نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-05-16

نویدنو  26/02/1393 

 

 

 

بیانیه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری درباره «سوما»

برگردان: جهانسوز مهربخش

 

 فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری طی بیانیه ای اندوه خود را در مورد شنیده ها از فاجعه ی رخ داده در سوما ابراز کرد. این بیانیه با تاکید بر اتفاقی نبودن حادثه، خواستار پایان دادن به خصوصی سازی و تحقق بی کم و کاست اقدامات ایمنی و بهداشت کارگران شده است.»


بیانیه به شرح زیر است:

دبیرخانه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری با اندوه فراوان خبر کشته شدن ۲۰۰ کارگر و آسیب دیدن بسیاری دیگر را در فاجعه انفجار معادن زغال سنگ سوما واقع در حدود ۲۵۰ مایلی جنوب استانبول، در تاریخ ۱۳ مه ۲۰۱۴ را دریافت کرد.
خودداری از به کارگیری فن آوری های جدید در معدن، عدم انجام منظم تعمیر و نگهداری، منطق سود گرای حاکم بر بخش خصوصی، اعمال نشدن موارد ایمنی ضروری، اقدام مجرمانه ی شدت بخشیدن به کار، خاموش رها کردن منبع نیروی مهار آتش سوزی که موجب مسمومیت صدها تن از کارگران با مونوکسید کربن می شود، علل وافعی موجود در پس این انفجار هستند.
این تنها یک تصادف یا حادثه نیست. سال هاست که در معادن ترکیه، حوادث ناشی از کار و حوادث منجر به مرگ بسیاری به وقوع می پیوندد.
فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری با توجه به سیاست های خونین و رسوای بی توجهی به اقدامات تأمینی از سوی دولت ترکیه و شرکت های استخراج کننده معدن، خواستار پایان بخشیدن به خصوصی سازی منابع طبیعی و شرکت های دولتی، نوسازی فن آوری بکار گرفته شده در استخراج معادن، اجرای بی درنگ کنترل های امنیتی برای حفاظت از جان کارگران در معادن است.
فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری ضمن همدردی با خانواده ها و دوستداران قربانیان تضمین جبران کامل خسارات وارده به خانواده های قربانیان و کارگران مجروح را خواستار است.

دبیرخانه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری

متن اصلی نقل از : http://haber.sol.org.t

 

 برگرفته از : صدای مردم

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: