نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-02-11

نویدنو  22/11/1393 

 

 

۵۰۰ خاخام خواستار توقف تخریب خانه های فلسطینی ها توسط اسرائیل شدند

سایت تلویزیون روسیه (آر تی)- برگردان: آمادور نویدی

بیش از ۵۰۰ خاخام از اسرائیل٬ انگلیس٬ آمریکا و کانادا از نخست وزیر اسرائیل خواسته اند که از تخریب منازل فلسطینیان جلوگیری نماید. خاخام های مدافع حقوق بشر(ربیز فور هیومن رایتس- آر اچ آر) میگویند که موضع بنجامین نتانیاهو در مغایرت با «آداب و سنن یهودی و قوانین بین المللی» است.

یک بادیه نشین فلسطینی در حال نماز خواندن نزدیک کاشانه اش که توسط بولدوزرهای اسرائیلی نزدیک شهرک های یهودی نشین کارمل٬ نزدیک شهر هبرون در کرانه باختری تخریب شد.(رویترز/موسی قوواسما)

نامه سرگشاده خاخام های مدافع حقوق بشر زمانی آمد که نخست وزیر اسرائیل دستور تخریب بیش از ۴۰۰ خانه فلسطینی را در بخش کرانه باختری تحت کنترل اسرائیل٬ قلمرو شناخته شده ای بعنوان منطقه سی٬ اعلام نمود.

the West Bank, the territory known as Area C. 

خاخام های مدافع حقوق بشر  در نامه خود ذکر کرده اند که:«هزاران نفر مجبور شده اند تا بدون دریافت مجوز منازل خود را بسازند٬ و وقتی که به تنهایی در مناطق  سی صدها خانه تخریب میشود باعث رنج و مشقت بسیار زیاد انسانی می گردد» و اضافه کرده اند که قوانین طرح و ناحیه سازی  ریزی اسرائیل «بشدت باعث محدود ساختن توانایی فلسطینیان برای ساخت خانه٬ حتی بر روی سرزمین هایی می شود که دولت مالکیت فلسطینیان را بر آن ها برسمیت شناخته است».

 RHR stated in their letter

طبق نامه خاخام ها٬ «از آنجایی که کمیته های برنامه ریزی محلی و منطقه ای در سال ۱۹۷۱ برای فلسطینیان لغو شد٬ هیچ نمایندگی یا توانایی واقعی برای فلسطینی ها در تعیین چگونگی طرح درست برای جوامع آنها وجود نداشته است. ارتش برای آنها نقشه کشیده است».

در اواخر ماه ژانویه٬ سازمان ملل اسرائیل را محکوم ساخت که بصورت غیرقانونی منازل ۷۷ فلسطینی٬ از جمله بسیاری کودک را٬ در شرق اورشلیم و مناطق رام الله٬ جریکو و هبرون ویران کرده است.

«در سه روز گذشته٬ ۷۷ فلطسینی٬ بیش از نیمی از آنها کودک٬ بی خانمان شده اند»٬ دفتر سازان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه (او سی اچ ای) در بیانه ای گفت٬ که برخی مصالح ساختمان های تخریب شده از طرف جامعه بین المللی برای «کمک به خانواده های آسیب پذیر» ارائه شده بود.

یک دختر خردسال فلسطینی از جلو خانه خانواده اش٬ پس از آن که توسط بولدوزر های اسرائیلی در دهکده ام اجاج٬ شمال شهر جریکو در کرانه باختری تخریب شد با گریه قدم می زند.(رویترز/عابد عمر قصینی)

 

دفتر سازان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه گفت:«ویرانی خانه فلسطینیان که به تخلیه اجباری و آوارگی فلسطینیان منجر می شود٬ در مغایرت با تعهدات اسرائیل تحت قوانین بین المللی است و باعث رنج و مشقت و تنش غیرضروری می گردد».

بنابر گزارش دفتر سازمان ملل٬ در طول سال ٬۲۰۱۴ اسرائیل رکورد تعداد زیاد تخریب را در شرق اورشلیم و منطقه سی کسب نمود.

«مقامات اسرائیل ۵۹۰ ساختمان متعلق به فلسطینیان را در منطقه سی و شرق اورشلیم تخریب کرند٬ که باعث بی خانمانی و آوارگی ۱۱۷۷ نفر شد- که بالاترین سطح جابجایی در کرانه باختری از زمان شروع سیستماتیک نظارت دفتر سازان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه بر این مسئله در سال ۲۰۰۸ می باشد».

در حالی که اسرائیل اصرار دارد که تخریب منازل بدلیل ساخت و ساز بدون مجوز انجام گرفته است٬ اما دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه می گوید که سیاست های برنامه ریزی اعمال شده توسط مقامات اسرائیل در مناطق سی و شرق اورشلیم «تبعیض علیه فلسطینیان» است.

فلسطینی ها در یک دایره شریر گرفتار شده اند٬ اجازه ساخت به آنها داده نمی شود و جایی هم که بدون مجوز خانه بسازند٬ باز خانه هایشان با خاک یکسان می شود.

دفتر سازان ملل برای هماهنگی امور انسان دوستانه گفت که:«فلسطینی ها باید این فرصت را داشته باشند که در یک سیستم برنامه ریزی عادلانه و منصفانه شرکت کنند که نیازهای آنان را تضمن نماید».

برگردانده شده از:

http://rt.com/news/230339-rabbis-demolition-palestinian-homes/

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: