نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-02-08

نویدنو  18/11/1393 

 

 

 

حزب کمونیست آمریکا از حق کارگران یونان در انتخاب راه خود دفاع می کند.

برگردان: احمد سپیداری

رای دهنده گان یونانی در روز بیست و پنجم ژانویه به سیاست های ضدکارگری خصوصی سازی و ریاضت کشی که موجب پدید آمدن نرخ بیکاری بیست و پنج درصدی شده و تامین اجتماعی را نابود کرده است، «نه» ای صریح و قاطع گفتند. حزب سیریزا از جناح چپ صد و چهل و نه نماینده به مجلس فرستاد و دولتی به رهبری الکسیس تسیپراس تشکیل داد. دولت جدید به سرعت به سوی جبران آسیب هایی رفته که با دستور " تروئیکا" یعنی کمیته سه گانه ی صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپا به یونان وارد آمده است. نتیجه ی انتخابات و قدم های اولیه ی دولت جدید برای طبقه ی حاکم اتحادیه ی اروپا غافلگیرکننده بود، و نه تنها برای مردم یونان، بلکه برای میلیون ها اروپایی بارقه ای از امید به همراه آورد. مردم یونان نشان دادند که مصمم اند آینده ی خود را خود تعیین کنند.

انعکاس شگفت انگیز رویدادهای یونان بلافاصله در اسپانیا دیده شد، به طوری که در روز یکشنبه صدهاهزارنفر در مادرید راهپیمایی کردند و انزجار خود را از سیاست های خصوصی سازی و ریاضت کشی، که منجر به خیزش در یونان شد، اعلام و آن را ردکردند. از این روحیه ی رزمندگی، در سراسر اروپا نمود های بیشتری دیده می شود.

طبقه ی حاکم در یونان، اروپا و سراسر جهان چنین چیزی را بدون یک نبرد قبول نمی کند. از هم اکنون تهدیدات از سوی آلمان، آژانس های ارزیابی اوراق بهادار ( «مودیز» و «استاندارد و پورز») و سایرین برای تنبیه مردم یونان در دفاع متهورانه از استقلال کشور و منافع اقتصادی خود از طریق این رای دادن، شروع شده است. اگر یونان قادرباشد که از خود در مقابل هجومی که از سوی بروکسل، برلین و وال استریت به آن وارد می شود، دفاع کند، این یک پیروزی بزرگی نه فقط برای نیروی کار یونان، بلکه سراسر اروپا است ، زیرا سیاست های مشابه ضدکارگری و ضد مردمی در کشورهای پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و سایرکشورها نیز اعمال می شود.

جناح راست و نخبگان وابسته به شرکت ها تلاش دارند که همین اقدام ها را در آمریکا نیز بکار گیرند. هرچند که اصطلاح ریاضت کشی برای رای دهنده گان آمریکایی خیلی آشنا نیست، اما همین یورش از طریق کاهش بودجه و خصوصی سازی تامین اجتماعی، بازنشستگی، مدارس عمومی و بیمه ی بهداشتی، و محیط زیست و تمامی شبکه ی امنیت اجتماعی ، همراه با کارزار بی وقفه علیه حق داشتن اتحادیه کارگری، ریشه در همان مسئله دارد و توسط نخبگان وابسته به شرکت ها و نیروی سیاسی جناح راست دامن زده می شود.

بنابراین اگر یونان پیروز شود، نیروی کار ایالات متحده نیز پیروز خواهد شد. به این دلیل مهم است که کارگران و تمام نیروهای مترقی در آمریکا بطور فعالانه از حق مردم یونان در مقابله علیه هرکس و هرچیزی که تهدیداشان می کند، دفاع می کنند.

حزب کمونیست آمریکا تمام اعضا و هواداران خود را فرا می خواند تا با کمک به فعالیت های منسجم و متحد در مقابل هر تلاشی برای خنثی کردن این حق مقتدرانه ی رای دهنده گان یونان و منافع نیروی کار و مردم یونان بایستند. 

   

ما اعضا و دوستان خود را به امضای تومار زیر مبنی بر درخواست از دولت خود برای به احترام به خواسته ی مردم یونان تشویق می کنیم.

(در صفحه مربوطه در سایت حزب کمونیست آمریکا لینک این فراخوان قرار گرفته است.)

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: