نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-04-29

نویدنو  09/02/1393 

 

 

 

توضیح نویدنو: آقای بیژن حیدریان ارسال کننده این نامه را یکی از دست اندر کاران نوید نو بعنوان "هم بندی ایشان در زندان جمهوری اسلامی ایران " به خوبی می شناسد .نامه های ایشان پیش از این در سال 1389 یا 1390هم به دست نوید نو رسیده بود که به دلیل عدم شناخت از نویسنده وبی اطلاعی از درستی یا نا درستی ادعا ها از انتشار آن خودداری شد . اکنون با ارسال دوباره این نامه ها برای نوید نو ، ما با تایید ادعای آقای حیدریان در مورد "شعرهای منتسب به رفیق طبری از جانب آقای فرهاد عاصمی " ، عین نامه های مبادله شده را برای اطلاع خوانندگان منتشر می سازیم .

 

جدال با مدعی

 

با سلام و ارادت خدمت رفقا و دوستان ارجمند

جهت اطلاع به عرض ميرسانم كه چند سالي است كه فردي بنام آقاي فرهاد عاصمي در سايت "توده ايها" اقدام به انتشار اشعاري ( اخيراً بصورت PDF)  تحت عنوان شعرهاي زندان رفيق طبري كرده است. از زماني كه از طريق يكي از رفقاي همبندي ام از اين موضوع اطلاع پيدا كردم از طريق ايميل شروع به مكاتبه با ايشان نمودم كه اين اشعار از سروده هاي من در زندان هست نه رفيق طبري.  بعدها مجموع مكاتباتم با ايشان را بدون دخل و تصرف تحت نام "جدال با مدعي" جمع آوري كردم و براي دبيرخانه حزب توده ايران و ساير رفقا ارسال نمودم. متاسفانه اكنون چند سال از اين جريان مي گذرد و ايشان همچنان از اين اشعار تخت عنوان "اشعار زندان رفيق طبري" در نوشته هاي خود به مناسبت هاي مختلف بهره مي برد.

دو سال پيش در يك محفل خصوصي در منزل يكي از رفقا در لندن، شاعر گرانقدر كشورمان "سايه" داستان اين اشعار و برخورد با فرهاد عاصمي و همسرش را در منزلشان بطور مفصل بيان كردند. ايشان بعدها در كتاب " پير پرنيان انديش" در جلد اول صفحه ٣٤٢ به اين موضوع بدون ذكر نام هم اشاره اي كردند:

بارها براي ما گفت كه چقدر دلش نگران آينده فرزندانش در كشور غريب است اما وقتي خانم و آقايي از " رفقا" به او پيشنهاد كردند كه در قبال ده هزار يورو صرفاً تأييد كند كه اين دفتر شعري كه در دست "رفقا"ست، سبكش با سبك شعر احسان طبري همخوان است چگونه با پاسخ تلخ و كوبنده سايه مواجه شدند كه " شما اومديد توي خونه من به من پيشنهاد رشوه ميكنيد كه دروغ بنويسم." و آن روز كه اين پول رو نپذيرفت، براي امري شريف و بسيار عاطفي، به آن نياز مبرم داشت.

پير پرنيان انديش جلد اول صفحه ٣٤٢

 

بعد از ملاقات با سايه و همچنين بعد از انتشار كتاب "پير پرنيان انديش" دوباره به آقاي عاصمي پيام دادم كه بر اشتباه خود پافشاري نكند. اما متاسفانه تا به امروز حتي توصيه ها و تذكرات رفقاي حزبي و دوستان تاثيري در نگرش ايشان ايجاد نكرده است و بقول معرف از ما اصرار و از ايشان انكار.

در پايان " جدال با مدعي" را به پيوست ارسال ميكنم.

از توجه و دقت شما پيشاپيش سپاسگزارم.

 

ارادتمند شما

بيژن حيدريان

(ف.خاور)

 

برای خواندن متن کامل نامه ها روی عکس زیر کلیک کنید :

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: