نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-10-24

نویدنو  02/08/1393 

 

 

 

هزار ها جوان ونزوئلایی با درخواست پایان دادن به " تروریسم " راهپیمایی کردند

 

روز شنبه هزار ها جوان ونزوئلایی و حامیان دولت در یک راهپیمایی علیه تروریسم و برای صلح شرکت کردند. راهپیمایی جوانان در پاسخ به قتل روبرت سرا  وکیل 27سال و رهبر چاویستا سازمان داده شده بود ، که همراه با همسر خود ماریا هررا اوایل ماه جاری در خانه خود کشته شدند.  

جوانان وحامی های دولت خیابان های کاراکاس را برای طرح درخواست خود به مجلس ملی - که قانون گذار ها قتل سرا را به طور رسمی اقدامی تروریستی اعلام کنند - پر کردند.

هزار ها جوان قرمر پوش چاویستا ، با حمل نشانه هایی که اعلام می داشت "ونزوئلا علیه تروریسم " و " ونزوئلا علیه شبه نظامی گری فاشیستی"  از سراسر کشور و منطقه پایتخت در روز اقدام برای  گرامی داشت زندگی روبرت سرا و اعلام موضع علیه قتل سبعانه او به هم پیوستند. مقام های دولتی ادعا کرده اند که قتل به یک عملیات شبه نظامی کلمبیایی ربط دارد که بستگی های بالقوه ای با عنصر های اپوزیسیون ونزوئلا دارند .

روساریو کارابللو حامی دولت شرکت کننده در راهپیمایی گفت " من اینجایم چون مخالف فعالیت های فاشیستی راست ونزوئلا هستم " . به  بسیاری از چنین افراد جوانی " نسل چاوز" اطلاق می شود چون بسیاری از نوجوان ها ی ونزوئلا در انقلاب بولیواری بزرگ شده اند و نسل جوانتر خاطره اندکی از ونزوئلای قبل از انتخاب هوگو چاوز بعنوان رئیس جمهور در سال 1998 دارند .  

قتل سرا وهمسر او در سراسر ونزوئلا و به ویژه در بین صفوف چاویستا ، که ادعا می کنند قتل او بخشی از توطئه ای گسترده برای حمله به رهبری چاویستا و بی ثبات سازی کشور است موجی از حیرت ایجاد کرد . طبق اعلام دولت ، همه 8 نفری که در قتل سرا دست داشته اند شناسایی شده اند و دو نفر ، از جمله محافظ پیشین سرا ، ادوین کاماچو تورز ، در حبس هستند و به شرکت خود در قتل قانون گذار جوان اعتراف کرده اند .  

با وجود اقامه دلیل اعتراف ها وادعاهای مقامات که یک هسته شبه نظامی تحت رهبری مردی با اسم مستعار "کلمبیا" به دقت قتل سرا و هررا را برنامه ریزی کرده اند ،  اپوزیسیون دست راستی به ادعای خود که قتل سرا نمونه ای از خشونت خیابانی و جنایت غیر عمدی در کاراکاس است ادامه می دهند.

یک هفته پس از قتل سرا ، جسس چوئو تورآلبا ، دبیر اجرایی اپوزیسیون کنفرانس اتحاد دموکراتیک ، " از تمام ونزوئلایی ها خواست در جنگ صلیبی علیه خشونت " شرکت کنند  و حتی پایگاه چاویستا را به شرکت در راهپیمایی مورد حمایت کنفرانس اتحاد دموکراتیک دعوت کرد .

ینا بر گزارش رویترز ، راهپیمایی اپوزیسیون ، هم که روزشنبه انجام گرفت ، تنها چند صد نفر را به سوی خود کشید و توسط راهپیمایی هوادار دولت  کاهش یافته بود. راهپیما های مخالف علیه نرخ بالای جنایت اعتراض و تلاش کردند قتل سرا را به جنایت های عادی خیابانی متصل نمایند . آن ها همچنین علیه به اصطلاح نقض حقوق بشر و مشکل های اقتصادی ، مانند کمبود مواد غذایی ،  در کشور اعتراض کردند.   

راهپیمایی اپوزیسیون اولین فراخوان به اعتراض خیابانی از سوی کنفرانس اتحاد دموکراتیک از زمان اعتراض های خشن 5 ماه پیش بود که در اوایل سال جاری 43 کشته بر جای گذاشت . شمار اندک شرکت کننده ها در این نمایش از سوی روزنامه های ملی وبین المللی خاطرنشان شده است .

نمایش هوادار دولت در باران سیل آسایی راه پیمایی کرد که شرکت کننده ها از جمله رئیس جمهور نیکولاس مادورو را که سخنرانی خود را دریک کامیون خیس قرمز ، آبی  وزرد ، رنگ های پرچم ونزوئلا به پایان رساند خیس کرده بود.  مادورو از جایگاه سخنرانی به روشنی از جمعیت پرسید که چرا سرا کشته شده است ، پاسخ دادند " برای ساکت کردن ما ! فاشیست های دست راستی شورشی های جوان ، انقلابی های جوان را زخمی می کنند ".

تحقیق در باره قتل سرا ادامه دارد و مقام های ونزوئلا از اینتر پل برای دستگیری مظنون های باقی مانده تقاضای کمک کرده اند ، چون گمان می رود برخی از آن ها در خارج از  مرز های ملی ونزوئلا باشند .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: