برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2023-03-31

نویدنو 1402/01/10        Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما مردم کشورهای درگیر در جنگ را به تقویت مبارزه خود علیه تبلیغات قدرت‌های بورژوایی، که با استفاده از بهانه‌های جعلی متفاوت خلق‌ها را برای "چرخ گوشت" جنگ امپریالیستی فریب می‌دهندT به درخواست آن که پایگاه‌های نظامی تعطیل شوند، و تمام سربازان درماموریت خارج به کشور بازگردند. به تقویت مبارزه برای رهایی کشورشان از سازمان‌ها و ائتلاف‌های امپریالیستی مانند ناتو و اتحادیه اروپافرا می‌خوانیم.

 

 

 بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری

 در باره یک‌سال پس از جنگ امپریالیستی در اوکراین

 یک سال از آغاز جنگ امپریالیستی در اوکراین گذشته است، جنگی که یکی از پی آمدهای وضعیت تراژیکی است که پس از سرنگونی سوسیالیسم و انحلال اتحادشوروی برای خلق‌ها رقم خورده است. خلق‌های دو کشور اوکراین و روسیه، که در حاکمیت سوسیالیسم به عنوان دو جمهوری سوسیالیستی درصلح و پیشرفت درکنارهم زندگی می‌کردند، از 9 سال پیش تاکنون خون یک دیگر را ریخته اند، که در قتل‌عام سال گذشته به اوج رسید. این امر به خاطر طرح‌های امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا، در بستر رقابت شدید قدرت‌هایشان با روسیه سرمایه‌داری برای کنترل بازارها، مواداولیه، شبکه‌های حمل و نقل، وتکیه گاه‌های ژئوپلیتیک در منطقه اوراسیا است.

ما حزب‌های کمونیست و کارگری همبستگی خود را با خلق‌های اوکراین و روسیه، که هزینه جنگ امپریالیستی را با خون خود می‌پردازند اعلام می‌کنیم. ما نشان داده‌ایم و به نشان دادن به خلق‌ها ادامه می‌دهیم که رخ‌دادهای اوکراین در چهارچوب سرمایه انحصاری رخ می‌دهند، و بهانه‌های واهی مورد استفاده از سوی هر دو طرف ستیزه را رد می‌کنیم.

ما علیه اقدامات نیروهای فاشیست و ملی‌گرا، تعقیب و آزار کمونیست‌ها و اتحادیه‌های کارگری، که در اولین سال جنگ امپریالیستی در هر دو کشور تشدید شده است می‌ایستیم.

ما به اقداماتی که امسال از سوی تعدادی از حزب‌های کمونیست برگزارشد، که توده‌ها را با بیانیه‌ها، مراسم توده‌ای، راه پیمایی‌ها، تظاهرات در خارج پایگاه‌های نظامی امریکا و ناتو، در بنادر، راه‌های آهن و بزرگ‌راه ها علیه ارسال سلاح‌های جدید به سلاخ خانه های جنگ امپریالیستی، علیه جنگ امپریالیستی بسیج کردند درود می‌فرستیم. ما از حزب‌های خواهرخود دعوت می‌کنیم به این روشنگری و کار عملی ضروری به پیوندند.

ما یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که خلق‌ها هیچ منفعتی در همراهی با این یا آن امپریالیست، با یک ائتلاف یا ائتلاف دیگری که به منافع انحصارات خدمت می‌کنند ندارند.

ما مردم کشورهای درگیر در جنگ را به تقویت مبارزه خود علیه تبلیغات قدرت‌های بورژوایی، که با استفاده از بهانه‌های جعلی متفاوت خلق‌ها را برای "چرخ گوشت" جنگ امپریالیستی فریب می‌دهندT به درخواست آن که پایگاه‌های نظامی تعطیل شوند، و تمام سربازان درماموریت خارج به کشور بازگردند. به تقویت مبارزه برای رهایی کشورشان از سازمان‌ها و ائتلاف‌های امپریالیستی مانند ناتو و اتحادیه اروپافرا می‌خوانیم.

منافع طبقه کارگر و لایه‌های مردمی می‌طلبد که در زمان تحلیل رخ دادها ملاک طبقاتی تقویت شود، به نحوی که خلق‌ها جبهه مشترکی را علیه اردوی امپریالیست‌ها، که برای منافع خود می‌جنگند، سبب لطمات عظیم انسانی، آسیب گسترده مادی و بی پناه سازی کل بشریت در برابر خطر واقعی نابودی هسته‌ای می شوند ایجادکنند.

زحمتکشان باید راه مستقل خود را ترسیم و مبارزه طبقاتی علیه انحصارات، طبقات بورژوازی و جنگ امپریالیستی، برای سرنگونی سرمایه‌داری، برای سوسیالیسم، که بیش از همیشه به هنگام و ضروری باقی است و نشان دادن راه به سوی صلح، دوستی و همکاری دوجانبه درمیان خلق‌ها را تقویت کنند.

 

حزب‌های شبکه همبستگی

1-       پی ای دی اس ، الجزایر 2-  حزب کارگر اتریش 3- حزب‌کمونیست آذربایجان 4- حزب‌کمونیست بنگلادش 5- حزب‌کمونیست بلژیک 6- حزب‌کمونیست کانادا 7- حزب‌کمونیست دانمارک 8- حزب‌کمونیست ال سالوادور 9- حزب‌کمونیست یونان 10 – حزب توده ایران  11- حزب‌کمونیست کردستان 0 عراق 12- حزب‌کارگران ایرلند 13- جنبش سوسیالیستی قزاقستان 14- حزب‌کمونیست مالت 15- حزب‌کمونیست مکزیک 16- حزب‌کمونیست نوین هلندی‌ها 17- حزب‌کمونیست نروژ 18 حزب‌کمونیست پاکستان 19- حزب‌کمونیست فلسطین 20 – حزب‌کمونیست پاراگوئه  21- حزب‌کمونیست فلیپین(PKP-1930) 22- حزب‌کمونیست لهستان 23- حزب‌کمونیست کارگران اسپانیا 24- حزب‌کمونیست سودان 25- حزب‌کمونیست سوئیس 26- حزب‌کمونیست سوئد 27-  سوئیس حزب‌کمونیست 29- حزب‌کمونیست ترکیه 30 اتحادیه کمونیست‌های اوکراین 31- حزب‌کمونیست ونزوئلا

 

حزب های دیگر

1-  حزب‌کمونیست آرژانتین 2-حزب کارگران- برای صلح و سوسیالیسم(فنلاند) 3- حزب‌کمونیست انقلابی فرانسه 4- حزب‌انقلابی کمونیست‌ها (فرانسه) 5- سازمان کمونیستی، آلمان 6- جبهه کمونیست (ایتالیا) 7- جی وی پارتی سریلانکا 8- پلتفرم کارگران کمونیست امریکا 9 – شورای بلشویک‌های امریکایی

 

بیانیه برای اشتراک بیشتر باز است

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست