نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-11-14

نویدنو  22/08/1393 

 

 

نتیجه های انتخابات شهرداری در مجارستان

حزب کارگران مجارستان - برگردان : مهرگان

 

در انتخابات شهرداری ها در12 اکتبر 2014 ، حزب کارگران مجارستان برای به دست آوردن موضع خود بعنوان قوی ترین حزب در خارج از پارلمان تلاش کرد . چهار سال پیش ما روی هم رفته 10923 رای دریافت کردیم ، امسال ما آن را دو برابر کرده وبه 21 هزار رساندیم . ما با حدود 500 نامزد در 103 محل ( شهر ها ، روستا ها ، بخش ها ) شرکت کردیم ، که 11 نفر از آن ها نامزد شهرداری بودند. بسیاری از نامزد های ما افراد جوانی هستند که پیش از این در انتخابات شرکت نداشته اند .

شهردارما  یانوس گولیاس در روستای شمالی بوروسودبوتا، موقعیت خود را حفظ کرد و دو نامزد در شورای محلی دو روستای جنوبی ماگیارکساندا و کوتگین پیروز شدند . در معدل کشوری نامزد های ما حدود 1 تا 3 درصد آرا را با استثناهایی ، مانند روستای جنوب غربی پوزتافولدوار به دست آوردند که در آن جا فرنس گال 16.42 درصد آرا( در 2010 تنها 5.43 درصد آرا را کسب کرده بود ) را کسب کرد . رشد در بسیاری از محل ها آشکار است .

برنده انتخابات بی تردید فیدسز( اتخاد مدنی مجارستان – حزب محافظه کار ملی گرای دولت حاکم) است . استوان تارلوس توانست دور دوم خود را بعنوان شهر دار بوداپست آغاز و 49 درصد آرا را کسب کرد . لاجوس بوکروس ، نامزد حزب های  متعدد چپ لیبرال ،36 درصد ، گابور استادت ( جوبیک) 7.1% ، آنتال ساردی (حزب چپ سبز) 5% ، و زولتان لیبرال 2% آرا را به دست آوردند.  فیدسزدر 17 بخش از 23 بخش بوداپست شهر دار دارد . آن ها اکثریت مطلق را در تمام شوراهای کشور به جز بخش بورسود در دست دارند . اما آن ها در انجا هم یک اکثریتی دارند. فیدسز انتخابات شهرداری 20شهر بزرگ از 23 شهر را به دست آورد . بسیاری از شهر دارهای مجارستان – 2420 شهر دار- مستقل هستند ( اگر چه معمولا مورد پشتیبانی یک حزب سیاسی قرار می گیرند ) و فیدسز 600 شهر دار دارد .

نتایج سمت سوسیالیست – لیبرال تکه تکه شده است ، چون آن ها نامزد ها را در ائتلاف های مختلفی در انتخابات شرکت دادند . قوی ترین حزب در این سمت هنوز حزب سوسیالیست مجارستان است که از رقبای اصلی خود ائتلاف دموکراتیک ( حزب نخست وزیر سابقا سوسیالیست برنس گیورکسانی ) و گفتگوی همراه برای مجارستان روی هم رفته رای بیشتری کسب کرد . حزب سوسیالیست مجارستان به صورت مستقل 19 شهردار و در ائتلاف های  مختلف 9 شهردار دارد، در حالی که  ائتلاف دموکراتیک 3 شهردار مستقل دارد . سمت سوسیالیست – لیبرال از ائتلاف خود نا راضی بود و عیب جویی از یک دیگر را پیش از روز انتخابات شروع کردند.  

موفقیت جوبیک راست افراطی در رسانه های خارجی بسیار بزرگ نمایی می شود . آن ها به دومین حزب مستقل در شوراهای سراسر کشور تبدیل شدند اما تنها در صورتی که ما نتیجه آن ها را تنها با حزب سوسیالیست مجارستان مقایسه کنیم – با اضافه کردن نتایج نامزدهای ائتلافی ، سمت سوسیالیست – لیبرال رای بسیار بیشتری کسب کرده است - . جوبیک آشکارا از 2010 قوی تر شده است ، چون آن ها عادت داشتند 3 شهردار داشته باشند واکنون 13 شهردار ، در شهر ها وروستا های کوچک تر دارند . حمایت از آن ها از 20 درصد در زمان انتخابات مجلس و پارلمان اروپای بهار امسال بیشتر نشده است .

در انتخابات شهرداری ها شرکت کننده ها نسبتا کم تر بودند 43 % - که 3% کمتر از 4 سال پیش است .

 حزب کارگران مجارستان

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: