نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-01-30

نویدنو  10/11/1393 

 

 

 

بیانیه دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان دیمتریس کوتسامپاس در باره نتیجه انتخابات 25 ژانویه 2015

برگردان : مهرگان

پیش از هر چیز مایلم به هزارها زحمتکش کشور خود ، به جوان هایی که به درخواست حزب کمونیست یونان پاسخ دادند و امروز در تقویت آن مشارکت کردند ، گرایش مثبت نیروها را بار دیگر به گرد حزب کمونیست یونان ، گرایش به رای مجدد را مسجل کردند درود بفرستم . این گرایش سال گذشته ، در انتخابات پارلمان اروپا، انتخابات های محلی وشهرداری ها نمودار شد ودر تمام مبارزه های مختلف مردم ، در کار ، در اتحادیه های سندیکایی و جنبش های گسترده مردمی ادامه یافت .

به ویژه مایلیم به افرادی که برای اولین بار به حزب کمونیست یونان رای دادند ، به خاطر آن که از استحکام ، پایداری و دیگر خواهی آن قدر دانی کردند درود بفرستیم .

در کل نتایج انتخابات باز تاب نارضایی و خشم عظیم مردم علیه حزب دموکراسی نو وپاسوک است ، حزب هایی که  در دوران بحران اقتصادی مردم را به فقر وبیکاری دچار کردند .

البته نتایج حاکی از امید دروغین به شدت گسترده ای است که دولت جدید سیریزا ممکن است خط سیاسی به سود مردم را دنبال کند. بر اساس بیانیه های رسمی و مواضع سیریزا قبل و در طی کارزار انتخاباتی ، حزب کمونیست یونان اعلام کرده است که ترکیب جدید پارلمان و تشکیل دولت سیریزا – خواه به تنهایی یا در دولت ائتلافی – مسیر طی شده : خیابان یک طرفه اتحادیه اروپا ، سرسپردگی به سرمایه بزرگ، انحصار ها ، اتحادیه اروپا وناتو را با پی امدهای منفی برای مردم وکشور ما  دنبال خواهد کرد . بار دیگر مردم بهای این گزینش ها را خواهند پرداخت . 

ما به ویژه این واقعیت را که یک حزب نازی ، حزبی با فعالیت های خاص کشتارتبهکارانه ، حزبی که از سوی سازوکار های سامانه تشکیل شد ، حزبی که اشکارا علیه منافع مردم است ، بار دیگر درصد قابل توجهی از آرای انتخاباتی را کسب کرده است منفی ارزیابی می کنیم .

درکل ما ارزیابی ما این است که خط ضد حمله و گسست از راه رشد سرمایه داری ، اتحادیه اروپا و مقابله با سیاست هایی که از طریق یکسان سازی و انفعال از این راه حمایت می کند باید در بین مردم وجنبش تقویت شود .   

حزب کمونیست یونان در رابطه با مشکل های حاد کارگران ومردم ، با پیشنهاد راه هایی برای رهایی بیکاران ، خانواده های لایه های مردمی ، خویش فرمایان ، کشاورزان و دانشجوها تلاش ها وابتکار های خود را افزایش خواهد داد . 

حزب تلاش برای گرد هم آوری جنبش کارگران ومردم ، ساختن اتحاد خلق در راستای تحقق آرزوها و انتظارات مردم ورهایی خود از یوغ انحصار ها افزایش خواهد داد .

ما با قدرتی که مردم به حزب ما اعطا می کنند هم در داخل وهم در خارج پارلمان ، برای افشا برنامه هایی که علیه مردم طراحی می شوند مبارزه خواهیم کرد .

ما بعنوان اپوزیسیون رزمنده کارگری – مردمی ، بعنوان سازمان گر و نیروی محرک مبارزه کارگران و اتحاد خلق برای نجات مردم و نیز برای چشم اندازبراندازی رادیکال فعالانه مبارزه خواهیم کرد .

ما قدرت همه شما را آرزومندیم . به مبارزه خود ادامه می دهیم . سپاسگذاریم .      

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: