نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2019-09-03

 نویدنو  04/11/1390

  •  مهم نیست ... طبل ها را به صدا درآورید...سرفراز باش سرباز قهرمان امریکایی ! وحتی هر گز به عذر خواهی یا پرداخت غرامت فکر نکن. عراق از سوی امریکا به پرداخت غرامت به کویت به خاطر حمله 1990 وادارشده است (تهاجمی تحریک شده با اقدام های نه چند کوچک ایالات متحده امریکا) . و – نفس عمیق بکشید-  ویتنام به ایالات متحده غرامت می پرداخته است . از سال  1997 هانوی تفریبا 145میلیون دلار بابت بدهی های باقی مانده از سوی دولت شکست خورده ویتنام جنوبی بابت کمک های غذایی و زیربنایی امریکایی می پرداخته است

 

 

هرگز فراموش نکنیم، عراق: آغاز با دروغ های بزرگ، خاتمه با دروغ های بزرگ،

ویلیام بلوم – برگردان : آرش

 

ران کلی سرجوخه ارشد پایگاه عراق درنیمه سپتامبر، زمانی که او وسایر سربازان امریکایی آماده ترک عراق می شدند گفت :" خیلی از افراد نمی دانند در اینجا چه نقشی داشتند. ما بعنوان یک ملت کار بزرگی انجام داده ایم. ما مردمی را آزاد کردیم وکشورشان را به آن ها باز گرداندیم." 

سرباز جوان امریکایی دیگری در عراق گفت :" تا حد زیادی هیجان انگیز است . ما داریم وارد کتاب های تاریخ می شویم ، شما باید افتخارکنید."[1]

آه بلی، کتاب های تاریخ ، چند جلدی با جلد های چرمی از " بزرگترین ویرانگری کشوری توسط کشور دیگر "سرشارند. آخرین جلد می تواند ، با عکس های بسیار گرافیکی بازگو شود ، که چگونه ملت مدرن ، تحصیل کرده وپیشرفته عراق به کشوری شبه شکست خورده تنزل یافت ، چگونه امریکایی ها ، با آغاز در سال 1991، 12سال آنجا را به این یا آن دلیل بمباران کردند، سپس حمله کردند ، اشغال نمودند، دولت آن را سرنگون ساختند، بدون هیچ مانعی شکنجه کردند، از روی عیاشی کشتند... چگونه مردم آن سرزمین شوربخت همه چیز را از دست دادند- خانه ها، مدسه ها، برق، آب آشامیدنی ، محیط زیست ، محله ها، مسجدها، آثار باستانی، کارها، پیشه ها، حرفه ها ، سرمایه گذاری های دولتی ، سلامت جسمانی ، سلامت روانی، مراقبت های بهداشتی، دولت رفاهی ، حقوق زنان، مدارای مذهبی، آینده ،و زندگی شان را ...نیمی از جمعیت نیز مرد ، زخمی شد، دچار آسیب های روانی شد ، در زندان، در تبعید های داخلی ، یا خارجی ... هوا، خاک ، آب ، خون، وژن ها با اورانیوم ضعیف شده آلوده شدند ... زایمان های معیوب ترسناک...بمب های خوشه ای عمل نکرده خانه کرده در همه جا در انتظار کودکانی که آنها را حرکت دهند...رودی جاری از خون در طول فرات ودجله ...از میان کشوری که ممکن است  هرگز دوباره به ترکیب اولیه خود باز نگردد. 

واشنگتن پست در 5می2007گزارش کرد " در بین عراقی های جنگ زده ، این عبارتی عادی است که امور پیش از تهاجم تحت هدایت امریکا در سال 2003 بهتر بود." 

مهم نیست ... طبل ها را به صدا درآورید...سرفراز باش سرباز قهرمان امریکایی ! وحتی هر گز به عذر خواهی یا پرداخت غرامت فکر نکن. عراق از سوی امریکا به پرداخت غرامت به کویت به خاطر حمله 1990 وادارشده است (تهاجمی تحریک شده با اقدام های نه چند کوچک ایالات متحده امریکا) . و – نفس عمیق بکشید-  ویتنام به ایالات متحده غرامت می پرداخته است . از سال  1997 هانوی تفریبا 145میلیون دلار بابت بدهی های باقی مانده از سوی دولت شکست خورده ویتنام جنوبی بابت کمک های غذایی و زیربنایی امریکایی می پرداخته است . بنا بر این هانوی بخشی از هزینه های جنگ بر انداخته شده علیه آن را به امریکا باز می گرداند.[2]  امریکا چه مقدار به مردم عراق خواهد پرداخت؟

در 14 دسامبر ، در فورت براگ ، پایگاه نظامی کالیفرنیای شمالی، باراک اوباما برای سخنرانی در باره جنگ عراق در مقابل شنودگان سرباز ایستاد. لحظه ای بود که رئیس جمهور امریکا آن را با قلب وروح – واحتمالا عقل – خود بنا کرد تا اعلام کند: این یک دست آورد فوق العاده است، نزدیک به نه سال درکار ساختن. و امروز ، ما همه چیزهایی را که شما برای تحقق آن انجام دادید به یاد داریم... سال های پس از این ، میراث شما پایدار خواهد ماند.

نام رفقای از دست رفته شما روی قبرهای ارلینگتون  ، و یاد بود های آرام سراسر کشورحک شد . در کلمات نجوا شده ی تحسین هنگام راه پیمایی شما درمیدان های رژه ، ودر آزادی کودکان و نوه های ما...پس خداوند به همه شما ، به خانواده های شما وبه ایالات متحده امریکا برکت عنایت  کند  ...شما جایگاه خود را در تاریخ به دست آوردید چون شما برای مردمی که هر گز ندیده بودید فداکاری کردید .   

آقای اوبامای عزیز ، برنده جایزه صلح ، آیا به کلماتی که از دهان شما خارج می شوید باور دارید؟

باراک حسین اوباما تنها به رئیس جمهور امریکا بودن باور دارد. این تنها اعتقاد استواری است که مرد نگه می دارد.

قطعه های جالب از یک گزارش روزانه ای که من آن را 40سال حفظ کرده ام، قسمت چهارم

  • اگر امریکا واقعا در سال 2002-2003اعتقاد داشت که عراق سلاح های کشتار جمعی در اختیار دارد ، چرا بیش از 100هزار سرباز را به آنجا ، که مطمئن بود نابود می شوند اعزام کرد؟

  • در نامه ای که در 17اوت 2006منتشر شد 21 ژنرال سابق ومقامات رده بالای امنیت ملی رئیس جمهور جرج دبلیو بوش را به تغییر مسیر وپذیرش دور جدید گفتگو با ایران ، عراق وکره شمالی فرا خواندند. گروه اعلام کردند گزارش هانشان می دهند سیاست های "سر سختانه " بوش امنیت ملی را تضعیف وامریکا را نا امن تر کرده است .

  • در سراسر  قرن بیستم ، کلیسای کاتولیک در امریکای لاتین به پیروان فقیر خود می آموخت که هیچ نیازی به مبارزه با طبقه های ممتاز حاکم وجود ندارد چون فقیر ها پاداش عدالانه خود را پس از مرگ دریافت خواهند کرد .

  • امریکا حکومت ساندنیست ها را در نیکاراگوا سر نگون کرد چون ساندنیست ها " برای ساختن کشوری که پیش از آن تنها یک مستعمره بود برنامه داشتند" – ادواردو گالینو ، نویسنده اروگوئه ای

  • (جرج دبلیو )بوش هفته پیش اعلام کرد که بخشی از هدف مسافرت به اندونزی آن است ،تا به افرادی که  به کشور ما بدگمان هستند اطمینان دهیم تا درک کنند انگیزه های ما خالصانه است . [3]

  • جنگ ها ممکن است در زندگی افراد انسانی آزمون های بی راهی باشند ، اما برخی ملت ها متجاوزان زنجیره ای هستند. جامعه امریکا یگانه جامعه ای است که کاملا در روند تجاوز علیه دیگران خارجی وداخلی شکل گرفته است . [4]

  • رئیس جمهور اوباما می تواند افراد نظامی را زمانی که به والدین اطلاع می دهند که فرزند آنها در آخرین جنگ از جنگ های هرگز پایان ناپذیر امریکا کشته شد همراهی کند. و ممکن است از جرج دبلیو بوش هم بخواهد همراه او باشد .

  • در دوران جنگ ویتنام تعدادی از دانشجو های دانشگاه میشیگان زمانی که توله سگی را به پرتاب نا پالم در پله های محوطه ساختمان تهدید کردند اغتشاشی به راه انداختند. شورش خشم از رفتار آنها در سراسر کشور شنیده شده بود. البته ، زمانی که وقت آن رسید آن ها آن کار را عملی نکردند.،اما  با موفقیت خاطر نشان کردند که مردم در مورد حمله با ناپالم به یک سگ نگران تر هستند تا در باره بمب باران مردم با ناپالم . 

  • میشل ونچرا:" دروغ وفریب است که  ما دولت بی کفایتی داریم. این دولت تنها در صورتی که فکر کنید کار آن ، همان طور که در قانون اساسی بیان شده ، تشکیل یک اتحاد کامل تر ، استقرار عدالت، تضمین آرامش خانوادگی ، تامین دفاع عمومی ، بالا بردن رفاه عمومی ، وحفظ نعمت آزادی برای ما واولاد ما است، بی کفایت است . این موضوع ها ورای استعداد دولت ما هستند چون ورای هدف های آن قرار دارند."

  • مادلین البرایت وزیر امورخارجه امریکا به رابین کوک وزیر امور خارجه بریتانیا وقتی که به او گفت مطلع شده است که بمباران یوگسلاوی در سال 1999توسط ناتو ( که البرایت قهرمان آن بود) بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی بود گفت :" تعدادی وکیل جدید استخدام کنید"

  • دو کشوری که همراه با ایالات متحد امریکا ، بزرگترین شیفتگی را به بیس بال دارند ، هر دو هدف های اصلی سیاست خارجی امریکا هستند: ونزوئلا وکوبا

  • موضوع پنج کوبایی: این اولین مورد در تاریخ به اصطلاح جاسوسی واطلاعاتی امریکایی ها بدون وجود یک صفحه سند سری است . دولت هر گز شاهدی بر دزدی سند رسمی یا تلاشی برای دزدیدن یک سند رسمی ارائه نکرد. این اولین مورد جاسوسی بدون اسناد پنهانی از دولت است .[5]

  • هوارد زین :" اگر بمبی عمدا بر روی خانه یا وسیله نقلیه ای درجاهایی که یک تروریست مشکوک در داخل آن است انداخته می شود، مرگ زنان وکودکان ناشی از آن شاید عمدی نباشد. اما تصادفی هم نیست. توصیف درست اجتناب نا پذیر است . پس اگراقدامی به نا گزیر افراد بی گناه را خواهد کشت ،به اندازه حمله عمدی به افراد غیر مسلح غیر اخلاقی است ." 

  • " شورای امنیت سازمان ملل  روز سه شنبه با اکثریت آرا به تحمیل تحریم های محدودی علیه کره شمالی به خاطر آزمایش های موشکی آن رای داد، ودرخواست کرد که ملت کمونیست منزوی برنامه موشک های قاره پیمای خودرا معلق سازد."( آسوشیتدپرس ، 15جولای 2006)...نوشته پیام گذار اینترنتی زیر خبر :" آزمایش موشک هایی در اقیانوس بی آن که آسیبی برساند؟ محکومیت با اکثریت آرا. آتش کردن برخی از موشک ها بر هدف هایی روی خاک ، صدها نفر را می کشد وصدها هدف غیر نظامی از جمله تاسیسات برق ، فرودگاه ها، جاده ها ، پل ها ، ایستگاه های تلویزیونی وغیره را نابود می کند. همه در نقض کنوانسیون ژنو؟ هی ، مسئله ای نیست"

  • نه سال کامل بمب افکن های ب52امریکایی بی وقفه صدها تن اسلحه را بر کشور جنوب شرقی آسیا(ویتنام) فرو ریختند که هنوز برای مزرعه های برنج پالایش یافته از حیوانات بارکش استفاده می کند.

  • ناتالیا ناروچنیتسکایا، معاون کمیته امور بین الملل در دوما ، مجلس سفلای پارلمان روسیه:  " اغتشاش سیاست خارجی امریکا چیز قابل توجهی است. زمانی که کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا سخنرانی می کند مثل گزارش خروشچف به کنگره حزبی به نظر می رسد : تمام جهان با موفقیت به سوی دموکراسی گام بر می دارند اما تعدادی کشورهای فریب خورده ترجیح می دهند دور از جاده بمانند، وغیره وغیره"  [6]

  • واشنگتن ...تبلیغات ستان

  • نورمن سولومون: بولدزری که توسط سرباز ارتش اسرائیل بنا به تکلیف برای ویران کردن خانه ای رانده می شد ، به روی راشل کوری 23ساله واژگون شد . او موضع مسالمت آمیزی برای حقوق بشراتخاذ کرده بود که در نتیجه آن جانش را از دست داد. اما او در همان رسانه های امریکایی که از تصویریک مرد غیر مسلح تنها در مقابل تانک های چینی در زمان قتل عام میدان تین آن من از خود بی خود شده بودند  به ندرت مورد تحسین قرار گرفت.

  • حق حاکمیت ملی امریکا از زمان بریتانیا در سال 1812 با هیچ تهدید قانونی خارجی به موجودیت خود رو در رو نشده است . 

  • کلی گلگرینگ : دو نشانه عمده در سیاست خارجی وجود دارد : حاکمیت زور یا حاکمیت قانون. در هشتم فوریه 1819، پس از بحث های بسیار طولانی در مجلس ، امریکا  تصمیم به رد حاکمیت قانون در سیاست خارجی گرفت.  آرا 100به 70علیه الزام کنگره به تصویب دخالت های غیر قانونی سایر کشورها یا خلق ها بود. این مربوط به "جنگ سمینوله" ، دخالت عملی فلوریدا بود. پس از آن هر رئیس جمهوری حق داشته است تا با کلمه های رمز "برای دفاع از امریکا " علیه هر جایی که انتخاب می کند از زور استفاده نماید.

سال نو مبارک . آن چه که باید در انتظارش باشید این جاست :

22ژانویه: کنگره قانونی را تصویب می کند که خنثی کردن تمام افراد دستگیر شده در نمایش های ضد جنگ را الزامی می کند. جان بوهنر سخنگوی مجلس اظهار می کند "خواست خدا" است . نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس می گوید او از قانون به صورت مشروط حمایت می کند چون هیچ بندی برای حق تجدید نظر خواهی وجود ندارد .  

15 فوریه : ران پل توسط فردی به نام اسوالد هاروی ترورمی شود .

18فوریه: اسوالد هاروی ، در حالی که در سلول انفرادی زندانی است وساعت به ساعت با 1200پلیس وکل تیپ سوم ارتش محافظت می شود ، به دست مردی به نام رابی جکسون کشته می شود.

26فوریه: رابی جکسون به ناگهان در زندان در اثریک بیماری نادر آسیایی پیش از این نا شناخته در همپشایر غربی می میرد.

6مارس: هاپی چنجی رئیس جمهور امریکا با اعلام تحریم های سخت گیرانه جدیدی علیه ایران ، سوریه ، کره شمالی، پاکستان، نیکارگوا، ونزوئلا، وکوبا اظهار می دارد که همه آنها دارندگان سلاح های کشتار جمعی ، تهدید قریب الوقوعی برای ایالات متحده امریکا و دارای پیوندهای نزدیکی با القاعده وطالبان هستند ، به تروریست های اسلامی در سومالی ، که در 11سپتامبر دست داشتند، ودر ترور جان اف کندی وحمله به  پرل هاربر نقش ایفا کردند کمک می کنند ، به خدا یا استثنا بودن امریکا اعتقاد ندارند و همه آنها " واقعا افراد بدی " هستند.

11آوریل: نیروهای نظامی اوا مورالس را در بولیوی سرنگون می کنند. وزارت خارجه امریکا از شکست دموکراسی انتقاد می کند.

12آوریل: امریکا خوانتای نظامی جدید بولیوی را به رسمیت می شناسد و100جت جنگنده و200تانک به آن می فروشد .

13آوریل: انقلاب برخاسته در بولیوی خوانتای نظامی را در معرض خطر قرار می دهد ، 40.000ناوی امریکایی برای سرکوب قیام به لاپاز اعزام می شوند.

8اوریل: دیک چنی از تخت بیمارستان اعلام می کند که ایالات متحده سرانجام  نهان گاه سلاح های کشتار جمعی در عراق را کشف کرد – " بنا بر این تمام شک کننده ها اکنون فقط می توانند خودشان را جر دهند."  با این حال ، معاون سابق رئیس جمهور ، از اظهار جزئیات یافتن خود داری ، وبه این منظوراظهار می کند ، انجام چنین کاری ممکن است منابع یا روش های اطلاعاتی را افشا کند. 

10آوریل : اکسون موبایل ، شورون ، تکزاکو،جنرال الکتریک ، جنرال موتورز، ا تی اند تی، فورد ، وآی بی ام برای تشکیل "شرکت تجارت آزاد " در هم ادغام می شوند.

16آوریل: شرکت تجارت آزاد برای خرید گواتمالا وهاییتی تلاش می کند. سیتی گروپ از فروش خودداری می کند.

18آوریل : شرکت تجارت آزاد ، سیتی گروپ را می خرد.

5می: حزب دموکرات نام خود را به حزب جمهوری خواه معتدل تغییر داده ، و افتتاح حساب بانکی مشترک با جمهوری خواهان را اعلام می نماید ، چون لابی گران متحد تنها به صدور یک چک نیاز دارند. حزب جدید در گرامی داشت تغییر حذف مالیات فروش برقایق های تفریحی را در خواست می کند.

11می: چین ادعا می کند که هواپیمای جاسوسی امریکا را بر فراز مرکز چین سرنگون کرد. وزارت امور خارجه به صورت قطعی موضوع را انکار می کند.

12می: وزارت امور خارجه می پذیرد که یک هواپیمای امریکایی ممکن است " ندانسته" 2.000مایل در داخل خاک چین سرگردان بوده است.

13می: وزارت امورخارجه می پذیرد که هواپیما ممکن است از نوع جاسوسی باشد اما انکار می کند که توسط خلبان دولت امریکا رانده می شد .

14می: وزارت امور خارجه می پذیرد که خلبان یک کارمند غیر نظامی پیمانکار وزارت دفاع بود اما انکار می کند که چین وجود دارد . 

11ژوئن : امنیت ملی طرح جمع آوری دی ان ای هر نوزاد در زمان تولد را در ایالات متحده اعلام می کند.

1جولای:  هوا در لس آنجلس به سطح آلودگی بسیار بدی می رسد که ثروتمندان استخدام کارگران غیر رسمی را برای نفس کشیدن برای آنها استخدام می کنند.

6اوت: وزارت دادگستری اعلام می کند که شش نفر در نیویورک در ارتباط با طرح بمب گذاری سازمان ملل ، ساختمان امپایر استیت ، ایستگاه زیر زمینی میدان تایمز، پارک میدان مدیسون ومرکز لینکلن دستگیر شده اند.

7اوت: اتهام ها ی 4 نفر " از 6نیویورکی" زمانی که قطعی می شود  آنها مامورهای اف بی آی هستند سلب می شود.

16اوت: در نمایش عظیمی در واشنگتن ، حزب تی پارتی خواهان پایان دادن به تمام هزینه های دولتی می شود. آنها همچنین به کنگره در مورد پرداختن به تامین اجتماعی یا تامین بهداشت هشدار می دهند.

26اوت: تگزاس یک دختر شانزده ساله  را به اتهام سقط جنین وپسر 12ساله ای را به جرم  داشتن ماری جوانا اعدام می کند.

3سپتامبر: وزارت کار اعلام می کند که روز کارگر به جشن سپاسگزاری امریکایی ها از شرکت های امریکایی ، به روزیادبود جی پی مورگان و اعتصاب شکننان پینکرتون که در راه ادای وظیفه مردند تبدیل خواهد شد .

12سپتامبر:سربازی برای زنان ومردان 16تا 45 سال احیا می شود. کسانی که قطع عضو دارند یا کور هستند می توانند به  وظایف غیر جنگی گمارده شوند. 

14سپتامبر: شورش هایی در 24 شهر امریکایی در اعتراض به قانون سربازی جدید آغاز می شود. 200.000سرباز امریکایی از افغانستان ، عراق و 25 کشور دیگر برای فرو نشاندن شورش ها به کشور باز گردانده می شوند

28سپتامبر: تی پارتی تدارک آغاز رای گیری را در خواست می کند.

19اکتبر: پلیس های سر اسر جهان انجمن جدیدی تشکیل می دهند.جامعه جهانی اداره پلیس ، اعلام می کند که هدف اول آن به راه انداختن کارزاری علیه آن تصورکه هر کسی بی گناه است مگر آن که گناه او اثبات شود، در کشورهایی خواهد بود  که  در آن ها هنوز این تصور عجیب وجود دارد.

8نوامبر: شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا 9.6درصد است . بر روی تمام برگه های رای گیری مهر: " از یک نفر ، یک رای ، تا یک دلار، یک رای" نقش شده است . برنده هیچ یک از افراد ذکر شده نیستند. 

11نوامبر: جمعیت زندانی امریکا به 2.5میلیون نفر می رسد . قطعی است که حداقل 70درصد زندانی ها یک قرن قبل ، به خاطر آن که کارهایی که انجام دادند در آن زمان تخلف بزهکارانه نبود زندان نمی شدند ،

3دسامبر: دادگاه عالی مقررمی کند  که پلیس ممکن است از هر کسی در صورتی که بهانه موجهی برای باور به آن که چیزی را نهان می کند تحقیق نماید.

16دسامبر: جنبش اشغال چادری در چمن های کاخ سفید بر پا می کند . یک ساعت بعد موشکی  با کنترل از راه دور اما با حلقه دودی رقیق شلیک می شود .

 


 
  1. [1] Washington Post, December 18, 2011. []

  1. [2] William Blum, Rogue State, p.304. []

  1. [3] Washington Post, October 22, 2003. []

  1. [4] The Black Commentator, June 8, 2006. []

  1. [6] Washington Post, April 3, 2006. []

 

Comments System WIDGET PACK

Share

بازگشت به صفحه نخست

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: