نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-24

نویدنو  01/05/1393 

 

 

 

روسیه، اکراین را به خاطر اشاعه ی کذب در حادثه ی بوئینگ متهم می کند

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا مقصران فاجعه ی هواپیمای " بوئینگ " مالزی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و تحقیقات و بررسی های بی طرفانه و مستقل بین المللی برای یافتن دلایل این حادثه ی دلخراش انجام شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا مقصران فاجعه ی هواپیمای " بوئینگ " مالزی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و تحقیقات و بررسی های بی طرفانه و مستقل بین المللی برای یافتن دلایل این حادثه ی دلخراش انجام شود. این درخواست ها در قطع نامه ثبت شده و در تاریخ 22 ژوئن تصویب گردید. روسیه از تصمیم هلند برای بررسی حادثه ی هواپیما استقبال کرده و اکراین را به خاطر اشاعه کذب و دروغ در این مسائل متهم نمود.

مسکو آماده است نمایندگان خود را برای شرکت در بررسی دلایل فاجعه ی " بوئینگ " مالزی بفرستد. ویتالی چورکین نماینده ی دائم روسیه در سازمان ملل متحد این مطلب را اعلام نمود. در عین حال این دیپلمات ابراز امیدواری نمود که ریاست هلند، این تحقیقات و بررسی ها را موثرتر و دقیق تر می سازد.

ویتالی چورکین از تریبون شورای امنیت سازمان ملل متحد کیف را به خاطر اشاعه ی کذب و دروغ در خصوص دلایل این تراژدی محکوم نمود.

کیف بد شروع کرد یعنی با اشاعه ی دروغ از جمله در جلسه ی شورای امنیت. فایل صوتی جنجالی مذاکرات فرماندهان شبه نظامیان همانطور که مشخص است ، از چندین گفتگو مونتاژ شده است. و درواقع قبل از حادثه ی 17 جولای درست شده است. فیلم منتشر شده توسط وزارت کشور اکراین که نشان می دهد کمپلکس ضد موشکی " بوک" از روسیه آورده شده در واقعیت با برنامه ریزی کیف در این کشور فیلم برداری شده است. و اگر تیراندازی کرده ، پشت سرش هیچ شبه نظامی قرار ندارد.

در واقع یک دقیقه مانده تا این حادثه در منطقه ی جنوب شرقی اکراین دستگاه فضایی آمریکایی پرواز می کرد. این دستگاه برای مشاهده و تعقیب و پیگردی پرتاب های موشک های دور برد است. روز دوشنبه در مسکو رئیس سازمان عملیاتی ستاد کل نیروی هوایی روسیه آندری کارتاپولوف آنرا شرح داد. ژنرال از واشنگتن خواست که فیلم های ضبط شده از این ماهواره را به جامعه ی جهانی برای بررسی و تحقیق جزئی تر ارائه دهد.

در عین حال نظامیان روسی حضور هواگرد تهاجمی نیروی هوایی اکراین با نام سو-25 را در نزدیکی " بوئینگ" به ثبت رساندند. پس از آنکه بوئینگ از صفحه ی رادار محو شد ، هواپیمای نظامی بر روی محل سقوط مانور می داد. آندری کارتاپولوف جزئیات را بیان داشته و در خصوص این مسئله توضیح خواست ، مسئله ای که کیف تا به امروز آنرا نفی می کند:

فاصله ی هواپیمایی سو-25 از بوئینگ از سه تا 5 کیلومتر بوده است. این هواپیما بر اساس خصوصیاتش قادر است تا ارتفاع 10 هزار متری پرواز کند. در سلاح ها ی آن موشک کلاس " هوابه هوا"ی ار-60 قرار داشته که توانایی محاصره و از بین بردن اهداف تا 12 کیلومتر را دارد و دور برد آن تا 5 کیلومتر تضمین شده است. هواپیمای نظامی با چه هدفی در منطقه ی هوایی هواپیماهای مسافربری پرواز کرده و در یک مسیر هوایی با هواپیمای مسافربری قرار داشت؟ من پاسخ این پرسش را می خواهم.

 

داده نمایی

 

جزئیات دیگری در خصوص حادثه توسط دستگاه های روسی ثبت شده اند. به نظر می رسد که " بوئینگ" ضمن قرار گرفتن در منطقه ی هوایی استان دانتسک از کریدور مسیر هوایی به 14 کیلومتری شمالی تر منحرف شد. سپس این هواپیما سعی داشت به مسیر بازگردد اما موفق نشد به مرز مسیر هوایی خود برسد. دلایل چنین کاری توسط خلبانان را تنها می توان پس از رمز گشایی جعبه ی سیاه و مذاکرات خلبانان با مسئولین خدمات پرواز اکراینی دانست.

22 جولای مشخص شد که شبه نظامیان همانطور که قول داده بودند ، جعبه ی سیاهی که در محل حادثه پیدا شد را به نمایندگان مالزی تحویل دادند.

نظامیان روسی یک دلیل دیگر برای احتمال دخالت نظامیان اکراینی در این حادثه را ارائه می دهند. در روز سقوط گروهک دفاع ضد هوایی اکراینی سه یا چهار کمپلکس ضد موشکی " بوک –ام 1" را به دانتسک آورد. بدین ترتیب مسیر هوایی هواپیمای مسافربری در منطقه ی عملیاتی آنها بود. فیلم هایی از فضای محل قرار گرفتن " بوک" وجود دارد که از چهاردهم تا هجدم جولای است. در این عکس ها دیده می شود که یکی از دستگاه های " بوک" در روز سقوط خیلی نزدیک به محل حادثه منتقل شد منطقه ای که تحت کنترل شبه نظامیان بود و به نظر می رسد که در 50 کیلومتری دانتسک است. اما یک روز بعد از سقوط دستگاه را از محل منتقل کردند. کیف این حقیقت را کتمان می کند.

مسکو آماده است که این مدارک و سایر اطلاعات موجود را به کارشناسان بین المللی برای تحقیقات و بررسی دقیق تر ، روشن تر و درست تر دلایل فاجعه ارائه دهد.


  http://persian.ruvr.ru/2014_07_22/274961097/

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: