برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-02-25

نویدنو 05/12/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب کمونیست اسپانیا، در روشنای این تجاوز، خواهان پایان دادن بی درنگ به عملیات نظامی آغاز شده از سوی روسیه در اوکراین است. حزب کمونیست اسپانیا از همه ابتکار اتی که برای حل امنیت مشترک اوکراین و روسیه به دور از منطق نظامی و واکنش ها راه حل صلح آمیزی را ترویج می کند حمایت خواهد کرد.

 

 

بیانیه حزب کمونیست اسپانیا: نه به جنگ!

 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، با انتخاب راه حل غیر قابل قبول جنگ دستورحمله به اوکراین را صادر کرده است. این شکست جمعی برای همه ما خلق‌‌های علاقمند به صلح و متعهد به منشور سازمان ملل است.

حزب کمونیست اسپانیا، در روشنای این تجاوز، خواهان پایان دادن بی درنگ به عملیات نظامی آغاز شده از سوی روسیه در اوکراین است. حزب کمونیست اسپانیا از همه ابتکار اتی که برای حل امنیت مشترک اوکراین و روسیه به دور از منطق نظامی و واکنش ها راه حل صلح آمیزی را ترویج می کند حمایت خواهد کرد.

اگر به جای منطق تنش نظامی دنبال شده از سوی روسیه، امریکا و ناتو برسر اوکراین، دفاع از پیوند امنیت قاره ای که در سال ۱۹۹۰ در به اصطلاح “منشور پاریس” از سوی شورای امنیت و همکاری در اروپا که اکنون سازمان امنیت و همکاری دراروپا خوانده می شود تصویب شد انتخاب شده بود؛ از چنین تهاجمی می توانست اجتناب شود.

اروپا به حرکت به سوی سیستم امنیت مشترکی نیاز دارد که بر منطق جنگ سرد غلبه کند، روند خلع سلاح قابل بازرسی را آغاز و برای تبدیل شدن به منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی تلاش کند. اسپانیا نباید بخشی از این جنگ باشد و باید از ابتکار ات دیپلماتیک قوی برای پایان دادن به تجاوز روسیه حمایت  و به ساختمان سیستم امنیت مشترک قاره ای یاری رساند.

حزب کمونیست اسپانیا در همبستگی با نیروهای سیاسی و اجتماعی در اوکراین، روسیه و اروپا که از راه حل مسالمت آمیز برای جنگ دفاع می کنند می ایستد.

دنبال کردن منطق و نوشته ” منشور پاریس” برای برگزاری  یک کنفرانس بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ایجاد امنیت مشترکی که به اکرایین، روسیه و تمام خلق های اروپایی امنیت می دهد فوری است.

نه به جنگ!

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست