برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-27

نویدنو06/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • جنگ اخیر در آزوف استال و تسلیم شبه نظامیان به ارتش روسیه، فرصت دیگری را برای رسانه‌های غربی فراهم کرده است تا آن‌ها را دردل تلاش گسترده ای برای "ماست مالی" گردان نئونازی آزوف قهرمان نشان دهند. این واقعیت که رزمندگان آزوف اکنون بخشی از ارتش اوکراین هستند آن‌ها را از ایدئولوژی نازی و جنایت های قجیعی که پس از سال 2014 مرتکب شده اند تبرئه نمی‌کند.

 

 

رسانه‌های غربی از جنایتکاران نئونازی اوکراین تجلیل می‌کنند

جنگ اخیر در آزوف استال و تسلیم شبه نظامیان به ارتش روسیه، فرصت دیگری را برای رسانه‌های غربی فراهم کرده است تا آن‌ها را دردل تلاش گسترده ای برای "ماست مالی" گردان نئونازی آزوف قهرمان نشان دهند. این واقعیت که رزمندگان آزوف اکنون بخشی از ارتش اوکراین هستند آن‌ها را از ایدئولوژی نازی و جنایت های قجیعی که پس از سال 2014 مرتکب شده اند تبرئه نمی‌کند.

طبق اعلام رویترز، در سال 2020 تعداد شبه نظامی‌ها در اوکراین به 120.000 نفر رسید، که حدود 40 درصد از نیروهای مسلح اوکراین را تشکیل می‌دهند. صفوف آن‌ها مملو از مزدوران ملیت‌های مختلفی است که از سوی امریکا، کانادا، بریتانیا و فرانسه تجهیز، آموزش و تامین مالی شده اند.

فعالیت آن‌ها زمان به زمان ازسوی رسانه‌های مختلف غربی پوشش داده شده است، مانند اورشلیم پست که در اکتبر سال 2021 گزارشی درباره برنامه "سنتوریا"، تشکیل گروه شبه نظامی در داخل ارتش رسمی و حتی در داخل آکادمی ارتس اوکراین منتشرکرد. این گروه روابط ایدئولوژیک و سازمانی نزدیکی باآزوف دارد. به علاوه نیوزویک در سال 2014، شبه نظامی‌ها را به دولت اسلامی مربوط دانست.

با این‌حال، کسانی که نئونازی‌ها را ماست مالی می‌کنند تمام حقیقت درباره روابط این گردان‌های مسلح با ارتش اوکراین را به زبان نمی آورند. گردان آزوف، و نیزگروه‌های همانند آن، به "گاردملی " تعلق دارند که تحت نظر وزارت کشور اوکراین و نه تحت نظر وزارت دفاع خدمت می‌کند. گارد ملی اوکراین ترکیبی از پیاده نظام است و در پنج منطقه حکومتی سازمان یافته است که میلشیاهای شبه نظامی(که "گردان‌های داوطلب" خوانده می‌شوند، و نیز به"گردان‌های قصاص "معروف هستند) را دربر میگیرد. آن‌ها دراصل برای جنگ درشهرهایی، مانند ماریوپول، خارکف، اودسا، کیف و شهرهای دیگر تربیت شده‌اند. آن‌ها تحت رهبری گروه‌های راست افراطی که نفش فعالی در اورومیدان سال 2014 به عهده داشت بودند و بعدا از آن‌ها در جنگ علیه جمهوری‌های خودخوانده دونباس در اوکراین شرقی استفاده شد. این گروه‌ها درگسترش تنش‌های نظامی دراستان‌های دونتسک و لوهانسک، که ارتش روسیه با عنوان دفاع از مردم روس زبان به آن‌جا تجاوز کرد هم نقش کلیدی ایفا کردند.

گروه میلشیای دیگر، شبیه به گردان آزوف، نام " میروتورتس" ( به معنی صلح بان) را یدک می‌کشد و با وب سایت رسوایی که اوکراینی‌ها، روس‌ها و دیگر شهروندانی را که "دشمن کشور" تلقی می‌شوند در لیست سیاه قرار می‌دهد ارتباط دارد. بسیاری از افرادی که از سوی "میروتورتس" درلیست سیاه قرارگرفته اند هدف تهدید، آزار و در مواری مرگ بوده اند. ما یادآوری می‌کنیم که این لیست نام سه کادر حزب کمونیست یونان، یک نماینده مجلس کنونی و یک نماینده سابق مجلس اروپا را، که همبستگی خود را با کمونیست‌های تحت آزار اوکراین ابراز کرده بودند دربر دارد. آخرین قربانی لیست سیاه میروتورتس عضو سابق خدمات اطلاعاتی اوکراین بود که هوادار موافقت نامه صلح با روسیه بود.

این افراد حقیر از سوی دولت اوکراین و متحدان غربی آن‌ها مورد تجلیل قرار می‌گیرند، چون روسیه از فعالیت جنایتکارانه آن‌ها به‌عنوان بهانه‌ای برای تجاوز نظامی استفاده می‌کند.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست