برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-09-18

نویدنو27/06/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • این کارزار که هدف آن افزایش سرکوب و دادگاهی کردن مبارزات کارگری در ونزوئلا است، از تجاوزات امپریالیستی به کشور ما به مثابه سلاح باج‌خواهی و فریب استفاده می‌کند. بر اساس روایت این رهبری مرفه و فرصت‌طلب دولت- حزب سوسیالست متحده ونزئلا، طبقه کارگر، که با سیاست کارگری دولت مجبور به زندگی در شرایط پُرمخاطره است، و مانند حزب کمونست ونزوئلا مبارزات خود را از سر می‌گیرد، متحده امپریالسم ایالات متحده و اروپا است.

 

 

پاسخ ضروری به یکی از سخنگویان کنونی کمونیسم ستیزی در ونزوئلا

 از: حزب کمونیست ونزوئلا

به: کاپیتان دیوسدادو کابلو، معاون اول رئیس حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا

یک‌بار دیگر، کاپیتان دیوسدادو کابلو، معاون اول حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا، از موقعیت اقتصادی راحت خود و با استفاده از وسائل ارتباطی عمومی که دارایی مشترک جامعه ونزوئلا تحت اداره دولت است، حزب کمونیست ونزوئلا، و به ویژه رفیق اسکار فیگوئرا، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا را مورد حمله قرار داد.

علل این حمله عصبی و احشایی چیست؟ از نقطه نظر استراتژیک، یک بخش از طرحی است که هدف آن مشروعیت‌زدایی و حمله به رهبری حزب کمونیست ونزوئلا برای قرار دادن حزب در خدمت پروژه نئولیبرالی و جلوگیری از ظهور یک گزینه چپ انقلابی و مردمی برای انتخابات ۲۰۲۴ است.

این تحت تأثیر پیشرفت توافقات اقتصادی بین دولت نیکلاس مادورو و امپریالیسم ایالات متحده قرار دارد، که آن‌ها را به تشدید سیاست ضدکمونیستی در کشور تشویق می‌کند. در بُعد تاکتیکی – زمانی، علل این قشقرق عظیم را می‌توان در ضعف دولت یافت که با پیروزی جزئی بسیار مهمی که بسیج‌های عظیم کارگری اخیر، به‌ویژه از سوی کارکنان آموزش و پرورش به دست آمد، خود را نشان می‌دهد.

این اعتراضات بخشاً نقشه‌های روسا و رهبران دولتی بی‌طبقه، اعضای حزب سوسیالیست متحده را، که سطوحی از کنترل بوروکراتیک بر سندیکاهای این بخش را اعمال می‌کنند، شکست داد. این اعتراضات هم‌چنین بخشاً سیاست‌های نئولیبرالی دولت، در این مورد حقوق کارگری را، که بوسیله رئیس‌جمهور نیکلاس مادورو موروس رهبری می‌شود، و برای تحمیل مفهوم پول‌گرایی (monetarist) خود، در سرکوب حقوق کارگری، مطالبات اقتصادی-اجتماعی طبقه کارگر به طور کلی، و در این مورد، حقوق بخش آموزش در دریافت مزایای مرخصی و تفریحی، تردید بخود راه نمی‌دهد و در عین حال دست سوداگری به نفع سرمایه کلان را کاملا! باز می‌گذارد، شکست داد.

کاپیتان دیوسدادو کابلو، با برنامه تلویزیونی خود به نام «پُتک کوبنده» (El Mazo Dando)، یک بخش از کارزار خشن ضدکمونیستی و ضد کارگری است که به دنبال جرم‌انگاری مبارزات قانونی کارگری برای دستمزد متناسب با سبد غذایی اولیه (ماده ۹۱ قانون اساسی)، و احیای حقوق فردی و جمعی نقض شده به وسیله سیاست‌های این دولت است، که از جمله، با بخشنامه غیرقانونی و خلاف قانون اساسی شماره ۲۷۹۳ (سال ۲۰۱۸) «دفتر بودجه عمومی»، و سیاست جلوگیری از تشکیلات صنفی و بحث قراردادهای دسته جمعی تکمیل شده است.

این کارزار که هدف آن افزایش سرکوب و دادگاهی کردن مبارزات کارگری در ونزوئلا است، از تجاوزات امپریالیستی به کشور ما به مثابه سلاح باج‌خواهی و فریب استفاده می‌کند. بر اساس روایت این رهبری مرفه و فرصت‌طلب دولت- حزب سوسیالست متحده ونزئلا، طبقه کارگر، که با سیاست کارگری دولت مجبور به زندگی در شرایط پُرمخاطره است، و مانند حزب کمونست ونزوئلا مبارزات خود را از سر می‌گیرد، متحده امپریالسم ایالات متحده و اروپا است. در عین حال، و طبق این روایت، مدافعان میهن کسانی هستند که، با مناطق ویژه اقتصادی، خصوصی‌سازی‌ها، تسلیم کردن صنعت نفت و سیاست کارگری جنایتکارانه و سیاست مالی قهقرایی که به نفع سرمایه ملی و بین‌المللی و به زیان طبقه کارگر است، در برابر سرمایه جهانی، از جمله سرمایه کشورهای امپریالیستی که به دروغ محکوم‌شان می‌کنند، زانو می‌زنند.

کاپیتان دیوسدادو کابلو، هیچ چیز «شرم‌آور» در مورد سیاست حزب کمونیست ونزوئلا وجود ندارد. این یک موضع اصولی است که با منافع طبقه کارگر و بخش‌های مردمی منطبق است. این یک خط سیاسی شجاع، صادق، عادل و والا است، زیرا در کنار اکثریت‌ تحت استثمار و در دفاع از منافع ملی قرار دارد.

آنچه واقعاً شرم‌آور است، تنزل چهره‌هایی است که ادعا می‌کنند مدافعان رادیکال سیاست‌های رئیس‌جمهور هوگو چاوز هستند و اکنون نشان می‌دهند که چیزی جز غلامان سجده‌ گزار مدافع منافع اقتصادی سرمایه و امتیازات حقیر شخصی و گروهی خود نیستند.

آن‌ها برای حفظ و ابقای موقعیت‌های اقتصادی راحت خود که به قیمت بدبختی ملی و مردمی به دست آورده‌اند، فقط از خصوصی‌سازی بنگاه‌های دولتی، بازگرداندن اراضی به زمین‌داران و سرمایه‌داران کشاورزی، عقب‌نشینی در حاکمیت بر نفت، اتحادها با «اتاق بازرگانی» (FEDECÁMARAS) و برچیدن برنامه‌های اجتماعی حمایت می‌کنند.

آن‌ها از تحریم‌های جنایتکارانه امپریالیستی برای توجیه فداکاری مردم ونزوئلا استفاده می‌کنند، در حالی که خود در زیاده‌روی‌های بورژوایی رهبری دولت و سودهای نجومی سرمایه‌داران قدیم و جدید شریک و همدست می‌باشند. این روشن است: آن‌ها بخشی هستند که اسم بی‌مسمای «بورژوازی انقلابی» را بر آن نهاده‌اند.

زحمتکشان نه احمق‌اند و نه کور، آن‌ها به خوبی می‌توانند شکاف عظیم نابرابری اجتماعی را که وجود دارد، و استانداردهای دوگانه گفتمان یک به‌اصطلاح رهبری را که فداکاری می‌خواهد اما خود با وسایل نقلیه لوکس و آخرین مدل تردد می‌کند و در کشتی‌های تفریحی خصوصی شیک لذت می‌برد ، برای سرگرمی در مهمانی‌های خود گروه‌های خارجی را استخدام می‌کند، میلیون‌ها دلار در کازینوها شرط‌بندی می‌کند، غذاهای لذیذ و اجناس گران‌قیمت را از شرکت‌های معروف خارج از کشور تهیه می‌کند و با درآوردن ادای بورژوازی بزرگ، زندگی نویافته خود را پیش می‌برد.

شما از امتیازات خود، نه از حقوق زحمتکشان، دفاع می کنید. شما چیزی بیش از آپورتونیست‌های مرفه، میراث‌خواران متقلب گفتمان چاوز نیستید. طبقه کارگر در خیابان‌ها برای حقوقی می‌رزمد که در قراردادهای دسته جمعی خود به دست آورده است و شما می‌خواهید، برای تسریع انباشت و فربه کردن جیب سرمایه‌داران آن را قطع، انکار یا پنهان نمایید.

این کارزار ضدکمونیستی هدف فوری خود را سلب حق طبقه کارگر برای سازماندهی سیاسی انقلابی و آگاهانه طبقاتی قرار داده است. ما قصد غیرقانونی کردن، مداخله یا ابطال ظرفیت سیاسی قانونی حزب کمونیست ونزوئلا را، تحت مانور مشابهی که علیه احزابی مانند «وطن برای همه» و «توپامارو» در سطح بین‌المللی و ملی اعمال می‌شود، محکوم می‌کنیم. این چیزی است که در جریان است، وارد آوردن ضربه ظالمانه به حقوق دموکراتیک رزمندگی کمونیستی و جنبش کارگری مردمی، باطل کردن ابزار سیاسی آن، حزب کمونیست ونزوئلا، به عنوان شرطی برای ادامه پیشروی در از بین بردن فتوحات و حقوق زحمتکشان شهر و روستا، در حالی که آن‌ها فروش کشور را به سرمایه‌های کلان فراملی تعمیق می‌بخشند و حاکمیت ملی را در عمل از بین می‌برند.

ما نسبت به این نیات آشکار دولت علیه حزب کمونیست ونزوئلا،از طریق ساختن روایتی از حملات شخصی علیه رفیق ما اسکار فیگوئرا، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا هشدار می‌دهیم.

آن‌ها نخواهند توانست حزب کمونیست ونزوئلا و جنبش کارگری ونزوئلا را شکست دهند. آن‌ها ما را استوار، با تمایل و شرایط رزمی، آماده و مایل برای دفاع از سنت تاریخی مبارزات پیگیر حزب کمونیست پرافتخار ونزوئلا، مفتخر به گذشته خود، رزمنده برای حال و آینده یک میهن بزرگ، آزاد، مستقل و سوسیالیست – کمونیست خواهند دید!

اتحاد وسیع اقدام کارگری-مردمی برای درهم شکستن نقشه نئولیبرالی دولت و سرمایه!

کمیته مرکزی حزب کمونیست ونزوئلا

کاراکاس، ۲۲ اوت ۲۰۲۲

http://solidnet.org/article/CP-of-Venezuela-A-necessary-response-to-one-of-the-current-spokesmen-of-anti-communism-in-Venezuela/

منبع: تارنگاشت عدالت دوره سوم ، پیوند کوتاه: https://tinyurl.com/m29eh3nz

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست