برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-12-04

نویدنو 12/09/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • با تاسف بسیار با خبر شدیم که رفیق علی یزدانی، شاعر، نویسنده، کارگران تاتر و سینما و کارگر رزمنده در جنبش کارگری ایران در هفتم آذر ماه 1400 در اثر بیماری سرطان درگذشت. علی متولد1336 در یکی از محلات جنوب تهران بود.

 

 

درگذشت رفیق علی یزدانی

 

با تاسف بسیار با خبر شدیم که رفیق علی یزدانی، شاعر، نویسنده، کارگران تاتر و سینما و کارگر رزمنده در جنبش کارگری ایران در هفتم آذر ماه 1400در اثر بیماری سرطان درگذشت. علی متولد1336 در یکی از محلات جنوب تهران بود. او از همان کودکی در بستر نابرابری های طبقاتی رشد کرد و دل درگرو رهایی رنجبران و کارگران بست. او در این راه به مبارزه متشکل در صف نوید سازمان وابسته به حزب توده ایران پیوست. علی در سال های پرآشوب پس از انقلاب در سنگر دفاع از حقوق زحمتکشان دمی از پای ننشست و در سال 1362 دستگیر و زندانی شد. او در زندان و پس از رهایی به تحصیلات خود ادامه داد و در رشته کارگردانی مدرک کارشناسی دریافت کرد. علی پس از مواجهه با مشکلات کار هنری به کارگری پرداخت و سال های عمرش را در کارگاه های مختلف در نقاط مختلف کشور به کار و فعالیت گذراند. علی مدت ها بود که از بیماری سرطان رنج می برد، اما از عنوان کردن آن نزد نزدیک ترین رفقا خودداری می کرد. علی سرودن اشعار، نوشتن داستان و نمایشنامه را مشغله اصلی خود می دانست و در راه انتشار آگاهی اجتماعی وطبقاتی به جامعه فرودستان لحظه ای آرامش و قرار نداشت.

نویدنو یاد رفیق علی یزدانی را با اندوهی سنگین گرامی می دارد و هم دردی خود را با خانواده، رفقا و دوستان علی اعلام می دارد.

درادامه نمایشنامه ای رادیویی را از علی که توسط یکی از دوستان او مصور شده است تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

ساده مثل مرگ

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست