نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-11-14

نویدنو  22/08/1393 

 

 

 

حزب کمونیست امریکا سرکوب در سودان را محکوم ، و ازادی تمام زندانی های سیاسی را خواستار است

برگردان : مهرگان

6نوامبر 2014

حزب کمونیست امریکا با حیرت اخباردستگیری های با انگیزه سیاسی ، از جمله دستگیری رهبر های مهم حزب کمونیست سودان در استان نیل آبی را دریافت کرده است .

رژیم ارتجاعی اسلام گرای عمر حسن البشیر ، از طریق سیاست های سرکوب وتحمیل قانون شریعت خود ، به صورت عمیقی کشور را منشعب کرده است ، که به جدایی سودان جنوبی در سال 2011  همراه با از دست رفتن درآمد های عمده نفتی منجر گردید . سیاست بشیر به مشکل های طاقت فرسای اقتصادی و در نتیجه قطع سوبسید های حیاتی مورد نیاز مردم سودان انجامیده است .

بیش از یک سال است ، که این مشکل ها به اعتراض های توده ای علیه رژیم و درخواست آن که رژیم با دولتی دموکراتیک و نمایندگی تعویض گردد شده است .  

به جای کوتاه آمدن یا پاسخ به درخواست های عادلانه مردم ،رژیم بشیرسرکوب را تشدید کرده است 

آخرین اقدام های سرکوبگرانه دستگیری تعداد زیادی از فعالین اپوزیسیون در استان نیل آبی ، در بخش جنوبی کشوررا شامل می شود .

هفته گذشته دو رهبر برجسته حزب کمونیست سودان در استان ، ابراهیم موسا و عدیل محمد و دیگران از طرف نیرو های امنیتی دستگیر شدند ، که به نظر می رسد به دلیل در خواست حزب کمونیست سودان از بشیر برای ترک قدرت باشد . 

به ویژه آزار دهنده است که روز یکشنبه 2نوامبر ، دبیر سیاسی حزب کمونیست سودان در استان نیل آبی ، سلیمان علی ، در دفتر وکالت خود ، با گزارش هایی حاکی ازآن که دستگیری با استفاده از زور همراه بود دستگیر شد . حزب کمونیست سودان گزارش می کند که رفیق علی ممکن است به بزهی متهم شود که مستلزم تاوان مرگ است ، از جمله تلاش برای سرنگونی رژیم ، بی حرمتی به نهادهای قانونی ،به راه انداختن جنگ علیه کشور ، وانتشار اطلاعات دروغ . علاوه بر این ، سلامتی رفیق علی در خطر است . او با 68 سال سن ، اخیرا دچار حمله قلبی شده بود و به مصرف داروی روزانه نیاز دارد . اودر  زندان دامازین ، محروم از حقوق اساسی خود نگه داری می شود. 

حزب کمونیست سودان در بیانیه خود برای رسانه ها اضافه می کند که " این اقدام های سرکوب گرانه اخیر جفت هم زمان حمله نظامی علیه مردم کوردوفان جنوبی و سایر منطقه های جنگی است ". کمونیست ها و سایر گروه های اپوزیسیون به راه حل مسالمت آمیز و دموکراتیک برای جنگ های متعدد داخلی سودان فرا خوانده بودند ، که احساس می کنند تحت حاکمیت دولت بشیرنمی تواند عملی شود .

حزب کمونیست امریکا با ابراز همبستگی خود با حزب کمونیست سودان برادر اقدام های جدید سرکوب را محکوم می نماید ، و خواستار آزادی بی درنگ رفقا سلیمان علی و عدیل محمد ، ابراهیم موسا ، عدیل احمدفادی و فاطیما الداو ، وسایر زندانی های سیاسی است . علاوه بر این ، ما خواستار پایان دادن به حمله پی در پی به نشریه حزب کمونیست سودان هستیم . 

 حزب کمونیست امریکا افزون بر این از اعضا ودوستان حزب درخواست می کند با سفارت سودان در واشنگتن دی سی برای در خواست آزادی این زندانی های سیاسی تماس بگیرند.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: