برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-11-26

نویدنو 1401/09/05         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما خواهان خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان و تمامی شهر های کردنشین هستیم و آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان را خواستاریم. مخالف موشک اندازی و جنگ افروزی و بحران آفرینی در اقلیم کردستان عراق می باشیم.

 

 

بیانیه مشترک سه تشکل کارگری در:

حمایت از مردم تحت ستم و محکوم کردن  کشتار مردم در شهرهای کردستان!

مردم شریف و آزادیخواه

بیش از هفتاد روز از دور جدید خیزش سراسری در اکثر شهرهای ایران می گذرد.

حضور گسترده زنان و مردان در کف خیابان ها، نشان از آن دارد که مردم ستمدیده و محروم در ایران تصمیم گرفته اند برای به دست آوردن مطالبات خود ایستادگی کنند.

داشتن آزادی در عرصه های مختلف، آزادی بیان ، داشتن حق تشکل و تحزب، داشتن معیشت و مزدهای مناسب برای یک زندگی شایسته و انسانی، تامین رفاه اجتماعی، لغو هرگونه حجاب و پوشش اجباری برای زنان و مردان، دسترسی به آموزش مناسب و رایگان، داشتن بیمه های رفاهی و دسترسی به درمان و بهداشت مناسب و رایگان و دهها خواست و مطالبه انسانی، جزء حقوق بنیادی و خواست مسلم کسانی است که در چهار دهه گذشته تا به امروز در عرصه های مختلف مبارزاتی قدم برداشته و در این راه تلاش کرده اند.

متاسفانه دولت ها و سیستم حاکم در ایران نه تنها گوش شنوایی برای ابتدایی ترین خواست ها ندارد، بلکه جواب هر خواست و مطالبه را با گلوله جواب داده اند.

دولت ها که خود را نماینده مردم معرفی می کنند و تمام درآمدهای سرشار را در اختیار دارند، به جای پاسخگویی به خواست مردم، جنایت می آفرینند.

نمونه های بسیاری از جنایت ها را ما شاهد بوده ایم، کشتار و قتل مردم کردستان در سال ۱۳۵۸، حمله به ترکمن صحرا و خوزستان، قتل عام زندانیان سیاسی و ایجاد خاوران ها، و مورد های اخیر کشتار آبان ۹۸، و در هفته گذشته کشتار بی‌رحمانه مردم شریف و آزادی‌خواه در مهاباد، جوانرود، اشنویه، پیرانشهر ، سنندج، کامیاران و دیگر شهر ها و روستاهای کردستان.

ما امضا کنندگان ضمن ابراز همدردی با جانباختگان راه آزادی و برابری در کردستان و تمامی شهر های ایران، کشتار و نسل کشی را تحت هر عنوان و به هر بهانه ای را محکوم می کنیم.

کارگران و زحمتکشان، فرودستان و تمامی مزد بگیران تحت ستم و استثمار در ایران هیچ منفعتی با دولت های سرکوبگر و غارتگر را ندارد.

منفعت ما یک منفعت جمعی است. کارگران و زحمتکشان کردستان، خواهران و برادران ما هستند. ما درد مشترک داریم، ما کارگران مخالف هر نوع ستمی هستیم. ستم ملی، ستم جنسیتی، و… و در نهایت مخالف استثمار می باشیم.

ما در هر کجای ایران باشیم با خواهران و برادران خود در کردستان هم منفعت بوده و درد مشترک می طلبد که در کنار هم برای رهایی از تمامی مناسبات تبعیض آمیز حرکت کنیم.

ما خواهان خروج فوری همه نیروهای مسلح سرکوبگر از کردستان و تمامی شهر های کردنشین هستیم و آزادی بی قید شرط همه زندانیان و دستگیر شدگان را خواستاریم. مخالف موشک اندازی و جنگ افروزی و بحران آفرینی در اقلیم کردستان عراق می باشیم.

یاد تمام عزیزانی که در راه آزادی و برابری و برای رسیدن به دنیایی به دور از ستم و استثمار جان عزیز خود را فدا کرده اند را گرامی می داریم.

۴ آذر ماه ۱۴۰۱

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

گروه اتحاد بازنشستگان

کانال تگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفته تپه

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست