نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-02-08

نویدنو  18/11/1393 

 

 

 

بیانیه احزاب کمونیست وکارگری درباره اوضاع اوکراین

برگردان : م. چابکی

در31 ژانویه – اول فوریه2015 دراستانبول نشست گروه کاری برای آماده سازی دیداربین المللی احزاب کمونیست وکارگری برگزارگردید.دراین نشست بیانیه ایی درباره اوضاع اوکراین به تصویب رسید.

درجمع بندی اظهارات احزاب شرکت کننده درنشست گروه کاری 31ژانویه-اول فوریه 2015 دراستانبول چنین آمده است :" درنتیجه کودتای فوریه 2014، حاکمیت اوکراین آشکاراتحت تسلط فاشیست ها و نیروهای راست بورژوازی قرار گرفت . رویارویی اعتراضات مردم به یک درگیری خونین تبدیل گردید و افزایش یافت. جنگی که نتیجه آن جان شهروندان ازجمله، زنان ، کودکان و سالمندان را گرفت و منجر به یک فاجعه انسانی دردانباس گردید وهزاران نفر از مردم بی گناه کشته و دهها هزارنفرمجروع و بیش ازیک میلیون نفر آواره شدند . مدارس و کودکستان ها وساختمان های دولتی و غیردولتی نابود گردیده اند.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا و ناتو ، با کمک های مالی وسیاسی به الیگارشی حاکم ، از فجایع نسل کشی دراوکراین چشم پوشی کرده اند.

رژیم حاکم دراوکراین باسانسورشدید رسانه ها، جلوگیری ازاطلاعات واقعی وعدم دسترسی مردم به آن ، به انتشار و گسترش اطلاعات دروغ  ونا درست دولتی درسطوع مختلف پرداخته است.

 رژیم حاکم ، حزب کمونیست اوکراین را بدلیل محکوم نمودن حکومت الیگارشی فاشیستی ، درخواست پایان بی درنگ  جنگ ، و به خاطرموضع اصولی مورد تهاجم ، اذیت و آزار و سرکوب قرارداده است.

حکومت اوکراین تمام توان خود را با ممنوعیت حزب و منع ایدئولوژی برای سرکوب حزب کمونیست و نابودی آن به کار گرفته ، و صفات یک رژیم دیکتاتوری فاشیستی را به جهانیان نشان داده است.

ما همه احزاب کمونیست وکارگری را به کمک و حمایت ازخلق اوکراین و مقابله با الیگارشی فاشیستی و کشورهایی که دراین جنایت مشارکت دارند فرامی خوانیم . کشورهای غربی نه تنها هیچ واکنشی برای جلوگیری ازجنگ و برادرکشی نشان نمی دهند بلکه ، حتی توافق امضاء شده بین المللی را هم رعایت نمی کنند.

جنگ وحشتناک و خانمانسوزی که از سوی ایا لات متحده آمریکا و متحدان غربی آن براه انداخته شده است، تنها با اقدام  مشترک نیروهای مترقی جهان می توان ازگسترش آن درخاک اوکراین جلوگیری نمود.

·     - حزب کارگری بلژیک

·     - حزب کمونیست برزیل

·     - حزب کمونیست یونان

·     - حزب کمونیست هند

·     - حزب توده ایران

·     - حزب مترقی خلق کارگرآکل

·     - حزب کمونیست کوبا

·     - حزب کمونیست لبنان

·     - حزب کمونیست پرتقال

·     - حزب کمونیست فدراسیون روسیه

·     - حزب کارگری کمونیست روسیه

·     - حزب کمونیست ترکیه

·     - حزب کمونیست اوکراین

·     - حزب کمونیست لوهمیا وموراویا

برگرفته از حزب کمونیست لوهانسک

15/بهمن /1393 برابر با 04/02/2015

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: