برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-04-08

نویدنو 1402/01/18        Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • مبارزات شما و خشونت پلیس فرانسه نشان می‌دهد که زمانی که پای سود سرمایه‌داران و قوانین ضد‌کارگری در میان باشد فرقی ماهوی میان دولت های‌ سرمایه‌داری جهان وجود ندارد و جواب آنان به مبارزات کارگران، کنترل و سرکوب به انحای گوناگون است.

 

 

 

 

پیام سندیکای کارگران شرکت واحد به پنجاه و سومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار، «س. ژ. ت.» فرانسه

با سلام و درود به همه‌ی شرکت کنندگان در پنجاه و سومین کنگره کنفدراسیون عمومی کار، «س. ژ. ت.»، که به تاریخ ۲۷ تا ۳۱ ماه مارس ۲۰۲۳ در شهر “کلرمون فِران” فرانسه برگزار می‌شود.  درودها و سلام‌های گرم ما به همه‌ی کارگران فرانسه که همواره یکی از پیشقراولان مبارزه علیه سیستم سرمایه‌داری جهانی بوده اند و در این روزها درگیر مبارزه‌ای جدی علیه قوانین واپس گرایانه دولت ماکرون هستند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، همچون دیگر کارگران ایران، حمایت خود را از مبارزات برحق شما اعلام و بر همبستگی میان همه‌ی کارگران جهان تاکید می‌کنیم.

مبارزات شما و خشونت پلیس فرانسه نشان می‌دهد که زمانی که پای سود سرمایه‌داران و قوانین ضد‌کارگری در میان باشد فرقی ماهوی میان دولت های‌ سرمایه‌داری جهان وجود ندارد و جواب آنان به مبارزات کارگران، کنترل و سرکوب به انحای گوناگون است.

همانطور که در جریان هستید، سندیکای ما و دیگر تشکلات و ‌گروه های مستقل کارگری در ایران طی سالیان متمادی و‌ بطور بی انقطاع تحت سرکوب و حملات نیروهای امنیتی و قضایی بوده اند. حق تشکل مستقل کارگری و ‌حق اعتراض و‌ اعتصاب با شدت تمام‌سرکوب میگردد و فعالین کارگری و‌مدنی بطور روزانه با اتهامات نخ‌نما و‌ تکراری ای همچون «اقدام‌علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» تحت تعقیب و بازداشت و حبس قرار میگیرند.  سه تن از فعالین شناخته شده سندیکا، رضا شهابی، داود رضوی و‌ حسن سعیدی، که در گذشته به دعوت سندیکاهای کارگری فرانسه، از جمله س، ژ، ت، در اجلاسهای کارگری در کشور شما شرکت کرده بودند، ماه ها میباشد، برای چندمین بار، در زندان بسر می برند. همچنین فعالین‌ کارگری و‌ معلمی از جمله جعفر ابراهیمی، رسول بداقی، کیوان مهتدی از ماه اردیبهشت سال گذشته در زندان بسر می‌برند.

سه عضو زندانی سندیکای ما، حسن سعیدی، داود رضوی و رضا شهابی، و تعدادی از معلمان و‌ فعالین‌کارگری به بهانه دیدار با دو فعال سندیکایی فرانسوی در سال گذشته از سوی دولت ایران با اتهامات واهی و بی پایه و‌ اساس روبرو شده‌اند. ارتباط و همبستگی کارگری یکی از اصول اولیه مناسبات و مبارزات طبقه کارگر در تمامی جهان است اما از سوی حاکمیت در  ایران، به عنوان جرم به شمار می‌رود. اساس این جرم‌ انگاری، اما وحشت حاکمیت از اتحاد طبقه کارگر و‌ ایجاد و‌ گسترش تشکل های مستقل کارگری و‌ دیگر تشکلات طبقاتی و‌ مدنی در کشور است. سناریو سازی های حاکمیت علیه فعالین‌ کارگری در ایران باید با قاطعیت تمام در سطح‌ جهانی و در اجلاس آتی سازمان‌ جهانی کار توسط تشکلات جهانی کارگری محکوم‌ گردد. سندیکای ما از حمایت س، ژ، ت و کلکتیو سندیکاهای کارگری فرانسه از مبارزات کارگران ایران، در این راستا قدردانی میکند.

کشور ما از شهریور سال گذشته شاهد اعتراضات سراسری ای بود که بدنبال قتل ژینا (مهسا) امینی در دنیا با عنوان خیزش زن، زندگی، آزادی، شناخته شد. تشکلات مستقل کارگری در ایران، از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد، از مبارزات آزادیخواهانه و‌ عدالت طلبانه زنان، جوانان و‌ مردم تحت ستم‌ کشور حمایت کرده و‌ خواهد کرد. ما بشدت سرکوب و‌ کشتار معترضین و زندان و احکام سنگین از جمله احکام ضد انسانی اعدام را محکوم کرده ایم ‌و‌ خواهان‌ آزادی بدون قید و شرط کلیه بازداشتیان و زندانیان سیاسی هستیم. در عین حال، ضمن تاکید بر اهمیت حمایت و همبستگی بین المللی کارگری و‌ مترقی، اعلام می‌داریم که ما تنها بر نیروی طبقه کارگر در ایران و‌ حامیانمان در جنبش های کارگری و آزادی خواه و‌ برابری طلب در جهان از جمله شما همقطاران عزیز در فرانسه، تکیه می کنیم و چشم امیدی به هیچ یک از دولت‌ها و قدرت های سرمایه‌داری در جهان که تنها بدنبال منافع خود هستند نداریم و هرگز نخواهیم داشت.

با آرزوی پیروزی طبقه کارگر فرانسه، ایران‌ و‌ جهان

۳۰ مارس ۲۰۲۳

تهران – ایران

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست