برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-01-04

نویدنو 14/10/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • چون، باوجود نابرابری و خشونت بی رحمانه‌ای که منطقۀ ما را به خاطر دموکراسی مقوایی در خود غرق وشکننده می‌کند، ماحقوق کارایی برای دفاع (ازآن‌ها) داریم. چون ما سوسیالیسم، حافظه، عشق، شجاعت، دانش، علم، عزم، رویاها، باورهای استوار و آرمان‌شهرها را داریم.

 

 

63 مین سالگردپیروزی انقلاب کوبا گرامی باد!

نویدنو

زنده ماندن کوبا چگونه ممکن شده است؟

کریما اولیوا بلب- آرش وجدانی

اگرچه بسیاری ازخیلی قبل نزول امپراطوری را پیش بینی می‌کردند، اما ایالات متحده به لحاظ اقتصادی و نظامی قدرتمندترین کشورجهان باقی مانده است.

دولت(امریکا) میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار به هرشکل ممکن برای حمله به کوبا پرداخته کرده است. آن‌ها به تروریسم متوسل شده اند. به انواع رهبران اپوزیسیون، اززنان سفیدپوش گرفته  تا روشنفکران مارکسیست سابق، تا یوتیوبرهای شایعه ساز و بازیگران متوسط آموزش و به آن‌ها مشاوره داده اند.

آن‌ها برای خفه کردن کشورما، بریدن گلوی فرصت‌های اقتصادی ما تلاش کرده اند. آن‌ها به طور روزانه افکارعمومی ملی وجهانی را، با توپخانه فعالی از تاثیرگذاران برای بی اعتبارکردن سوسیالیسم کوبا، تضعیف روحیه رهبران ما، تحریف تاریخ ما، برجسته کردن محدودیت‌ها و تناقض‌های ما، نابود کردن اجماع، تضعیف آگاهی جمعی و به حرکت درآوردن نارضایی تا نقطه جوش بمباران کرده اند.

آن‌ها با استفاده ازعدم رضایت بخش‌های به شدت آسیب دیده از محاصره اقتصادی، برای بی ثبات کردن کشوراقدام کردند. آن‌ها ارتشی از حساب‌های جعلی، ربات‌های الکترونیک، ترول‌های اینترنتی، کانال‌های اخبارجعلی بسیار زیادی ایجاد کردند، اما با همه‌ی این‌ها کوبا زنده است و به زندگی خود ادامه می‌دهد. و این زیباست. (این امر)چگونه ممکن شده است؟ چون، با وجود تلاش‌های پست مدرن برای پاکسازی خاطرۀ مردم، ما تاریخ خود را فراموش نکرده ایم. چون، با وجود تهاجم جهانی نئولیبرالیسم علیه هرگونه کنارهم قرارگرفتن جمعی، ما سازمان یافته ایم. چون، باوجود نابرابری و خشونت بی رحمانه‌ای که منطقۀ ما را به خاطر دموکراسی مقوایی در خود غرق وشکننده می‌کند، ماحقوق کارایی برای دفاع (ازآن‌ها) داریم. چون ما سوسیالیسم، حافظه، عشق، شجاعت، دانش، علم، عزم، رویاها، باورهای استوار و آرمان‌شهرها را داریم.

سرچشمه: گرانما ارگان حزب کمونیست کوبا

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست