برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-07-07

نویدنو01/04/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  •  پژوهش اخیر"شورای اروپایی در روابط خارجی" اکنون نشان می‌دهد درحالی‌که اروپایی‌ها با اوکراین احساس همبستگی زیادی می‌کنند و از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند اما درباره دو هدف درازمدت دچار انشعاب هستند. آن‌ها بین یک اردوی"صلح" (35 درصد از مردم)که خواستار خاتمه هرچه زودتر جنگ است، و اردوی" عدالت" که اعتقاد دارد مهم‌ترین هدف تنبیه روسیه است( 22 درصد خلق‌ها) تقسیم می‌شوند.

 

 

بیانیه ائتلاف صلح و بی‌طرفی:

چرا ایرلند ازکارزار برای صلح در اوکراین خودداری می‌کند؟

جهان هنوز تلاش بزرگی را که دولت ما در هواداری از گفتگو برای صلح انجام داد که به آرامش و موافقت‌نامه جمعه خوب دراین جزیره منجرشد تحسین می‌کند.

پس دولت کنونی ما چرا بی‌طرفی را رد می‌کند و از هدایت کارزار برای گفتگوهای صلح و پایان دادن به تجاوز وحشتناک روسیه به اوکراین خودداری می‌کند.

درواقع، ما تبلیغات جنگی غرب/ناتو را طوطی وار تکرار می‌کنیم، که اوکراین می‌توانددراین جنگ، با سلاح‌های بیشتر پیروز شود، و این‌که هم زمان می‌توانیم به نابودی اقتصادروسیه یاری کنیم.

    ائتلاف صلح و بی‌طرفی ازآغازجنگ در اوکراین به آتش بس فوری و گفتگو فراخوانده است. متاسفانه، پاسخ تائویسیچ میشل مارتین همیشه نظامی‌گری اتحادیه اروپا، عضویت ناتو را افزایش داده است، درحالی‌که حق خلق ایرلند را برای رفراندومی دراین موضوع نادیده می‌گیرد. ناتو اکنون ائتلاف نظامی جهانی است که فعالانه برای گسترش موشک‌های هسته‌ای در کشورهای عضو خود در حمایت از نظامی‌گری امریکا تلاش می‌کند.

راجر کول، رئیس ائتلاف صلح و بی‌طرفی، اظهارکرد،" ما این اندیشه را که گسترش ائتلاف نظامی ناتونشانگر واکنش مشروع به جنگ جاری در اوکراین است، درحالی‌که ائتلاف تحت سلطه قدرت‌های امپریالیستی مانند امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان با تاریخ خونبار کشتار جنگ های امپریالیستی آن ها در افغانستان و عراق است و به حمایت از رژیم های بی‌رحم و سرکوبگر مانند اسرائیل و عربستان سعودی ادامه می‌دهد رد می‌کنیم.

    واقعیت این است که قیمت‌های درحال افزایش دائمی انرژی و موادغذایی، رشد سریع تورم وبحران معیشت نگرانی شماره یک مردم ایرلند واکثریت بزرگی از خلق‌ها در اتحادیه اروپا و جاهای دیگراست. این خشم فزاینده و آگاهی فزاینده از منافع جغرافی سیاسی در طولانی کردن این جنگ ممکن است هنوز روی این دولت برای پذیرش ضرورت گفتگوهای صلح دراوکراین تاثیر بگذارد.

تائویسیچ گفته است که ایرلند از لحاظ سیاسی کشور بی‌طرفی نیست و به واکنش روی عدم تعهد نظامی خود نیاز دارد. او ادامه داد که ایرلند نیازی به برگزاری رفراندوم برای پیوستن به ناتو ندارد. این حاکی است که او از ورود ایرلند به ناتو هواداری می‌کند، که می‌تواند به بی‌طرفی ایرلند پایان دهد و سبب افزایش مخارج دفاعی شود. هزینه‌های دفاعی کنونی 1.1 میلیارد یورویی ایرلند 3 دهم درصد از تولیدناخالص ملی ایرلند را تشکیل می‌دهد. همه کشورهای ناتو ملزم به آن هستند که حداق 2 درصد تولیدناخالص ملی خود را خرج دفاع کنند. این می‌تواند به معنی افزایش مخارج دفاعی تا حداقل 6.2 میلیارد یورو از مخارج جاری باشد.

    پژوهش اخیر"شورای اروپایی در روابط خارجی" اکنون نشان می‌دهد درحالی‌که اروپایی‌ها با اوکراین احساس همبستگی زیادی می‌کنند و از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کنند اما درباره دو هدف درازمدت دچار انشعاب هستند. آن‌ها بین یک اردوی"صلح" (35 درصد از مردم)که خواستار خاتمه هرچه زودتر جنگ است، و اردوی" عدالت" که اعتقاد دارد مهم‌ترین هدف تنبیه روسیه است( 22 درصد خلق‌ها) تقسیم می‌شوند.

پس تائویسیچ میشل مارتین ما و دیگررهبران اروپایی که این هفته در مادرید به میزبانی پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیادرناهارمشورتی شرکت کردند، برای تمام 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و 30کشورعضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) چگونه نماینده‌ای هستند، خواهان عدالت بیشتر، یا جنگ علیه روسیه؟

منبع : صدای سوسیالیست ارگان حزب کمونیست ایرلند

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست