نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-04-13

نویدنو  22/01/1393 

 

 

نوید نو : شانزدهمین دوره انتخابات سراسری هندوستان از7 آوریل (19فروردین ) آغاز و5هفته در 9 حوزه انتخابیه ادامه خواهد یافت .این انتخابات بزرگترین انتخابات دنیا خوانده می شود که در آن 814میلیون نفر دارای شرایط انتخاب کردن وجود دارد . مطلب زیر به نقل از تارنگاشت حزب کمونیست هند( مارکسیست ) جهت اطلاع تقدیم می شود .

آیا می دانید ؟

·     تقریبا 47 درصد و 31 درصد پذیرش های بیمارستانی در روستا وشهرهند ،به ترتیب از طریق گرفتن وام وفروش دارایی تامین مالی می شوند.

·     تنها 3درصد از کارگران در سن کاردارای آمورش فنی هستند.

·     نرخ بر خورداری از پزشک – جمعیت یک به 1722 است ، اما این نسبت در مناطق روستایی یک به 16000 است که 70درصد جمعیت کشور در روستا زندگی می کنند.

·     تقریبا 28درصد از بیماری های مزمن در مناطق روستایی  و 20درصد در مناطق شهری به خاطر آن که مردم نمی توانند  از عهده هزینه آن بر آیند درمان نشده باقی می ماند .  

·     هند بالاترین نرخ مرگ مادران در جهان را دارد . تقریبا 56.000 زن در سال جان خود را هنگام زایمان از دست می دهند ( یک نفر در هر 8 دقیقه ). هند نرخ 19 درصد مرگ مادرها در سراسر جهان را دارد که می توان از 70 درصد آن جلوگیری کرد . 

·     بر اساسی بر آوردی 60 درصد از زمین های کشاورزی از فرسایش خاک ،آبسیری ، و شوری رنج می برند ، و در طی بر آوردی 5تا 10میلیارد تن از خاک های سطحی  در اثر فرسایش خاک از بین می رود.

·     نیمی از 130 شهر هند ی مورد بررسی هند برای آلودگی هوا نشان دهنده آلودگی در سطح وخیم است . شهر های کوچک هم بعنوان نقاط آلوده ظاهر می شوند. 

·     نسبت جوان های 18-23 سال که برای آموزش عالی ثبت نام می کنند فقط 15 درصد است . 

·     هند بالاترین جمعیت بی سواد بزرگ سال را در جهان دارد – حدود 257میلیون نفر بالای 15سال .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: