نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-10-29

نویدنو  08/08/1393 

 

 

فراخوان به تظاهرات جهانی در حمایت از کوبانی

 

• از سوی افراد نامدار از جمله صاحبان جوایز نوبل و فیلسوفان بزرگ دنیا، روز شنبه یکم نوامبر سال۲۰۱۴ به عنوان روز جهانی کوبانی نامگذاری و برای حضور در خیابان ها فراخوان داده شده است ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه 
۷ آبان ۱٣۹٣ -  ۲۹ اکتبر ۲۰۱۴

 


اخبار روز: طی فراخوانی از سوی افراد نامدار از جمله صاحبان جوایز نوبل و فیلسوفان بزرگ دنیا، روز شنبه یکم نوامبر سال٢٠١٤ به عنوان روز جهانی کوبایی نامگذاری شده است در این فراخوان از عموم مردم جهان درخواست شده است که در این روز به هر شکل ممکن اعتراض خود را نسبت به جنایات داعش اعلام و از مردم کوبانی و انسانیت حمایت کنند.
به گزارش سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، نوام چامسکی زبان شناس امریکایی، آدولفو پرز اسکیول صاحب جایزه صلح نوبل از آرژانتین, دزموند توتو برنده جایزه صلح نوبل از آفریقای جنوبی، میشل رولان رئیس سازمان پزشکان جهان از جمله امضا کنندگان این کمپین هستند. این کمپین توسط کمیسیون شهروندان ترکیه در اتحادیه اروپا و «پایس کامپینگ» راه‌اندازی شده است.

ترجمه ی متن «فراخوان فوری برای اقدام، و در دفاع از کوبانی و انسانیت! (
isis) تظاهرات جهانی بر علیه دولت اسلامی» را که توسط خانم مهرنوش شفیعی ترجمه شده است، در زیر می خوانید:

تظاهرات جهانی 1 نوامبر 2014ساعت 2 بعداز ظهر
دولت اسلامی حملات بزرگی را تا کنون از جبهه های مختلف به کوبانی در شمال سوریه انجام داده است. این سومین حمله دولت اسلامی پس از مارس 2014 به کوبانی است. در دو یورش گذشته آنها نتوانستند پیشرفت چشمگیری داشته باشند لذا اکنون با قوای هرچه بیشتر برای تصرف کوبانی به میدان آمده اند.
ژانویه گذشته کردهای غرب کردستان (روژئاوا) خودرا در سه کانتون سازمان دادند .کوبانی یکی از این سه کانتون است. کوبانی از شمال با ترکیه هم مرز است و بخش غربی، شرقی و جنوبی آن در محاصره ی داعش احاطه شده است. داعشی ها با استفاده از سلاح های سنگین آمریکایی خود را به مرزهای کوبانی نزدیک کرده اند. جان صدها هزار نفراز شهروندان در خطر یکی از بیرحمانه ترین نسل کشی ها در طول تاریخ مدرن قرار دارد. مردم کوبانی تلاش میکنند به وسیله اسلحه های ساده همراه یگان های مدافع خلق و بدون هیچ گونه کمکی، در مقابل حملات وحشیانه داعش ایستادگی کنند.
از اینرو تظاهرات جهانی علیه داعش و در دفاع از کوبانی و انسانیت بسیار مهم است.

آنچه "ائتلاف بین المللی علیه ایسیس" نامیده میشود، علیرغم مشاهده جریان نسل کشی در کوبانی، کمک موثری به مقاومت کردها نکرده است. آنها تعهدات واقعی بین المللی خود را انجام ندادند. تعدادی از کشورهای ائتلاف و به ویژه ترکیه از آن دسته اند که از لحاظ مالی و نظامی تروریستهای دولت اسلامی را در عراق و سوریه پشتیبانی میکنند.
از اینرو تظاهرات جهانی علیه داعش و در دفاع از کوبانی و انسانیت بسیار مهم است.

اگر جهان برای خاورمیانه دمکراسی میخواهد باید از مقاومت کردها در کوبانی حمایت کند. خودحکومتی دمکراتیک در روژئاوا وعده ی آینده ای آزاد برای همه ی گروهای مردمی در سوریه است. "مدل روژئاوا " برخوردی دمکراتیک، سکولار و غیرفرقه ای است. مدلی که وحدت را در کثرت تامین میکند.

همین حالا اقدام کن!
که به نقش آفرینان جهانی حالی کنیم تا به شیوه نوینی فکر کنند، وقت آنست!

ما از مردم همه جهان دعوت میکنیم تا حمایت خود را از کوبانی نشان دهند. به خیابانها بیائیم و تظاهرات کنیم.
ما از شما دعوت میکنیم که به تظاهرات جهانی در دفاع از کوبانی بپیوندید.

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: