برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-05-27

نویدنو 1402/03/6        Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • دولت نمی تواند حزب کمونیست ونزوئلا را مطیع خود کند و آن را به ابزاری در خدمت سیاست ضد مردمی درآورد که مردم ونزوئلا را به گسترش زوال شرایط زیست محکوم کرده است، از این رو هدف آن ایجاد یک حزب کمونیست  مسخره متشکل از مزدورها، عضوهای حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و مقامات دولتی است، به نحوی که پس از آن بتواند حمله و دخالت قضایی علیه حزب کمونیست ونزوئلا را توجیه کند. 

 

 

حزبهای کمونیست و کارگری برنامههای دولت مادورو برای حمله  به و غیرقانونی کردن حزب کمونیست ونزوئلا را محکوم میکنند.

حزبهای کمونیست و کارگری از سراسر جهان در بیانیه مشترکی طرحهای رهبری حزب حاکم ونزوئلا برای حمله به حزب کمونیست را شدیدا محکوم کردند.

اوایل سال جاری (فوریه 2023) دربیانیه مشترک همانندی، 30 حزب کمونیست نقشههای زیرکانه ضد کمونیستی دولت سوسیال دموکرات ونزوئلا را محکوم کرده بودند.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

ازچندماه پیش تاکنون، کمونیستهای سراسر جهان کارزاربدگویانه و ضد کمونیستی علیه حزب کمونیست ونزوئلا را که از سوی رهبری حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا به راه افتاده است تعقیب می کنند. همه نشانهها حاکی از آن بود که این روند در ماههای آینده گسترش خواهد یافت.

درحالی که حزبکمونیست ونزوئلا در مبارزات بهبود دستمزدها، درآمد مردم و به طور کلی حقوق زحمتکشان مشارکت دارد وآن را ترویج می کند، دولت ونزوئلا مسیر رسوای جرم انگاری مبارزات و آزار کمونیست ها را انتخاب می کند. دولت نمی تواند حزب کمونیست ونزوئلا را مطیع خود کند و آن را به ابزاری در خدمت سیاست ضد مردمی درآورد که مردم ونزوئلا را به گسترش زوال شرایط زیست محکوم کرده است، از این رو هدف آن ایجاد یک حزب کمونیست  مسخره متشکل از مزدورها، عضوهای حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا و مقامات دولتی است، به نحوی که پس از آن بتواند حمله و دخالت قضایی علیه حزب کمونیست ونزوئلا را توجیه کند. 

حزب‎ های کمونیست و کارگری هر تلاشی برای آزار و مجرم انگاری حزب کمونیست ونزوئلا و نیز دسیسه قضایی را که ممکن است رهبری منتخب کنگره 16 اخیر را به رسمیت نشناسد صریحا محکوم و رد می کنند. ما به خوبی می دانیم که حزب کمونیست ونزوئلا سال های طولانی تجربه رزمنده و پیوند ناگسستنی با طبقه کارگر و مردم دارد و در برابر تهدید و آزار سر خم نخواهد کرد.

ما همبستگی خود را با مردم ونزوئلا اعلام می کنیم که هم قربانی تحریمهای امپریالیستی و هم قربانی حملات و سیاستهای ضد مردمی اجرا شده هستند .ما به ویژه همبستگی خود را با حزبکمونیست و جوانان کمونیست ونزوئلا، و به طور کلی با جنبش کارگری- مردمی ونزوئلا و حق مشروع آن برای مبارزه در دفاع از خواسته ها و منافع خود ابراز میداریم.

نه به دخالت و ممنوع کردن حزب کمونیست ونزوئلا!

نه به جرم انگاری مبارزات کارگران و حزبکمونیست ونزوئلا!

حزب های سولیدنت:

1.     حزب کمونیست آلبانی

2.     حزب کمونیست بلژیک

3.     حزب کمونیست بوهم و موراویا

4.     حزب کمونیست آلمان

5.     حزب کمونیست یونان

6.     حزب توده ایران

7.     حزب کمونیست عراق

8.     حزب کمونیست کردستان –عراق

9.     حزب کارگران ایرلند

10. حزب کمونیست اسرائیل

11. حزب کمونیست لوکزامبورگ

12. حزب کمونیست مالت

13. حزب کمونیست مکزیک

14. حزب کمونیست نوین هلند

15. حزب کمونیست نروژ

16. حزب کمونیست پاکستان

17. حزب کمونیست فلسطین

18. حزب مردم فلسطین

19. حزب کمونیست پاراگوئه

20. حزب کمونیست صربستان

21. حزب کمونیست سوئد

22. حزب کمونیست سوریه

23. حزب کمونیست ترکیه

24. حزب کمونیست ونزوئلا

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست