برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-09-30

نویدنو08/7/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • دربمباران روز چهارشنبه‌ی ایران در منطقه کردستان سیزده نفر کشته و 58 نفر زخمی شده‌اند. این حمله با زخمی کردن کودکان و زنان روی تعدادی از مدارس کودکان و نیز افراد غیرنظامی تاثیر داشته و سبب خسارات سنگینی شده است.

 

 

حزب‌کمونیست عراق:

 حملات وحشیانه پی درپی علیه عراق ازسوی کشورهای همسایه را متوقف کنید

حزب کمونیست عراق حملات مسلحانه پی درپی ترکیه و ایران علیه شهرها و شهرک‌های منطقه کردستان عراق را محکوم کرده است.

رفیق علی صاحب، عضو هیئت‌سیاسی حزب، در اظهاراتی که در طریق‌الشعب (راه خلق)روزنامه حزب منتشرشد اعلام کرد که حملات پی درپی بر بهانه‌های واهی بنا شده‌اند و   نقض آشکار حق‌حاکمیت ملی عراق هستند. او افزود که حملات ایرانی‌ها در زمانی به جان‌باختن و زخمی شدن و نیز سبب وحشت شهروندان بی دفاع شده است، که دولت عراق برای متوقف کردن این حملات جبونانه قادربه اقدامی نیست. 

دربمباران روز چهارشنبه‌ی ایران در منطقه کردستان سیزده نفر کشته و 58 نفر زخمی شده‌اند. این حمله با زخمی کردن کودکان و زنان روی تعدادی از مدارس کودکان و نیز افراد غیرنظامی تاثیر داشته و سبب خسارات سنگینی شده است.

صاحب خاطرنشان کرد که " هدف ادامه‌ی حملات به خاک عراق انحراف توجه افکارعمومی از رخ‌دادهایی است که در داخل ایران می‌گذرد، و تلاشی برای صادرکردن مشکلات ایران به خارج ازکشوراست."

او اضافه کرد" ضمن محکوم وتقبیح حملات پی درپی ایرانی و ترکی، که آخرین آن صبح روزچهارشنبه 28 سپتامبر(6 مهر1401) رخ داد، تاکید می‌کنیم که وظیفه دولت حفظ و دفاع از حق‌حاکمیت کشور و امنیت مردم است. دولت باید اقدامات محکمی اتخاذ کند و تنها به محکوم کردن و فراخواندن سفرای ترکیه و ایران وتسلیم یادداشت اعتراض بسنده نکند. "

او همچنین مقامات مربوطه را به پایان دادن به تکرار این حملات وحشیانه، به وادارکرن ترکیه به برچیدن پایگاه نظامی خود از خاک عراق و دعوت از جامعه جهانی به محکوم کردن تجاوزرسوای جدید فراخواند.

رفیق علی صاحب در بیانیه خود هم دردی حزب کمونیست عراق با خانواده های قربانیان حمله خائنانه اخیررا تکرار و از مقامات عراق درخواست کرد به درمان زخمی ها سرعت دهند و اقداماتی را برای پرداخت جبران به آن‌ها و خانواده های جانباختگان اتخاذ نمایند. 

منبع: سولیدنت

هاتف رحمانی

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست