نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-11

نویدنو  22/01/1394 

 

تجمع اعتراضی و راهپیمایی همزمان کارگران فولاد آذربایجان و گیربکس سازی میانرو

کارگران اخراجی فولاد آذربایجان میانه به همراه تعدادی از کارگران گیربکس سازی میانرو به تجمع وراهپیمایی دست زدند .

کارگران اخراجی فولاد آذربایجان و کارگران گیربکس سازی میان رو روز پنچشنبه 20 فروردین در مقابل دفتر آقای مددی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی تجمع کردند .

 570 کارگر فولاد آذربایجان به دنبال خصوصی سازی کارخانه در بهمن 93 از کار اخراج شدند . کارگران فولاد در طی دو ماه گذشته حقوق وعیدی وپاداش دریافت کرده اند . این کارگران بنا به دستور شورای تامین شهر تاکنون در کارخانه حضور داشته اند . کارگران گیربکس میان رو هم که با ظرفیت تولید 400 گیر بکس در روز طراحی وفعالیت می کرد ، در ماه های اخیر با تغییر خط تولید وانت پیکان به نیسان و تعداد اندک گیربکس مصرفی خودرو سازعملا با افت تولید دچار رکود شده و دود آن مستقیما به چشم کارگران این واحد رفته است .

بنا به گفته ها هنگام تجمع کارگران آقای مددی جهت رایزنی در باره وضعیت کارگران به فرمانداری مراجعه کرده بود . کارگران پس از تجمع وعدم دریافت پاسخی از جانب آقای مددی از محل دفتر کار ایشان تا فرمانداری راه پیمایی کردند و به تجمع خود در برابر فرمانداری ادامه دادند .

در پایان با وعده مسئولین مبنی بر حل مشکلات و بررسی دولتی کردن دوباره فولاد آذربایجان محل را ترک وپراکنده شدند .   

بنا به نوشته ایلنا «در جلسه‌ای که در هفته پایانی اسفند 93 بین مدیران سازمان خصوصی سازی، مدیران ایمیدرو [سازمان دولتی (زیرمجموعه وزارت اقتصاد) فعال در بخش معدن] و نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود تصمیم گرفته شده است که کارخانه فولاد آذربایجان دوباره دولتی شود و کارگران اخراجی به کار بازگردند

این تصمیم تا امروز عملی نشده است و کارگران این مجموعه کماکان بلاتکلیف‌اند. لازم به یاد آوری است که شورای تامین میانه پیش از واگذاری کارخانه فولاد آذربایجان به بخش خصوصی تصویب کرده بود کارفرمای جدید این واحد تولیدی حق ندارد هیچ کارگری را اخراج کند.

مطلب مرتبط :

کارگران فولاد آذربایجان شهرستان میانه را دریابیم

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: