برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-10-16

نویدنو 24/07/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • انتخابات مجلس سال 2021  که در روز یکشنبه(19 سپتامبر) پایان گرفت، موفقیت بزرگ حزب‌کمونیست فدراسیون روسیه  را با برجسته کردن حمایت قابل توجه جامعه روسیه ازحزب نشان داد. حزب کمونیست باموفقیت نشان داده است که مخالف اصلی قابل اعتماد حزب حاکم است، وبا نتایح رسمی نزدیک به 19 درصد کل آرا ازحمایت گسترده تمام لایه‌های مردم، همراه با نیروهای چپ میهن پرست برخورداراست.

 

 

بیانیه حزب کمونیست فدراسیون روسیه درباره نتایج انخابات:

انتخابات های بی چون وچرا

انتخابات مجلس سال 2021  که در روز یکشنبه پایان گرفت، موفقیت بزرگ حزب‌کمونیست فدراسیون روسیه (بعد از این حزب‌کمونیست) را با برجسته کردن حمایت قابل توجه جامعه روسیه ازحزب نشان داد.

حزب کمونیست باموفقیت نشان داده است که مخالف اصلی قابل اعتماد حزب حاکم است، وبا نتایح رسمی نزدیک به 19 درصد کل آرا ازحمایت گسترده تمام لایه‌های مردم، همراه با نیروهای چپ میهن پرست برخورداراست.

ما مورد حمایت تقریبا 10 میلیون و661 هزار نفر بودیم. این بهترین نتیجه حزب کمونیست در قرن حاضراست. گروه حزب کمونیست در دومای دولتی به 51 نماینده مجلس افزایش خواهد یافت.

حزب‌کمونیست در 4 منطقه ازحزب روسیه متحد پیشی گرفت. این ماطق عبارت بودند از: جمهوری ماری ال(36 درصد)، یاکوتیا(35 درصد)، سرزمین خاباروسک و منطقه خودمختار ننتس. رفقای ما در مناطق اولیانوسک وامسک، آلتای کرای و جمهوری آلتای و هاکاسیا بیش از 30 درصد حمایت کسب کردند.

نتایج در37 منطقه از 20 تا 30 درصد بود. درانتخابات مجالس منطقه‌ای حزب کمونیست در 38 مجلس منطقه ای 254 نماینده کسب کرد( قبلا آن‌ها 158 نماینده بودند)

از این رو نتایج ذکرشده دربالا، صریحا تمایل به آغازگسست از "حزب درقدرت" را نشان می‌دهد.

اما متاسفانه، این روزها جایگاه سیاسی ناشی از یک قدرت‌سیاسی حقیقی همراه باحمایت کافی از سوی مردم هیچ نتیجه عادلانه ای را تضمین نمی‌کند. با وجود بیانیه مظبوعاتی صادرشده ازسوی دیمتری پسکوف سخنگوی دولت در باره شفافیت و درستی انتخابات، حزب‌کمونیست با مقاومت اساسی از سوی حزب‌حاکم و مقامات محلی درکسب نتیجه عادلانه مواجه شد.  

"حزب‌حاکم" با تلاش برای سلطه‌ی سیاسی درمجلس قوانین مربوط به شیوه‌های انتخابات را اصلاح کرده است.

کاملا آشکاراست که کارزارانتخاباتی وخود رای دادن که به صورت ساختگی از17 تا 19 سپتامبر تمدید شد نسبت به آن‌چه زمانی روند درستی بود استانداردهای جدیدی را وضع کرد. تمدید ابتکاری رای دادن به سه روز رسما ضرورت متوقف کردن انتشارهمه‌گیری کووید-19 توصیف شد، اما درواقع، ازآن برای مجبورکردن کارکنان بخش‌عمومی استفاده شد تا به صورت عظیمی آمار رای حزب روسیه متحد را "افزایش" دهد.

روسیه متحد برخلاف داده‌های خروجی آرا و احساس‌عمومی با کسب حدود 50 درصد کل آرا به شیوه‌های"دیگر" و به اصطلاح "اکثریت قانونی" پیروزی خود را تضمین کرد، که او را به کنترل مجلس قادرمی‌سازد. شهوت دسترسی به منابع و قدرت کشورحزب را در شیوه‌های رای گیری و شمردن آرا به شدت مبتکر ساخته است.  

پس از اصلاحات رادیکال جولای سال گذشته درقانون اساسی، رژیم حاکم حملات پیوسته ای را با هدف از بین بردن رقبای قوی در صفوف اپوزیسیون که حزب کمونیست روسیه به عنوان رقیب درجه اول  در راس آن قرار دارد به راه انداخته است.

از این رو، پنج نامزد انتخابات برای ریاست مناطق به بهانه‌های واهی از لیست انتخاباتی کنارگذاشته شدند، ویکی از آن‌ها، پاول گرودینین نامزد سابق ریاست‌جمهوری که با حدود 9 میلیون حامی دربرابرولادیمیر پوتین در انتخابات شرکت کرده بود، به طور بی‌اساسی به دادگاه کشیده شد.

رسانه‌های جریان اصلی تنها فعالیت‌های نامزدهای روسیه متحد را دنبال می‌کردند وعمدا اپوزیسیون را نادیده می‌گرفتند.

درکنار دستکاری لیست‌های انتخاباتی، هم نام‌های نامزدهای حزب‌کمونیست عمدا با هدف گمراه کردن رای دهندگان در لیست روسیه متحد قرار داده شده بودند.

حقه ابتکاری دیگر بورژوازی حاکم رای دادن الکترونیک در مناطق عمدتا پرجمعیت بود، که برای روسیه متحد بسیار مهم بود.

رای دهی الکترونیک احزاب را از روند رای‌گیری حذف می‌کند و کنترل یا به چالش کشیدن نتایج را، با افزودن رقم قابل توجهی به آمارهای کلی آرا امکان پذیر می کند.

تا ساعت 19 روز 19 سپتامبر، میانگین نتیجه حزب‌کمونیست درمسکو با آرا روسیه متحد قابل مقایسه بود، اما تا صبح روز بعد تعداد به صورت جادویی به یک سوم یا حتی به نصف کاهش یافت. افزایش این چنین زیاد آرا در یک ساعت امکان پذیر نیست!

به دنبال اعلام رسمی نتایج انخابات اعتراض‌ها و شکایت‌های بسیاری درباره نقض قانون انتخابات صورت گرفت.

حزب‌کمونیست وهزاران نفراز حامیان حزب درسراسرکشورباشتاب علیه بی‌قانونی انتخاباتی مقامات گرد هم آمدند.  

رژیم بورژوازی، هراسان از خشم مردم، با بستن ساختمان‌های حزب دربرخی مناطق، دستگیری برخی ازفعالان حزبی و وعده مسدود کردن تارنگاشت حزب کمونیست، به ترساندن اعضاوهواداران حزب کمونیست اقدام کرد.

 

 حزب کمونیست خواستار لغو نتایج آرا الکترونیک به عنوان تقلب است!

حزب کمونیست خواستار تحقیق باز وبی طرفانه درهرمورد ازنقض قانونی است!

حزب کمونیست خواستارتوقف بی‌درنگ آزار و اذیت اعضا و هواداران حزب است!

 

دفتر روابط بین المللی کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست