نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-01-02

نویدنو  11/10/1393 

 

 

 

بزرگداشت استالین درمیدان سرخ مسکو

برگردان: م. چابکی   

روز21دسامبر2014با135 امین سالگرد تولد ژوزف استالین یکی ازانقلابیون وبنیانگذاران اتحاد شوروی سوسیالیستی هم زمان بود .  در این روزهزاران نفرازمردم روسیه فدراتیو باحضور درمیدان سرخ به آرمگاه لنین رفتند و در کنار دیوار کرملین با نثار تاج های گل به مجسمه استالین ادعای احترام نمودند. درپیشاپیش طرفداران استالین نمایندگان مجلس دولتی ، برخی از سران عالی رتبه کشوری ، نمایندگان خارجی ، نمایندگان پارلمان منطقه ای شهر مسکو و دفاتر منطقه ای مسکو، نمایندگان سازمان های عمومی و توده ای ، رهبران حزب کمونیست و صدرحزب کمونیست ، گنادی زیوگانف شرکت داشتند . گنادی زیوگانف درجمع خبرنگاران حضور یافت  و با تبریک به آنان گفت : به گذشته تاریخی و به زندگی استالین برگردیم ، که امروز سالروز تولد او را ، نه تنها بعنوان یک سیاستمدار برجسته ، بلکه بعنوان مردی انقلابی که پس از فروپاشی امپراتوری روسیه تزاری پس از جنگ جهانی اول که خرابی ها و ویرانی های بسیاری  به بار آورده بود تا آخرین لحظه در کنار لنین حضور داشت جشن می گیریم .

 زیوگانف گفت : من به تازگی شنیدم که گویا بلشویک ها مانع پیرروزی جنگ گردیده اند. باید همین جا اعلام کنم که از امپراتوری روسی , آلمانی , اتریشی ,مجارستانی و عثمانی  ، فقط و فقط اتحاد جماهیرشوروی  بود که با رهبری داهیانه لنین و استالین بعنوان کشور قدرتمند پس ازجنگ بر روی زمین احیاء گشت .           

زیوگانف گفت: زمانی که می بینیم روسیه فدراتیو در محاصره تحریم ها قرار دارد ، ناتو به مرزهای روسیه نزدیک گشته ، بالتیک میزبان آمریکایی ها شده ، کیف ، نازی ها و باندرا را زیر پوشش قرار می دهد ، من سخنان معروف استالین درفوریه 1931 در جلسه با با نفوذ ترین ومستعد ترین رهبران صنایع یادم می آید که گفت چون مانمی خواهیم زیرسلطه دیگران ، زیرسلطه خوانین مغول ، اربابان ترک ، لهستانی های اصیل ، لیتوانیایی ها و اربابان فئودال سوئدی و بارون های ژاپنی و سرمایه داران انگلیسی و فرانسوی  قرارگیریم , پس باید به عقب ماندگی صنعتی ، علمی ، کشاورزی که وجود دارد پایان دهیم ، و بسیاری ازما که نمی خواهیم زیرسلطه خارجی باشیم ، باید شکاف 100ساله موجود را در ظرف 10 سال پرکنیم . باید یاد آورشوم درآن زمان که کل کشور به فراخوان استالین گوش فرا داد و مشغول به کار شد ، درمدت 10سال 6000 واحد از بهترین کارخانه ها تاسیس شد و بزرگترین موسسات علمی بوجود آمد و سازمان های سیستم آماده سازی کادر فنی آماده گشت و تصادفی نبود که در ماه مه 45 سالگی این پیروزی راجشن گرفتیم و در سال آینده نیز70 سالگی این رویداد افسانه ای رابرگزار خواهیم کرد و باز با مراجعه به تاریخ  ، باید به خاطربسپاریم که تحت رهبری استالین ، قبل از جنگ ما به کسب سه پیروزی بزرگ نائل شده بودیم ، ماموفق شده بودیم به چشم انداز10 ساله برنامه خود که برخی ازکشورها قبلا به آن رسیده بودند برسیم . موفق شده بودیم درجهت رشد صنایع و نیروهای مولده کارخانجات صنعتی در اتحادشوروی پیش رفت قابل ملاحظه ای کسب کنیم . و باز تصادفی نبود زمانی که نازی ها سینه ما را رو به دیوار کرملین تحت فشار قرارداده بودند توانسته بودیم نزدیک به 2000 موسسه در ولگا در فاصله چند هفته بکاراندازیم . ما همچنین به مبارزه برای وحدت در درون حزب موفق شده بودیم و برای خنثی سازی عملیات انواع تروتسکیست ها تلاش وحرکت های آنها راخنثی ساخته بودیم . کشورما به ناگزیر در گیرجنگ قدرت شد . امروز در مورد سرکوب برخی از فرماندهان بحث می شود و بسیاری ظاهرا آن ها را بی گناه می دانند ولی من به شما یاد آور می شوم که در تمام سال های جنگ در مسکو یک لحظه از اعمال خرابکارانه دشمن نمی شد غفلت ورزید ، بی دلیل نیست که بسیاری از دیپلمات ها و کارشناسان غربی از ستون پنجم و ششم در پایتخت کشور نام می برند ولی این کشور در آن شرایط با تصمیم منسجم و متمرکز درجهت حل مشکلات پیش می رفت.

می گویند کار جمعی و کلکتیو در گذشته رعایت نمی شد . می خواهم همین امروز یاد آورشوم که آیا در ناحیه سرسبزکوبان ، و اشغال منطقه توسط فاشیستها و باندرا، و جنگ و خرابی در اوکراین ، هیچ قحطی وجود ندارد ؟ ما درشرایط جنگ و خرابی و خرابکاری چگونه عمل کرده ایم  ، تهیه نان و آذوقه ، تهیه محصولات غذایی و اداره ارتش 20 میلیونی و اداره آنها در شرایط جنگی چگونه صورت می گرفت ؟ بنابر این باید گفت سیاست و رهبری استالین در این زمینه برجسته است و این تجربه ای است که امروز باید دنبال شود.  

زیوگانف گفت :به نظرمن رئیس جمهور پوتین این اواخر نگاه مثبت ، مفید و برجسته ای به تاریخ گذشته دارد.  او برای اولین بار( دیروز در جلسه کاخ کرملین در مقابل پیشاهنگان ) این جمله را بزبان آورد : " آنها ازما باج می خواهند و ما را زیر شانتاژ قرار می دهند .  صحبت از تحریم و تهدید آشکار می کنند و دائما مارا می ترسانند ولی خرس روسی از این تهدیدها نمی ترسد و تسلیم نمی گردد"  گنادی زوگانف اضافه کرد که  اکنون درکشورما منابع و ذخیره های نهفته و امکانات برای بکار گیری تولید و بکار انداختن آن وجود دارد ولی دولتی که بخواهد آنرا رهبری کند وجود ندارد مانیاز به یک دولت مقتدر چون استالین داریم.

در گذشته چه کسی برای استالین صنعت موشک سازی ، تکنولوژی فضایی قدرتمند را تاسیس نمود؟ سه نفر از نوابغ روس ، کوروکف ، کورچتوف ، کلدیش ، که همه آن ها در نزدیکی دیوار کرملین در کنار مجسمه یاد بود استالین قرار دارند . آیا این صنعت گران بزرگ وطنی که موجب ابتکار و خلاقیت شده اند توهم اند؟ کاسکین ، شخصی بود که در عرض  16 سال بزرگترین تاسیسات صنعتی را بوجود آورد و راکت های موشکی هسته ایی را خلق نمود که تا به امروز همچنان فعال باقی مانده اند . در گذشته بهترین مدارس علمی تحقیقاتی دانشگاهی را بوجود آوردند ، که تنها در اطراف مسکو 27 شهرک بزرگ دانشگاهی ساخته شده بود ، دراینجا حجم عظیمی از منابع فنی سرمایه گزاری شد و اندازه عظیمی از توان و نیروی انسانی به منظورتقویت بنیه محلی بکار گرفته شده بود که باید بر آن نیرویی را  که از طرف دولت و مجلس برای کنترل صورت می گرفت  اضافه کرد . متاسفانه امروز چنین نظمی وجود ندارد.

من انتظار دارم از طرف رئیس جمهور پوتین رهنمودی جهت تمرکز دولت در مدیریت و تقویت و نقش ملی شدن در معادن و صنایع کلیدی داده شود تا بنیه مالی اقتصادی در اجتماع تقویت گردد و مشکلات کشاورزی و غیره حل گردد . متاسفانه مشکلات بدون راه حل باقی است و برای حل آن حتی طرحی در دست اقدام نیست . در حالی که وعده ها و تصمیم ها و قدم های درستی درجهت سیاست خارجی دیده می شود ولی این سیاست و تصمیم ها در داخل کمتر بچشم می خورد. روبل روسیه در ماه های جاری تا دسامبربا سقوط دو برابری روبرو شد که بر مشکلات کشور افزوده است.  غلبه برمشکلات با فراگیری ازآموخته های استالین را یک دقیقه هم نباید از دست داد ، ما در10سال آینده که سه یا چهارسال به اجراء آن فاصله داریم بیش از 15 سال ازدست داده ایم اگرامروز به وضع اقتصادی خود سروسامان ندهیم و برنامه صحیحی را اجراء نکنیم آنها ما را درهم شکسته و یا به سادگی متلاشی خواهند کرد .

 زیوگانف گفت باید یک سیاست اقتصادی قوی تر از اتحادیه اروآسیایی دنبال کنیم . انتقال تجربه تنها در مورد گاز و یا اینکه چه کسی و چگونه تجارت می کند سیاستی مطلقا جاهلانه است . ما برای کار ابزارمشخصی داریم ، وزارت خانه ها ، کمیته های مشترک ، و کمیسیون های مختلفی وجود دارند که باجمع شدن واتخاذ تصمیم نه تنها برای صنعت خود بلکه برای تقویت اقتصاد برادران بلاروس و در صورت لزوم تحکیم مناسبات با برادران اوکراینی نیز می توانیم راه حل پیدا کنیم .

ما باید تلاش خود را به منظور حمایت از جمهوری خلق روسیه جدید دونتسک و لوهانسک به خاطر منافع مشترکی که در آنجا وجود دارد به کار اندازیم و نیروی خود را بکارگیریم . در جایی که سرنوشت آنها در دست مسکو قرار دارد ، سرنوشت اسلاوها ، ما به طورحتم باید از همه امکانات خود برای مقابله با باندرا ، برای مقابله با نازی های کیف، که به شکل خشونت آمیزی قدرت را بدست گرفته اند برای پشتیبانی ازاین مبارزه استفاده کنیم ، برای این کارما از تجربه تاریخی ، اراده ، دانش و مهارت کافی برخورداریم

استالین در این رابطه یک نابغه بود . به طور مثال ، او در زمینه  سیاست های داخلی ، اقتصادی ، مشکلات علمی و کشاورزی راه حل و مهارت داشت . سیاست های او امروز پشت درب ما را می زند. فکر و اندیشه او شنیده می شود .  من به تازگی نتایج نظرسنجی افکارعمومی در مورد دوران گذشته را که مردم ما در آن زندگی می کردند نگاه می کردم لنین  و استالین در میان مردم ما از بالاترین محبوبیت برخوردارهستند ، مردم ما با اعتماد به نفس آماده دفاع و حفاظت از دستاوردهای گذشته می باشند من بعنوان رهبرحزب کمونیست بار دیگربه همه کسانی که به این نتیجه رسیده اند که از دستاوردهای گذشته باید آموخت و از آن دفاع کرد تولد رفیق استالین را  تبریک می گویم.

5/دی/1393ویا 26/12/ 2014

برای دیدن عکس ها کلیک کنید

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: