نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-01-18

نویدنو  29/10/1393 

 

 

 

افشا علت های ریشه ای فاجعه پاریس

بیانیه کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

برگردان : مهرگان

اروپا از حمله تروریستی در پاریس که 17کشته به جای گذاشت بهت زده است . این  امربا راه پیمایی های توده ای در شهر های فرانسه  ودیگر کشورهای قاره نشان داده می شود  که در آن میلیون ها نفر شرکت کردند . حزب کمونیست فدراسیون روسیه ، خشونت  را، به ویژه زمانی که قربانی ها غیر نظامی هستند شدیدا محکوم می کند ، وبه خانواده و نزدیکان قربانی ها تسلیت می گوید .

هم زمان دیدن ریشه های ژرف موج کنونی خشونت خونین در فرانسه وظیفه ماست . در مقابله با نفوذ فزاینده اتحاد جمهوری های شوروی ، سیا پشتیبانی از تروریسم بین المللی را در دهه 1980 آغاز کرد . در آن زمان افراط گرا های سراسر خاورمیانه گرد آمدند و در راستای سرنگونی دولت افغانستان مسلح شدند. دخالت های ناتو در عراق و لیبی و کشتار رهبران آن ها ، صدام حسین ومعمر قذافی ، که آشکارا با رادیکالیسم اسلامی مخالفت می کردند ، خاک حاصلخیزی برای رشد تروریسم فراهم کرد . در سوریه باند های تروریستی گرد آمده  از سراسر جهان آشکارا بعنوان نیروهای کمکی ناتو در تلاش برای برکنار کردن دولت بشار اسد از قدرت عمل می کنند .  این سیاست به خلق دولت اسلامی تروریست عراق وشام ( داعش) منجر شد . در این ضمن قانقاریای تروریسم رشد  کرده و برای تشدید اغتشاش در روابط بین المللی به داخل اروپا سر ریز کرده است . 

چه کسی از این اغتشاش سود می برد ؟ زمینه هایی برای این گمان وجود دارد که امریکا بیشترین بهره را از عدم ثبات وضعیت جهان می برد .امریکایی ها بودند که در دهه 1990 اروپا را وارد جنگ بالکان کردند . واشنگتن بود که فعالانه بهار عربی را در خاورمیانه و شمال افریقا تشویق می کرد .در نتیجه ، رژیم های سکولار در تونس ومصر با رادیکال های اسلامی تعویض شدند . امریکا بود که از شیوه های چرخاندن اسلحه برای وادار کردن فرانسه ، المان و دیگر کشورهای ناتو برای شرکت در ماجراهای لیبی و سوریه استفاده کرد . امریکا سازمان دهنده پشت سر تراژدی کنونی در اکرایین است . واشنگتن برای وادار کرن اروپا علیه روسیه ، و مقابله ای تلاش می کند که برای هردو طرف پر گزند است . 

امریکا پیوسته برای ضعیف کردن رقیب های اروپایی خود با تقلیل توانمندی های اقتصادی آن ها و وادار کردن آن ها به افزایش بودجه نظامی خود به بهانه مبارزه با تروریسم جهانی تلاش می کند. تهدید تروریست در اروپا ، آن گونه که در فرانسه به نمایش در آمد ، ممکن است فرارسرمایه از اتحادیه اروپا را تحریک نماید .  شریک های ماورای آتلانتیک ناتو طرف برنده خواهند بود . 

اروپا به نحو مشروعی همبستگی خود را با قربانی های حمله تروریستی پاریس  اظهار داشته است .هم زمان نشانه هایی از استاندارد دوگانه در رفتار مقام های اروپایی وجود دارد . اتحادیه اروپا نه تنها در عمل از خیزش افراط گرایی اسلامی حمایت کرده است ، بلکه چشم های خود را به کشند احساس های فاشیستی در اکرایین بسته است . اروپا سال ها راه پیمایی بقایای شبه نظامی های فاشیست در کشور های بالتیک را نادیده گرفته است و امروز هم اروپا راه پیمایی فاشیست نازی را در کیف نا دیده می گیرد .   

با  رضایت و حمایت امریکا و اتحادیه اروپا است که الیگارش های دنبال کننده ردپای باندرا که قدرت را در کیف به دست گرفته اند نسل کشی مردم روسیه نو را به راه انداخته اند. در طی دوره " عملیات ضد تروریستی" نزدیک به 5000 زن ، کودک و افراد سالخورده کشته شدند . هر چند ماه ها قصابی انجام شده از سوی نئو نازی های اکرایینی سبب هیچ عکس العمل خشمناک اروپایی های " محترم" نشد . اروپا در واکنش به خون ریزی در دمشق وارد راه پیمایی  صلح جهانی در کیف نشده است .  اروپا وانمود می کند که چیزی اتفاق نیفتاده است . 

علاوه بر این ، دیپلمات های اروپایی در سازمان ملل پیشنهاد روسیه برای محکوم کردن جنایت های جنگی گروه حاکم اکرایین را مسدود کردند . و هنوز  رفتاروحشتناک آن ها چیزی  کمتر از رفتارترسناک رزمنده های  داعش ندارد . کافی است اشاره به قتل عام اودسا که ده ها نفر زنده در آتش سوزانده شدند وکسانی که موفق به فرار از شعله های عظیم شدند به صورت وحشیانه ای کشته شدند کافی است .   

امروزه استاندارد دو گانه در رفتار اروپا آشکار تر شده است . برای اروپا حفظ زمینه عالی اخلاقی دشوار تر از همیشه شده است . وضعیت در داخل جامعه اروپایی در حال خرابتر شدن است . واژگونی اصول سنتی ، خانواده ، و ارزش های فرهنگی – معنوی زنگ خطر را به صدا در امرده است . سرانجام ، سیاست نو استعماری امریکا و اتحادیه اروپا یاری ویژه ای به گسترش افراط گرایی سیاسی در کره زمین ایجاد کرده است . این سیاست فقر را برای ده ها میلیون نفر در تمام قاره ها هجی می کند. یاس وخشم ایم افراد را به سلاح های متعصبانه مذهبی  و راهزنی کامل وادار می سازد . با محکومیت قطعی اقدام های تروریستی و اظهار تسلیت به خانواده های کشته شدگان ، حزب کمونیست فدراسیون روسیه اظهار می دارد که وظیفه کلیدی نوع بشر از بین بردن علت های اصلی است که خشونت وهرج ومرج ایجاد می کند. برای رها کردن جهان از این پدیده پایان دادن به سیاست بد بینانه " انحصار امریکا" ضروری است .  در راستای دست یابی به هدف های جهانی خود ، حوزه های امپریالیست در آن کشور با تروریست ها همکاری می کنند و تمام نرم های حقوقی بین المللی را مسخره می کنند . با تبدیل شدن به مرکز نظامی – سیاسی دنیای سرمایه داری ، واشنگتن همان نیروی اصلی است که اشتیاق مردم به عدالت اجتماعی را عقیم می گذارد . امریکا به پلیس جهان تبدیل شده است که از ارتجاعی ترین نیروها ، از جمله نئو فاشیست ها حمایت می کند .

 غمناک و فجیع است که همه این روی داد ها در هفتادمین سال پیروزی بر فاشیسم رخ می دهد و اروپا فراموشی درس های وحشتناک ترین جنگ تاریخ بشر را آغاز کرده است . امروز بار دیگر قدرت پیروز روابط بین المللی است . ما باید شدیدا با تلاش برای تحریف نتایج جنگ دوم جهانی و نقض منشور سازمان ملل مخالفت کنیم . روسیه پیوسته با تهدید های تروریستی تشویق شده از خارج رو در روست . به همین دلیل حوزه حاکمیتی روسیه سرانجام باید رویای تبدیل شدن به شریک برابر حقوق باغرب را رها کند. کشور ما در چارچوب سرمایه داری جهانی آینده ای ندارد. روسیه باید کپی برداری از شیوه پوسیده را متوقف نماید ویک مسیر به طور بنیادی جدید رشد اجتماعی واقتصادی را اتخاذ نماید . تنها با به یاد آوردن درس های تاریخ و در پیش گرفتن تمام اشکال عالی گذشته کبیر خود می توانیم کشور خود را قوی و کامیاب ، مستقل و امن بسازیم . پیروزی ارزش های عدالت اجتماعی ، دوستی خلق ها ، دموکراسی اصیل و دفاع واقعی از حقوق بشر چیزهایی هستند که جهان مارا جایی بهتر ، پاک تر و امن تر خواهد ساخت .

گنادی زیوگانف

 

توضیح نویدنو : دو برگردان هم زمان از این بیانیه به دست ما رسیده بود . زحمت یکی را رفیق محمد چابکی کشیده بودند ودیگری هم همین برگردانی است که ملاحظه می کنید . چون متن رفیق چابکی پیش از این در چند تارنگاشت درج شده بود تحریریه نوید نو به انتشار این برگردان تصمیم گرفت . برای خواندن متن رفیق چابکی می توانید به این آدرس مراجعه کنید

ریشه های فاجعه پاریس

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: