برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-12-05

نویدنو 1401/09/09         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • از فردا(14 آذر1401) اعتراضات سه روزه ی تازه ای در ایران آغاز می شود. پوسترها و پلاکاردهای همچنان بیشتری منتشر شده که مردم را به شرکت در این رویداد سه روزه فرا می خواند. بسیاری از نهادهای اجتماعی، مدنی و فرهنگی و برخی چهره های مشهور از این رویداد سه روزه ی اعتراضی حمایت کرده اند.

 

 

فراخوان های بیشتر برای سه روز اعتراض آذر ماه

از فردا(14 آذر1401) اعتراضات سه روزه ی تازه ای در ایران آغاز می شود. پوسترها و پلاکاردهای همچنان بیشتری منتشر شده که مردم را به شرکت در این رویداد سه روزه فرا می خواند. بسیاری از نهادهای اجتماعی، مدنی و فرهنگی و برخی چهره های مشهور از این رویداد سه روزه ی اعتراضی حمایت کرده اند.

در کنار سرکوب بی وقفه ی اعتراضات، بیدادگاه های انقلاب دست به کار شده اند تا با صدور احکام اعدام معترضین در ایران را بترسانند، اما اکنون کار به جایی رسیده که حکومت با هر اقدام خود مردم را مصمم تر و جسورتر می کند. تداوم هشتاد روز اعتراض در ایران، تاثیرات سیاسی خود بر حکومت را به تدریج آشکار می کند، تعطیلی گشت ارشاد را به طور غیررسمی اعلام کرده و به نظر می رسد در حال تست چنین اقداماتی بر روی مردم و واکنش های احتمالی آن ها می باشند. دولت و مجلس جلسه ی مشترک تشکیل داده اند تا در برابر این اعتراضات چاره جویی کنند. حتی اگر در وضعیت فعلی تصمیم به برخی اقدامات برای دلجویی از مردم گرفته شود، به نظر می رسد بسیار دیر شده باشد.

شب گذشته اعتراضات در چندین شهر ادامه یافت.  تهران، شیراز، بوکان سقز و آبدانان از جمله این شهرها بودند. معترضان شب گذشته در منطقه اکباتان تهران با سر دادن شعارهای انقلابی خواستار سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی و برقراری آزادی، دمکراسی، رفاه و آسایش در ایران شدند. در «ستارخان» تهران نیز فریاد «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «فقر، فساد، گرونی میریم تا سرنگونی» از سوی مردم سر داده شد. در هفت حوض نارمک نیز تظاهرات اعتراضی برگزار شد.

گزارش های هفتادونهمین روز اعتراضات سراسری در ایران را در ادامه ببیند:

فراخوان ها

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست