برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-08-12

نویدنو21/05/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • امپریالیسم امریکا برای حمایت از سلطه اقتصادی درحال زوال خود و تقویت حضور نظامی عام خود در سراسرجهان و به ویژه در دریای چین جنوبی تلاش می‌کند. دیدار پلوسی از تایوان بخشی از راهبرد افزایش تنش‌های امریکا در منطقه و تحریک جمهوری خلق چین به مسابقه تسلیحاتی بود.

 

 

بیانیه حزب کمونیست ایرلند

 در باره وضعیت منطقه آسیا-اقیانوس آرام(تایوان)

 10 اوت 2022

امپریالیسم برای صلح جهانی متجاوزتر و خطرناک‌تر می شود.

تنش‌های فزاینده ای در و اطراف منطقه آسیا- اقیانوس آرام، به ویژه ناشی از اقدامات حساب شده نانسی پولوسی رئیس مجلس نمایندگان، در دیدار از خاک چینی تایوان وجود دارد.

امپریالیسم امریکا برای حمایت از سلطه اقتصادی درحال زوال خود و تقویت حضور نظامی عام خود در سراسرجهان و به ویژه در دریای چین جنوبی تلاش می‌کند. دیدار پلوسی از تایوان بخشی از راهبرد افزایش تنش‌های امریکا در منطقه و تحریک جمهوری خلق چین به مسابقه تسلیحاتی بود.

این راهبرد مشابه راهبردی است که در ستیزه اوکراین دنبال می‌شود، که درآن جا ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا ازائتلاف نظامی ناتو برای جنگی نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند. گسترش آن جنگ صلح در اروپا و درجهان را درمعرض خطرمهمی قرارمی‌دهد.

سرمایه‌داری انحصاری نمی‌تواند بر تضادهای رشد یابنده‌اش فایق آید، درعین حال ایالات متحده به عنوان ابزار تضمین سرکردگی خود برای غلبه برقدرت و نفوذ زوال یابنده اش به نظامی گرایی فزاینده متوسل می‌شود .

نقش چاپلوسانه ایفا شده از سوی دولت و نظام ایرلند، درراستای منافع امپریالیسم، در رفتار و بیانیه‌های آن هم در رابطه با جنگ نیابتی صورت گرفته در اوکراین وهم دراین آخرین تحریکات علیه جمهوری خلق چین بازتاب می‌یابد.

حزب کمونیست ایرلند خواهان پایان دادن به چنین تحریکاتی است. این نیاز عاجل و رشدیابنده ای برای جنبش جهانی نیروهای صلح دوست است تا پایان دادن به نظامی گرایی، تجاوز و دخالت از سوی امپریالیسم و احترام به قوانین بین المللی و نیزاستقلال و حق حاکمیت ملی ملت‌ها و خلق‌ها را طلب کنند.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست