نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-02-08

نویدنو  18/11/1393 

 

 

 

رستا خیز اسپارتی در یونان

پل گریج روبرتز – برگردان : هاتف رحمانی

فقط می توان نوشت که یونان در راستای غلبه بر بستانکارها واتحادیه اروپا به اسپارت نیاز دارد ، دولت جدید یونان نشانه های از اسپارتی بودن را نشان می دهد . به این کلمه های نخست وزیر جدید یونان الکسیس تسپیراس گوش کنید :" ما نباید دولت نئو نازی اکرایین را بپذیریم یا به رسمیت بشناسیم" . " اتحادیه اروپا فاقد دموکراسی است و شهروندها باور ندارند که رای ان ها می تواند سیاست را تغییر دهد."

دولت جدید یونان به آخرین اخطار تهدید آمیز اتحادیه اروپا علیه روسیه ، با اعلام آن که حمله به روسیه در رسانه ها به نحوی گزارش می شود که گویا تصمیمی به اتفاق آرا گرفته شده است اعتراض کرده است . در حالی که در حقیقت یونان ، اسلواکی ، مجارستان و اطریش اعتراض داشتند. هیچ تحریم جدیدی بر روسیه تحمیل نشده است . 

نیکوس کوتزیاس وزیر امور خارجه جدید یونان اظهار داشت  شرطی که می توانست تحریم های بیشتری را  بر روسیه تحمیل کند دراثر پافشاری یونان از طرح های پیشنهادی  در همایش حذف شده بود . یونان همچنین معتقد است که ابلاغیه نباید مستقیما روسیه را مقصر ستیزه در اکرایین بداند .  

اشتاین مایر وزیر خارجه المان ظاهرا با عصبانیت پاسخ داد که اگر استقلال طلبان شرق اکرایین تهاجمی را علیه نیروهایی که در آخرین حمله به استان روس ها در اکرایین شرکت داشتند به راه اندازند اتحادیه اروپا باید با کلمه های تند تری به روسیه تازیانه بزند . اگر روسیه دست استان های استقلا طلب را باز بگذارد دولت دست نشانده واشنگتن در اکرایین در معرض سر نگونی است .  

نمی توان از تعجب خود داری کرد که مقام های اتحادیه اروپا ، مرکل وکامرون تاکی می توانند از تحمیل ریاضت اقتصادی بر خلق های اروپا در برابر ازدست دادن جایگاه روشن خود دفاع کنند .

. نوع ریاضتی که از یونان و سایر خلق های اروپایی خواسته می شود از نوعی است که انقلاب تولید می کند. 

آن نوع غرور نادانی که منش نومحافظه کاران امریکایی است اکنون رهبرهای اتحادیه اروپا را مبتلا می کند. اکنون فریاد و سیاست آن ها چنین است "بگذار کیک بخورند" *.

اگر دولت جدید یونان به ردای سرخ خود بچسبد و غارتگران اتحادیه اروپا انعطاف نشان ندهند، یونان می تواند برای تامین مالی خود به بانک جدید بریکس روی کند و ازاتحادیه اروپا روی بر گرداند. سایر کشورهای جنوبی اروپایی که هدف غارتگری هستند می توانند همین راه را دنبال کنند. نا سازگاری از سوی اتحادیه اروپا و بستانکارهای یونان ممکن است قوی سیاهی** را از بند رها کند  که می تواند پیچ اتحادیه اروپا، و در نتیجه پیچ ناتو را شل کند. صلح باید  بر فراز زمین غارت زده و ستیزه های مکرر فرود آید.   

اگر طمع و حماقت بستانکارهای یونان و عدم نرمش المان و اتحادیه اروپا پافشاری کند ، امپراطوری اروپایی واشنگتن می تواند فرو ریزد . درست مانند ارتش خشایارشاه .

فنا ناپزیر ها ثابت کرده اند فنانا پذیرتر از افراد استثنایی که استثنایی بودن آن ها ثابت شده است نیستند . ردای اندکی سرخ می تواند گروهی راپراکنده سازد . 

امید وارباشیم که یونان کار را ادامه دهد .

سرچشمه : کانتر پانچ

- *اشاره به سخن معروف ماری آنتوان است که وقتی گفتند مردم نان ندارند بخورند گفت : " بگذارید کیک بخورند"  

** -  قوی سیاه استعاره ای است که رخ دادی نا منتظر وغافلگیر کننده را وصف می کند.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: