برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-03-31

نویدنو 12/01/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در غرب، این سیاست‌مدارهای درخدمت مجمتمع نظامی – صنعتی هستند که از به حساب آوردن منافع امنیتی روسیه خود داری کرده و بی خردانه ناتو را با استقرار موشک هایش درست پشت مرزهای روسیه به شرق گسترش داده اند. به اصطلاح کارشناسان، غربی و اوکرایینی هستند، که اصرار کرده‌اند که هیچ امتیاز وتوافقی با روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

    در تحلیل نهایی، آن چه مقصراست، سیستمی است که جهان را با قدرت درحال ستیز منافع به کشورها و دسته بندی‌های جداگانه تقسیم می‌کند.

 

 

اوکراین: چه کسی مقصر است؟

استفن شنفیلد- ترجمه: هاتف رحمانی

برای مردم اوکراین فقط آغاز وحشت است. آن‌ها با پنهان شدن در زیر زمین‌هایشان از ترس بمباران، به زودی با گرسنگی و بیماری همه‌گیر... ودر راس آن‌ها، با انفجارها، آتش‌سوزی، غرش تانک‌ها، صفیرگلوله ها، باقی‌مانده آوار ساختمان‌های فرو ریخته، فریاد زخمی‌ها و مردگان، بوی شنیع جسدهای دفن نشده در خیابان‌ها رو رد رو خواهند شد.

اما مقصرکیست؟

همه پاسخ را می‌دانند. پوتین مقصراست.

دراین باره بحثی نیست. پوتین شخصا بار مسئولیت را بر دوش دارد- مسئولیتی هم راستا با قدرتی که در دستان خود متمرکز کرده است. اما آیا در اطراف او کلا کسی که به عنوان یک همکار و نه صرفا فرمانبردار قادر به سخن گفتن صادقانه باشد وجود ندارد؟

و آیا در نیروهای مسلح روسیه ژنرال یا افسری که بتواند ازاجرای  دستورغیر قانونی خود داری کند وجود ندارد؟ و آیا در وسعت گسترده روسیه تنها یک کار جمعی تدارک شده برای اعتصاب علیه جنگ وجود ندارد؟

بسیاری، افراد بسیاری مشارکت نسبتا کم خود را برای ایجاد شرایطی که این جنگ امکان پذیرشده است انجام داده‌اند. در روسیه، دراوکراین ، درغرب.

دراوکراین، این سیاست‌مدارها هستند که با نیازها و مطالبات مناطق روس زبان مدارا نکرده اند. و سربازانی که از سال 2014  درحال گلوله باران ساکنان دونباس بوده‌اند.

در غرب، این سیاست‌مدارهای درخدمت مجمتمع نظامی – صنعتی هستند که از به حساب آوردن منافع امنیتی روسیه خود داری کرده و بی خردانه ناتو را با استقرار موشک هایش درست پشت مرزهای روسیه به شرق گسترش داده اند. به اصطلاح کارشناسان، غربی و اوکرایینی هستند، که اصرار کرده‌اند که هیچ امتیاز وتوافقی با روسیه نمی‌تواند وجود داشته باشد.

در تحلیل نهایی، آن چه مقصراست، سیستمی است که جهان را با قدرت درحال ستیز منافع به کشورها و دسته بندی‌های جداگانه تقسیم می‌کند.

https://countercurrents.org/2022/03/ukraine-who-is-to-blame/

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست