ویدنو:15/04/1391  

 

ویدنو:15/04/1391  

 

قرار ک.م.حزب کمونیست یونان:

اولین سنجش از نتیجه انتخابات 17ژوئن 2012-بخش آخر

برگردان : آرش

 

ب- سنجش بنیادی در رابطه با کار حزب

خط سیاسی و پیش بینی های ح.ک.یونان ،که با پیش رفت رخ داد ها تایید شده اند تکیه گاه وکمک قابل توجهی برای مبارزه مردم خواهد بود . مردم  برای نتیجه گیری  فرصت  خواهند داشت . افراد چپ گرای رادیکال هم برای نتیجه گیری دررابطه با این که حمایت از ح.ک.یونان در پای صندوق های رای، برای آن که حزب به مبارزه از موضعی قوی تر برای متشکل کردن دوباره جنبش و دفع حمله جدید ادامه دهد ، چقدر برای آن ها اهمیت داشت ، فرصت خواهند داشت .

ح.ک.یونان علیه ترس وتقدیر گرایی جاری ، علیه تهدیدهای مختلف ( از اخراج از منطقه یورو تا ترس در رابطه با فقدان دولت) وتوهم هایی که به صورت سامانه مند از سوی سیریزا منتشر می شد  مبارزه کرد. حزب ماهیت بحران و پیش شرط های راه خروج از آن به سود کارگران ، پیش شرط ها ی شرکت حزب در یک دولت ، که به جدایی از اتحادیه اروپا ، لغو یک جانبه بدهی ها ، واجتماعی کردن ونیز دولت قدرت کارگری مردمی پیوند دارد را، به مردم توضیح داد. حزب این مبارزه را با مد نظر قرار دادن بهای خطر از دست دادن انتخابات هدایت کرد .

اما حتی کوچک ترین عقب نشینی از سوی حزب در مقابل فشار برای شرکت آن در یک دولت برای مدیریت بحران می توانست به خلع سلاح و عقب نشینی – شکست جنبش کارگری ، به حذف تلاش برای تشکیل اتحاد قدرتمند اجتماعی – سیاسی ، که باید وارد تقابل با خط سیاسی انحصار ها ، واحد های امپریالیست اتحادیه اروپا وناتو شود ، منجر گردد . می توانست هر تلاشی را برای صف آرایی مردم در مبارزه برای مشکل های روزانه ، که به طور فزاینده ای تشدید می شوند ، برای چشم انداز قدرت کارگری مردمی منفی سازد .

ح.ک.یونان می توانست درعمل سازگاری واستحکام گفتار وکردار خود را بی اثرکند، همان طور که از حزب خواسته شد ه بود  تا عقب نشینی های زیان اور واشتباهی را از هویت قطعی خود هم در رابطه با برنامه وهم در رابطه با وظایف فوری برای مبارزه ، به اجرا بگذارد. در چنین شرایطی ، زمانی که یک سری از سایرحزب های کمونیست در پارلمان نمودی ندارند  یا در تشکل های سوسیال دموکرات و اپورتونیست در اروپا حل شده اند ، از اهمیت بزرگی بر خوردار است که ح.ک.یونان با قدرت انتخاباتی کمتری در مقایسه با نفوذ سیاسی گسترده آن با اعتبار باقی ماند.  

راهبرد حزب در رابطه با دو مسیر توسعه ، در رابطه با ضرورت اتحاد اجتماعی – سیاسی و مبارزه برای قدرت کارگری مردمی ، گسترش وژرفش ارتباط با طبقه کاگر ، قشرهای فقیر مردمی ، در راستای استوار ماندن وشکسته نشدن از سوی مخاطره های جدیدی که درکمین ان ها است ، اساس فعالیت حزب در میان مردم باقی می ماند  .

کاهش بزرگ در قدرت ورای های انتخاباتی ح.ک.یونان در شرایط فشار طاقت فرسا نمی تواند ونباید تنها بر مبنای دلیل های عینی موجود ،- که البته به طور قطع تحت تاثیر سطح پیشرفت مبارزه طبقاتی بود ، که به صورت انحصاری از سوی حزب تعیین نمی شود - ، بلکه با ارتباط عمومی تر نیروها  تفسیر گردد.

کمیته مرکزی وتمام حزب از طریق یک مباحثه اساسی باید عامل های عینی عامی را که در میان مدت بر نفوذ سیاسی حزب یا ضعف عینی در دوران انتخابات تاثیر گذاشته اند را در رابطه با تاثیر یا میزان تاثیر آن ها در نتیجه های انتخابات مورد بررسی قرار دهند .  ما نباید از این واقعیت که خط سیاسی ما با رخ داد ها مورد تایید قرار گرفته اند احساس آرامش کنیم . ما باید سطح توان مندی حزب را در رابطه با این که در تمام شرایط به چالش ها چگونه پاسخ دادیم بر اساس ضابطه مورد بررسی قرار دهیم .

کنگره 18 وقرار های کمیته مرکزی که در زیرمی آید  این فاکتورها را ، که توان مندی حزب را در مواجهه با نیازها ودرخواست های مبارزه تعیین می کنند، مورد تاکید قرار می دهند: حزب در طبقه کارگر وتوده های مردمی، در جنبش و در سازمان های خود ، برای ساختن حزب در طبقه کارگر ، در کارگاه ها وبخش ها ، برای اتحاد اجتماعی، در کار خود بین جوانان وزنان چگونه عمل وکار می کند. آن امر به موضوع کارایدئولوژیک – سیاسی در حزب و طبقه کارگر وجوانان نیز ربط دارد .

نبرد انتخاباتی می تواند جمع بندی های کامل تری را ، در رابطه با نمود های جدیدی که باید بیشتر مورد بررسی قرار می گرفت  و تا حد زیادی در انتخابات تاثیر گذاشت مطرح نماید. داشتن راهبرد صحیح ورزمندگی کافی نیست ، برای ما لازم است بیشتر مطالعه کنیم که چگونه می توانیم بیشترین صلاحیت ممکن را ، که با سطح وظیفه های ما ورخ داد های به شدت پیش آینده منطبق باشد کسب کنیم. ما باید در رابطه با مسئله های هدایت سیاسی، سازمان ، جهت گیری عملی و فعالیت در طبقه کارگر وتوده های مردمی مصر تر وکوشا تر شویم . 

این ضعف ها شاید نقش تعیین کننده ای در نتیجه انتخابات ، در شرایط ویژه انتخاباتی که قطع ریشه ترس و به خصوص توهم های جاری مشکل بود نداشت ، اما آن ها در باب تدارک ، آمادگی ، و اثر بخشی در رو رد رو شدن با وظیفه های جدید وبسیار بغرنجی که پیش روی خود داشتیم نقش قابل توجهی بازی کردند .

ج- وظیفه های جدید برای فعالیت حزب

ح.ک.یونان خواهد جنگید وتلاش خواهد کرد با طبقه کارگر رادیکال ونیروهای مردمی در راستای آن که مردم مسئولیتی  در ورشکستگی ندارند و تاوان ورشکستگی سیاسی دولت را که آن ها آماده تشکیل آن هستند نمی پردازند پیوند یابد . نباید امید را از دست داد ، مردم باید استحکام کسب کنند تا از اقدام های جدید نبرد برای گرفتن امتیازها تا رسیدن به قدرت خودشان جلوگیری کنند.  طبقه کارگر ، لایه های فقیر مردمی ، جوان ها وزن ها در مرکز توجه حزب قرار دارند .

ح.ک.یونان در راستای غلبه بر موج نا امیدی ناشی از ادامه خط سیاسی ضد مردمی، در راستای جلوگیری از رواج ترس ونا امیدی ، علیه تثبیت صحنه  سیاسی ارتجاعی در چارچوب توهم پارلمانی ، در شرایط ژرفش بحران اقتصادی سرمایه داری و تشدید رقابت بین امپریالیستی خواهد جنگید.

امید ، موضع رزمنده موضوع مسئولیت فردی برای هر کسی است که راه رادیکالیسم را پی می گیرد، و یک چشم اندازسیاسی چپی دارد . این امری است که طبقه کارگر در برابر آن مسئولیت دارد .   

مسئولیت تاریخی ح.ک.یونان حمایت از دولتی برای مدیریت بحران به هزینه مردم نیست .

ح.ک.یونان تجربه ارزشمند تاریخی ومعاصر ، تحمل پذیری و توانایی تنظیم مبارزه در شرایط قیام ناگهانی جنبش ، ونیز در شرایط عقب نشینی جنبش کارگری را در اختیار دارد. حزب می تواند مطالبه های فوری وبسیار عمومی را ، برای متحد کردن نیروهای رزم جو حول یک هدف سیاسی یک پارچه ترکیب نماید .

الف – حزب همراه با مردم و جوانان در راستای آن که خاک یونان مورد استفاده قرار نگیرد و یونان مشارکتی در جنگ علیه سوریه وایران ، که شاید برای بعد از انتخابات امریکا تدارک می شود نداشته باشد ، مبارزه خواهد کرد .

ب – ح.ک.یونان با یک گروه پارلمانی فشرده پیش نویس قانون ها واصلاح هایی را در رابطه با مسائل بحرانی مردم مطرح خواهد کرد . اولین این قانون ها لغو مموراندوم ، پیمان وام وتمام قانون های مربوطه خواهد بود که از سوی مجلس پیشین تصویب شده است .

ج -  حزب مستقبما از سازمان جنبش کارگری و متحد های آن برای حل  مشکل های مطلقا فوری مثل تامین بودجه سازمان ملی تدارک خدمات بهداشتی (EOPYY) ، تامین وجه تامین اجتماعی ، دایر کردن مرکز های بهداشت وبیمارستان ها ، دفاع از بیکار ها ، از صاحب خانه های بدهکار ، در رها کردن  خانواده های مردمی از مالیات های سنگین مستقیم وغیر مستقیم ، تشدید مشکل های جوانان ، زنان ، کهنسال ها و معلول ها، حمایت خواهد کرد  .

د- حزب برای سازمان دهی دوباره مردم در رابطه با تصمیم های اتحادیه اروپا ، که می تواند درهمایشی که 28-29ژوئن با هدف بحث در این باره برگزار خواهد شد ، از سوی ابر قدرت های کمیسیون آغاز شود ، تلاش خواهد کرد.

ه -  کمیته مرکزی کارگران وکارمندان ، خویش فرماها ، کشاورزهای فقیر را فرا می خواند تا از طریق روند های دموکراتیک انتخاباتی در راستای تغییر شدید در رابطه منفی نیروها در سطح سوم ودوم سازمان های سندیکایی ، وبرای میلیون ها کارگر، که تاکنون ( در انتخابات) شرکت نکرده اند عکس العمل فوری نشان دهند ، تا سهم فعالی در سطح پایه سندیکا ها به عهده بگیرند.  

کمیته مرکزی عضو ها ، دوستان وحامی های حزب واتحادیه جوانان کمونیست را به همکاری از طریق  مطالعه و غلبه بر ضعف های عمومی بیشتر و کوتاهی های  ناشی ازیک  ماهیت ذهنی ، که در رابطه با فعالیت ما در جنبش ، در محل های کار ، ومحله ها ، در روستا ها و در مرکز های آموزشی وجود دارد ، در باز سازی جنبش دعوت می کند. بدون این باز سازی جنبش و بدون ساختن اتحاد اجتماعی – سیاسی قوی تر،  مردم نمی توانند به چیزی دست یابند و نمی توانند امور را به دست های  خود بگیرند.   آنها از این راه می توانند با حمله ،  که  درسطح های بسیار ودر جبهه های بسیاری به بهانه نتیجه انتخابات علیه حزب شدت خواهد گرفت، رو به رو شوند .

آتن 18ژوئن 2012

قرار ک.م.حزب کمونیست یونان:

اولین سنجش از نتیجه انتخابات 17ژوئن 2012بخش اول

برگردان : آرش

 

                       

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter