برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-04-05

نویدنو 1402/01/16         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • توجه به بُعدِ تاریخی تحوّلات ما را ناگزیر از شناخت و بازشناسی آثارِ نسل و نسل‌های پیش از خودمان می‌سازد. ما در راستای ایجادِ پیوندی بین اکنون و گذشته‌ای که به ما تعلّق دارد، تعدادی از آثارِ فکری نسلِ قبل را به فرمتِ پی.دی.اف تبدیل کرده‌ایم که آنها را از،این طریق برای استفاده عموم، به تدریج و برای نخستین‌بار در فضای مجازی انتشار خواهیم داد. امیدواریم این آثار درعینِ خوانده‌شدن، نقشِ مکمّل و راهنما را در دیدگاه‌های جدید درباره تحوّلاتِ اجتماعی پیشِ رو بازی کند.

 

 

نویدنو: زندگی اجتماعی در اثرِ تحوّلات متنوع و پیاپی، هر روز رنگِ تازه‌ای به خود می‌گیرد، نظرها و دیدگاه‌های جدیدی را براساس این تحولات ایجاد می‌کند و کتاب‌ها و مقالاتِ جدیدی براساس این یافته‌های جدید از سوی متفکّران و فعّالانِ فکری جامعه عرضه می‌شود. امّا درکِ این تحوّلات بدون درکِ تاریخ تحوّلاتِ اجتماعی و بازتاب‌های آن که به‌صورت کتاب‌ها و مطالعات به جامانده است، ناقص و ابتر باقی می‌ماند. توجه به بُعدِ تاریخی تحوّلات ما را ناگزیر از شناخت و بازشناسی آثارِ نسل و نسل‌های پیش از خودمان می‌سازد. ما در راستای ایجادِ پیوندی بین اکنون و گذشته‌ای که به ما تعلّق دارد، تعدادی از آثارِ فکری نسلِ قبل را به فرمتِ پی.دی.اف تبدیل کرده‌ایم که آنها را از،این طریق برای استفاده عموم، به تدریج و برای نخستین‌بار در فضای مجازی انتشار خواهیم داد. امیدواریم این آثار درعینِ خوانده‌شدن، نقشِ مکمّل و راهنما را در دیدگاه‌های جدید درباره تحوّلاتِ اجتماعی پیشِ رو بازی کند.

***

مبانی علمی مشی انقلابی حزب تودۀ ایران

 چشم‌اندازِ تحوّل در سازمان چریکهای فدایی خلق، مواضع سازمان مجاهدین خلق،

 جبهۀ متحد خلق، حوادث لهستان و...


 
فرج‌الله میزانی (ف.م.جوانشیر) در گفت‌وگو با سازمان جوانان تودۀ ایران

چاپ اول: مجلۀ "جوانان توده- ضمیمۀ نامۀ مردم"، دی ۱۳۵۹

چاپ دوم: فروردین ۱۳۶۰، انتشارات سازمان جوانان تودۀ ایران، تعداد صفحات: ۳۰، سایز: جیبی

در ابتدای کتاب می خوانیم:

"برای آشنایی هر چه بیشتر خوانندگانِ جوان‌مان با مبانی علمی مشی انقلابی حزب تودۀ ایران و تحوّلاتِ اخیر در سازمان‌های سیاسی و نیروهای انقلابی و مواضع آنان و برخی مسائلِ مبرمِ روز بر آن شدیم تا با رفیق فرج الله میزانی (جوانشیر) عضو هیئت سیاسی و دبیرِ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران مصاحبه‌ای داشته باشیم. آن‌چه می‌خوانید حاصلِ این مصاحبه است...”

 

 

کتاب را از این جا دریافت کنید

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست