برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-10-05

نویدنو 13/7/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • این تحولات، واعلام اوکراین به خروج از "وضعیت کشورغیرهسته ای" در ترکیب با تشدید حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا از دولت ارتجاعی کیف، به گسترش فاجعه بار جنگ امپریالیستی در اوکراین ختم می‌شود که خلق‌ها قربانیان آن هستند.

 

 

بیانیه حزب کمونیست یونان درباره الحاق سرزمین‌های اوکراین به روسیه

به دنبال اعلام الحاق سرزمین‌های اوکراینی  از سوی فدراسیون روسیه، دفترمطبوعاتی کمیته مرکزی حزب‌کمونیست یونان بیانیه‌ای به شرح زیر منتشرکرد:

« الحاق سرزمین‌های اوکراینی خرسون، زاپوریژیا، لوهانسک و دونتسک به روسیه، که به دنبال اتمام رفراندوم در این مناطق از سوی رئیس‌جمهور پوتین اعلام شد، "سوخت بیشتری روی آتش جنگ" می‌ریزد.

پس ازالحاق، هر حمله‌ای به این سرزمین‌ها، حمله به خاک روسی تلقی خواهد شد و دولت روسیه حتی به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تهدید می‌کند.

این تحولات، واعلام اوکراین به خروج از "وضعیت کشورغیرهسته ای" در ترکیب با تشدید حمایت نظامی، سیاسی و اقتصادی امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا از دولت ارتجاعی کیف، به گسترش فاجعه بار جنگ امپریالیستی در اوکراین ختم می‌شود که خلق‌ها قربانیان آن هستند.

دراین شرایط، درگیری یونان در طرح‌های امریکا- ناتو، ارسال ادوات نظامی به اوکراین واستفاده از پایگاه‌های امریکا درکشورما، تحت مسئولیت دولت و احزاب هلال اورو- آتلانتیک، خطرات را چندبرابر و مردم ما را در معرض خطرهای بزرگی قرار می‌دهد.

اکنون،  نیاز به مبارزه مردمی در راستای متوقف کردن بی‌درنگ شرکت و دست‌اندرکاری یونان در جنگ‌امپریالیستی به امری حتی الزامی‌تر تبدیل می‌شود."

1اکتبر 2022

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست