نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-10-29

نویدنو  08/08/1393 

 

 

 

حزب توده ایران شیوه‌هایِ تبه‌کارانه در هراس‌افکنی و سرکوب‌گری را شدیدا محکوم می کند

بنا به گزارش رسانه‌ها، ۲۴ مهرماه، اسیدپاشی زنجیره ای در شهر اصفهان آتش خشم مردم این شهر را برافروخت و آنان را به تجمع و اعتراض در برابر دادستانی اصفهان برانگیخت.  بنا به روال معمول، دادستان و دیگر مقام‌های رسمی- در سطح استان و کشور- سعی کردند که ارتباط این جنایات را با سیاست های اجتماعی- فرهنگی ارتجاعی خود کتمان کنند، و قول رسیدگی سریع به این تبه‌کاری‌ها را دادند و فریاد بگیرید و ببندید از بوق هر دستگاه و حنجرهٔ هر مقامی بلند شد تا آبی شاید بر شعله‌های نفرت و خشم مردم بپاشند.

در گزارش خبرگزاری ایسنا، ۲۶ مهرماه، با عنوان: «پاییز امنیت در نصف جهان»، و مصاحبه با قربانیان این تبه‌کاری‌ها، نکتهٔ چشمگیر این است که تمامی این چهار زن در اتومبیل شخصی‌شان بوده‌اند، «حجاب معمولی» داشته‌اند، با تلفن موبایل مشغول صحبت بوده‌اند، شاغل بوده‌اند [نشانه‌هایی که به‌لحاظ ظاهرشان، با الگوی واپس‌گرایان از زن نمی‌خواند]. علاوه بر این‌ها، هیچ‌یک از این زنان و دختران قربانیِ این ددمنشی، دشمن خاصی در روابط شخصی‌شان نداشته‌اند، و نیز همگی آنان سوژهٔ اسیدپاشی از سوی «موتورسواران» بوده‌اند 
در این عرصه سکوت عملی دولت «تدبیر و امید» حسن روحانی و همچنین کارزار تبلیغاتی گسترده مرتجعان حاکم بر ضد معترضان به این اعمال ضد انسانی و دستگبری شماری در تجمع های اعتراضی در تهران و شهرستان ها بار دیگر موید این واقعیت است که در رژیم ولایت فقیه اصل سرکوبگری و پایمال کردن حقوق اولیه شهروندان بخش نهادینه شده و جدایی ناپذیر از سرشت حکومتی است که برای ادامه حیاتش حاضر است به هرجنایتی دست بزند. سایت «رجانیوز»، در راستای همین کارزار تبلیغاتی از جمله نوشت: در مجموع به نظر می‌رسد همانطور که آیت‌الله لاریجانی رئیس دستگاه قضا هفته گذشته از دستور ویژه خود به دادستان برای برخورد با رسانه‌هایی خبر داد که به طور غیرطبیعی در صدد دامن زدن به اخبار ملتهب‌کننده به جامعه در زمینه مفاسد اقتصادی هستند، باید دستگاه قضا به این مسأله نیز ورود کرده و مانع ادامه پروژه‌های رسانه‌ای مشکوک برای برهم زدن امنیت روانی جامعه و دامن زدن به ادعاهای بی‌اساس ضدانقلاب علیه نیروهای انقلابی و حجاب در این باره شود(۲۷مهرماه). 
یورش وحشیانه به حقوق زنان میهن ما  که بخش رزمنده و خستگی ناپذیری از نیروهای اجتماعی، در پیکار برضد واپس گرایی و برای اصلاحات و آزادی در میهن ما بوده و هستند، به هیچ وجه امری تصادفی نمی تواند باشد. هراس افکنی و وادار کردن زنان به خانه نشینی و تسلیم شدن در برابر عقاید قرون وسطایی مشتی تاریک اندیش جنایتکار  که سرنوشت میهن ما را در دست دارند، یکی از هدف های چنین برنامه هایی می باشد. تن درندادن به الگوهای قرون‌وسطاییِ ساخته شده از زن از زمرهٔ گناه این زنان و دختران است. روشن است که سازماندهی این جنایت ها درست پس از اظهار نظرهای اخیر برخی از روحانیون و دست اندرکاران ارتجاعی و فرماندهان نیروهای انصار حزب الله مبنی بر ضرورت «نهی از منکر» و مقابله با روند رو به رشد کوشش های مردمی برای باز کردن فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه،‌به هیچ وجه نمی تواند اتفاقی باشد.   علاوه بر این، هزینهٔ رودررویی‌های جناح‌های وابسته به رژیم ولایت‌فقیه را باید مادران، همسران، و خواهران ایرانی بپردازند. جنبش زنان میهن ما، با وجود همهٔ توطئه‌های رذیلانهٔ ویژهٔ این رژیم واپس‌گرا، همچنان به مبارزه‌اش در راه دست‌یابی به حقوق راستین زنان و دختران رشید ایرانی و از جمله آزادی و امنیت اجتماعی ادامه خواهد داد.
حزب توده ایران ضمن محکوم کردن این اعمال تبه کارانه خواهان پیگیری و مجازات سازمان دهندگان و عاملان  اصلی اسید پاشی روزهای اخیر بر ضد زنان میهن ما است. تنها با اعتراض گسترده در سطح کشور و جهان است که می توان جلوی این اعمال ضد انسانی دستگاه های امنیتی رژیم و وابستگان آنها را سد کرد.
حزب توده ایران

سرچشمه : تارنگاشت حزب توده ایران

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: