برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-10-25

نویدنو 23/06/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بسیار مهم است که در زمانه ای که بسیاری ها برای بی عملی و پشت کردن خود به آرمان های انسانی و اجتماعی به هزار و یک بهانه و توجیه متوسل می‌شوند، رفیق فرهاد تا پایان عمرش به ارزش‌های اجتماعی و انسانی سوسیالیسم باورمند باقی ماند و برایش کوشید.

 

 

رفیق فرهاد عاصمی از اعضای قدیمی حزب توده ایران درگذشت!

با خبر شدیم رفیق فرهاد عاصمی روز 20شهریور1400 درگذشت. رفیقی که علی‌رغم قطع ارتباط تشکیلاتی‌اش با حزب‌توده ایران، خود را توده ای می‌دانست و پیگیرانه برای اهداف و آرمان‌های خود تلاش می‌کرد. او به همراه رفیق خاوری و رفقای دیگر انتشار 100 شماره راه توده دوره اول، نشریه هواداران حزب‌توده ایران در خارج کشور یا ارگان کمیته برون مرزی حزب‌توده ایران را به عهده داشت و با پشتکار و پیگیری بی‌نظیری به انتشار آن همت گماشت. او از حدود 10 سال پیش به انتشار تارنگاشت اینترنتی توده ای ها پرداخت و نظراتش را در آن جا منتشر می‌کرد. از هر گفتگویی که آن‌را در جهت اهداف اجتماعی و آرمانخواهانه خود و پیرامون برنامه‌ها و سیاست‌های حزب‌توده ایران مفید می‌دید، شدیدا استقبال می‌کرد. قطع ارتباط در اثر آزردگی‌ها برای او معنایی نداشت. امروز اگر فاصله می گرفت، فردا با شور بیشتری نزدیک می‌شد. از حقایق بسیاری سخن می‌گفت. او به ویژه در حوزه مسائل تشکیلاتی بر اهمیت سانترالیزم دموکراتیک تاکید داشت.

هرگاه که در گفتگوهایش با دیگران به مشکل برمی خورد و تنش یا ازردگی هایی ایجاد می شد، خود را مسئول از سرگیری دوباره گفتگو می‌دانست و بارها اقدام به ادامه گفتگو می‌کرد. خود را مقید به پذیرش واقعیات می‌دانست، و بارها اتفاق می‌افتاد که بحثی را از نو آغاز کند. بحث فراوان و درازدامنی را با رفقای ما در نوید نو پیرامون مسائل مختلف سیاسی، برنامه حزب، مسائل تشکیلاتی و ... داشت که بخشی از آن به صورت جزوه ای تحت عنوان  گفت و شنفت در سیاست های حزب توده ایران منتشر شده است.

بسیار مهم است که در زمانه ای که بسیاری ها برای بی عملی و پشت کردن خود به آرمان‌های انسانی و اجتماعی به هزار و یک بهانه و توجیه متوسل می‌شوند، رفیق فرهاد تا پایان عمرش به ارزش‌های اجتماعی و انسانی سوسیالیسم باورمند باقی ماند و برایش کوشید.

نویدنو ضمن ابراز تاسف از درگذشت رفیق فرهاد عاصمی، و ضمن گرامی داشت نام و یاد او ، درگذشت ایشان را به خانواده، رفقا و دوستانش تسلیت می گوید.

 یادش گرامی باد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست