برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-09-21

نویدنو30/06/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تشدید بهره‌کشی در سرمایه‌داری انحصاری به تولید شیوه‌های مدرن بردگی، که به‌صورت ویژه ای در طی دوسال همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های 2020-2022 گسترش یافته است ادامه می‌دهد. سازمان ملل روز دوشنبه، اعلام کرد 50 میلیون نفر در سراسر جهان درتله کاراجباری یا ازدواج اجباری گرفتار شده‌اند، وهشدار داد که تعداد آن‌ها در دوسال اخیر به‌صورت غم‌انگیزی افزایش یافته است.

 

 

این سرمایهداری است:سازمان‌ملل می‌گوید 50 میلیون نفرگرفتار"بردگی مدرن"

اعتراض علیه بردگی کودکان در هند

تشدید بهره‌کشی در سرمایه‌داری انحصاری به تولید شیوه‌های مدرن بردگی، که به‌صورت ویژه ای در طی دوسال همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های 2020-2022 گسترش یافته است ادامه می‌دهد.

سازمان ملل روز دوشنبه، اعلام کرد 50 میلیون نفر در سراسر جهان درتله کاراجباری یا ازدواج اجباری گرفتار شده‌اند، وهشدار داد که تعداد آن‌ها در دوسال اخیر به‌صورت غم‌انگیزی افزایش یافته است.

پژوهش انجام شده از سوی نمایندگی‌های سازمان ملل برای کار ومهاجرت همراه با بنیاد واک فری دریافت که در پایان سال اول، 28 میلیون نفردرکاراجباری و 22 میلیون نفربا ازدواج اجباری که مجبور به انجام آن بوده اند زندگی می‌کنند. گزارش توضیح می‌دهد این واقعیت به‌معنای آن است که تقریبا یک نفر ازهر 150نفردر جهان گرفتار اشکال مدرن بردگی هستند. این بررسی روشن می‌کند که همه‌گیری کووید وضعیت کارگران را خراب‌تر و سطح بدهی بسیاری از آن‌ها را افزایش  و احتمال خطر را بالاتر برده است.

گزارش می‌گوید، همه‌گیری کوویدهمراه با تهدیدمرکب تاثیرات تغییر آب و هوا و ستیزه‌های نظامی، به " قطع بی‌سابقه استخدام و آموزش، افزایش فقر مفرط و مهاجرت اجباری و ناامن" کمک کرده است.

گزارش اعلام می‌کند، کودکان یک پنجم گرفتاران کاراجباری را تشکیل می‌دهند، که بیش از نیمی از آن‌ها مورد بهره‌کشی جنسی تجاری قرار دارند.

گزارش نشان می‌دهد احتمال گرفتاری کارگران مهاجر درکاراجباری سه برابر کارگران بزرگ‌سال غیر مهاجراست.   

آنتونیو ویتورینو رئیس سازمان جهانی مهاجرت در بیانیه‌ای می‌گوید،" این گزارش بر فوریت تضمین آن‌که تمام مهاجرت باید امن، منظم و عادی باشد تاکید می‌کند."

بردگی مدرن به‌طور اساسی در هرکشوری حضور دارد، که بیش از نیمی از موارد کاراجباری و یک چهارم  ازدواج‌های اجباری درکشورهایی با درآمد بالاتر از متوسط یا با درآمدبالا رخ می‌دهد.

گزارش با اعلام آن‌که، 14 درصد ازکسانی‌که گرفتار کار اجباری هستند مشاغل تحمیلی از سوی مقامات را انجام می‌دهند، نسبت به سوء استفاده از کار اجباری زندانیان در بسیاری از کشورهااز جمله ایالات متحده ابراز نگرانی می‌کند.

گزارش سازمان‌ملل وضعیت چین را هم مورد تاکید قرارمی‌دهد، که نمایندگی های متعدد سازمان‌ملل نسبت به کار اجباری احتمالی، ازجمله درمنطقه شین جیانگ، که پکن متهم به بازداشت بیش از یک میلیون اویغور و دیگر اقلیت های مسلمان است هشدار می دهند. پکن، با ادعای آن‌که این‌ها مراکز آموزش کسب وکار دائمی برای کمک به‌خروج ریشه‌ای از افراط‌گرایی است چنین اتهاماتی را به‌شدت تکذیب کرده است.

https://www.idcommunism.com/2022/09/this-is-capitalism-un-says-50-million-people-stuck-in-modern-slavery.html#more

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست