برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-05-23

نویدنو 1402/03/02        Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • دیمتریس کوتسومباس دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان در بیانیه ای در شب یکشنبه اعلام کرد که "  نتایج انتخابات ونفوذ سیاسی حزب کمونیست یونان در مناطق ویژه ای از یونان" پیام های امیدبخشی" برای آینده است.  او یادآورشد که حزب کمونیست یونان در مراکز شهری مهم، محلات کارگر نشین و شهرهای بزرگ و در مناطقی که بخش بزرگی از نیروهای کار صنعتی درآن جا متمرکز هستند مانند آتیکا برنده شد.

 

 

 

حزب کمونیست یونان در انتخابات پارلمانی  بیش از 7 درصد آرا را کسب و نمایندگان خود در پارلمان را تقریبا دوبرابرکرد

انتخابات پارلمانی 21 ماه می/ 31اردیبهشت یونان پیام بسیارامیدوارکننده ای برای طبقه کارگر یونان فرستاد، چون حزبکمونیست باکسب 40 درصد رای دهندگان بیشتر نسبت به انتخابات سال 2019   به صورت قابل توجهی از انتخابات نیرومند بیرون آمد.

به صورت خاص تر، حزب کمونیست یونان 7.23 درصد آرا( درمقایسه با 5.3 درصد در سال 2019) و 425646 رای دهنده را کسب کرد.

حزب تعداد نمایندگان پارلمان خود را از15  نماینده  به 26نماینده افزایش داد.

نتایج انتخابات:

حزبکمونیست یونان 7.23 درصد

حزب دموکراسی جدید 40.79 درصد

سیریزا 20.07 درصد

پاسوک 11.46 درصد

لیست هلنی 4.45 درصد

نیکی 2.92 درصد

دیمتریس کوتسومباس دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان در بیانیه ای در شب یکشنبه اعلام کرد که "  نتایج انتخابات ونفوذ سیاسی حزب کمونیست یونان در مناطق ویژه ای از یونان" پیام های امیدبخشی" برای آینده است.

او یادآورشد که حزب کمونیست یونان در مراکز شهری مهم، محلات کارگر نشین و شهرهای بزرگ و در مناطقی که بخش بزرگی از نیروهای کار صنعتی درآن جا متمرکز هستند مانند آتیکا برنده شد.  

کوتسومباس حزب حاکم دموکراسی جدید، اپوزیسیون اصلی سیریزا- ائتلاف مترقی ، و پاسوک –کینال را به همگرایی در سیاست های راهبردی پایه ای متهم کرد و به ویژه سیریزا را به گرداندن مردم به محافظه کاری، سوخت رسانی به سلطه (حزب) دموکراسی جدید متهم کرد. او هم چنین متهم کرد که انتخابات " نه به خاطر آن که دولت نمی تواند تشکیل شود، بلکه به خاطر آن که آن‏ها میخواهند " براساس قانون جدید انتخابات، که با دور دوم انتخابات به اجرا درمیآید ( و کرسیهای فوق العاده ای به حزب اول جایزه میدهد) آرا مردم را تحریف کنند رقابتی نیست.  

" از این رو دراین مورد، ماباید برای حتی جلوتر بردن  حزب کمونیست یونان در انتخابات احتمالی جدید آماده باشیم، چون دستورکار ضد مردمی آنها بسیار قطعی است". کوتسومباس اظهار داشت حزب کمونیست یونان از قدرتی که مردم به آن میدهند برای سازماندهی مقاومت مردمی در داخل و خارج پارلمان استفاده خواهد کرد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست