نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-10

نویدنو  16/02/1393 

 

 

 

اعلامیه ی حزب کمونیست اوکراین
درباره ی جنایت نئوفاشیست ها در اودسا 

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه 
۱۴ ارديبهشت ۱٣۹٣ -  ۴ می ۲۰۱۴



 

اخبار روز: در میان حمایت همه جانبه ی آمریکا و دولت های اروپائی از حکومت کودتایی اوکراین، فاشیست های اوکراینی که در این دولت حضور دارند و از سوی آن پشتیبانی می شوند، به صورت بی سابقه ای مسلح شده و دست به جنایت می زنند. زنده سوزاندان ده ها مخالف دولت اوکراین در شهر اودسا، تکان دهنده ترین جنایتی است که فاشیست های اوکراینی به آن دست زده اند. این جنایت هولناک بازتاب چندانی در رسانه های عمده ی غربی نداشته است. حزب کمونیست اوکراین که قربانی اصلی حملات فاشیستی در این کشور است، به مناسبت جنایت تکان دهنده ی فاشسیت ها در اوکراین اطلاعیه ای صادر کرده است.
این اطلاعیه توسط آقای اردشیر قلندری ترجمه شده و در اختیار اخبار روز قرار گرفته است:


اعلامیه دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست اکرائین. 

تحولات فاجعه آمیز سیاسی اکرائین، با جنایت خونین تازه ای آمیخته شد که از نظر خودخواهی و خشونت فراتر از همه آنچه که تا به امروز در بستر رویارویی های ادامه دار شدید رخ داده، می باشد. در تاریخ دوم ماه مه سال
۲۰۱۴ در اُدسا عملیات به اصطلاح "پاکسازی شهر" از "جدایی طلبان" انجام گرفت، که به یک قتل عام خونین، با عواقب بسیار سنگینی تبدیل گردید. 
بیش از هزار تن از شبه نظامیان گروه به اصطلاح "جناح راست" که بخش عمده آن ها از مناطق غربی اکرائین آمده بودند، و همچنین اوباشان فوتبال از کی یف و خارکوف، مجهز به چماق، کوکتل مولوتوف، نارنجکهای بی حس گر و برخی سلاحهای گرم، با حمایت ارگانهای انتظامی به چادرهای هواداران جنبش ضد میدان واقع در میدان کلیکوف یورش برده، شهروندان غیر مسلح، منجمله زنان و پیران را مورد ضرب و شتم قرار داده و بسمت کاخ اتحادیه ها کشاندند.
اراذل واوباش فاشیست درهای ورودی و خروجی مقر اتحادیه را مسدود نموده، با بطری های اتش زا که در همان محل تهیه شده بود، کاخ را آتش زده و مانع ورود نیروهای آتش نشانی به داخل ساختمان شدند. بسیاری از مردم داخل کاخ بدون امکان فرار از ساختمان در حال سوختن، از وجود دود شدید خفه شده و برخی دیگر زنده در آتش سوختند، برخی از طبقات بالای کاخ خود را به بیرون پرت نموده، که بطرز وحشیانه ای توسط این حیوانات درنده، کشته شدند.
نیروهای پلیس که در همان نزدیکی قرار داشتند، هیچگونه اقدامی جهت ممانعت از فاجعه انجام ندادند. 
مطابق داده های شورای محل، قربانبان این عمل و دیگر اقدامات غیرانسانی، که در روزهای اخیر در اُدسا رخداده است، به
۴۶ تن میرسند. بسیاری زخمی و حدود دویست تن به بیمارستان منتقل شده اند.
هیئت رئیسه کمیته مرکزی حزب کمونیست اوکراین تاسف عمیق خود را به خانواده و نزدیکان این کشته شده گان بی گناه، که قربانی سیاست های جنون آمیزی رژیم ناسیونالیسم راست حاکم بر کشور شده اند؛ ابراز میدارد.
رخدادهای فاجعه آمیز اُدسا و همچنین کشتار در اسلاویانسک و کراماتورسک و دیگر شهرهای دانباس، خارکوف، جنوب اکرائین در شرایطی بوقوع پیوستند که دولت، جنگ آشکاری را با تکیه بر نیروی زور، بدون در نظرگرفتن مطالبات قانونی شهروندان، با خلق خود آغاز نموده، به برخی جریانات مسلح غیرقانونی، قبل از همه به "جناح راست" آزادی عمل داده است. 
ما خواهان توقف فوری عملیات نظامی علیه خلق اکرائین توسط شبه نظامیانی که دولت و الیگارشی تاسیس نموده اند هستیم، ما خواستار رعایت دقیق مفاد قانون اساسی و دیگر قوانین کشوری می باشیم. ما خواهان محاکمه مسئولین و سازماندهندگان "هونتای اُدسا" می باشیم.

رویداهای اخیر در کشور نشانگر منفعل شدن ارگانهای اجرایی، عدم توانایی این ارگانها در تامین نظم در کشور، دفاع از حقوق، آزادی، امنیت زندگی، و اموال شهروندان می باشد. انتصاب افراد در این حوزه، تحت فشار نیروهای نئوفاشیست، باعث شده که افراد نالایقی در این مراکز رخنه کنند، که توان حفظ افراد متخصص در پلیس، سرویس امنیت و نیروهای مسلح را ندارند. 
چنین وضعیتی قابل تحمل نخواهد بود. باید متخصصین هرچه سریعتر به این سیستم بازگردند. باید آنها از فشار ناسیونال- رادیکال ها و دیگر نیروهای سیاسی بدور نگاه داشته شوند تا شرایط عادی پیش بینی شده از سوی قانون اساسی، جهت اجرای قوانین فراهم گردد.
انفعال، سرخوردگی در برابر امواج نئونازی، و حتی ترس در مواضع برخی از مسئولان در شرایط فعلی، موجب حیرت است. نمیروفسکی رئیس دفتر منطقه اُدسا عمل اوباشانی که این قتل عام را مرتکب شدند، "قانونی" خواند. چنین شخصی نمی تواند مسئولیت چنین سمتی را داشته باشد و باید سریعا اخراج و محاکمه شود.   
رویدادهای فاجعه آمیز اُدسا نشان دادند، که دولت کودتایی، ارتجاعی طرفدار غرب و نیروهای نئونازیست که میراث فاشیست ها وهمدستان آن در زمان جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم. م) هستند، چه وضعیتی برای اکرائین و خلق ما، به همراه آورده اند. آن ها تلاش میکنند در جامعه ما، ترس، نامیدی، فشارهای روانی برقرار نمایند. آن ها از هم اکنون خیز برداشته اند تا شجاعت بزرگ پدران و پدربزرگان ما که فاشیسم را شکست دادند را از خاطره خلق بزدایند.

ما از خشم شهروندان علیه ناسیونال-رادیکال ها و منجمله نمایندگان مجلس، که به نحوی جنایات اوباشان فاشیست در اُدسا را تائید میکنند، و این جنایتکاران را "ادامه دهندگان راه ناسیونالیستهای بزرگ"، "بیانگران روح اکرائین" می نامند و از ترور و ارعاب جهت ایجاد ترس بین مردم استفاده میکنند؛ حمایت مینمایم. 
نیاز شرایط فعلی، انضباط، همبستگی تنگاتنگ همه نیروهای میهن پرست، دفع قاطعانه حرکات تحریک کنندگانی است، که تلاش دارند برجامعه ایدئولوژی ضد انسانی ناسیونال- شوونیستی را حاکم نمایند، تا بدین ترتیب، نظم فاشیستی را بر کشور استوار سازند. 
موضوع حاد امروز این است که: 
"مردم، هشیار باشید!"

دبیرخانه ی حزب کمونیست اوکراین
٣.
۰۵.۲۰۱۴

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: