برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-08-21

نویدنو 30/05/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تعداد سوالات (مطرح) از پاسخ‌ها بیشتر است. چگونه ممکن است طالبانی که مدت ۲۰ سال، بدون کسب نتیجه‌ای واقعی علیه نیروهای آمریکایی و ناتو جنگید، در مدت ۱۱ روز تمام خاک افغانستان را اشغال کند؟ یک چیز آشکار است که توافق دوحه برای صحنه سازی این رویداد بوده است و ایالات متحده با انتقال قدرت به طالبان، موجب می‌شود که آنها نقش خود را برای حفظ منافع ایالات متحده در منطقه ایفا کنند.

 

 

بیانیه حزب‌کمونیست پاکستان در باره اوضاع افغانستان ودرخواست از احزاب‌کمونیست و کارگری

داستان اشغال افغانستان توسط طالبان و پرده نخست بازی امپریالیسم ایالات متحده کم کم  آشکار می‌شود. مردم افغانستان و جهان هر روز با واقعیت جدیدی روبرو می‌شوند.

تعداد سوالات (مطرح) از پاسخ‌ها بیشتر است. چگونه ممکن است طالبانی که مدت ۲۰ سال، بدون کسب نتیجه‌ای واقعی علیه نیروهای آمریکایی و ناتو جنگید، در مدت ۱۱ روز تمام خاک افغانستان را اشغال کند؟ یک چیز آشکار است که توافق دوحه برای صحنه سازی این رویداد بوده است و ایالات متحده با انتقال قدرت به طالبان، موجب می‌شود که آنها نقش خود را برای حفظ منافع ایالات متحده در منطقه ایفا کنند. آنها نماینده امپریالیسم آمریکا خواهند بود و منطقه درگیری و میدان نبرد نه تنها به پاکستان، ایران و کشورهای آسیای میانه گسترش خواهد یافت بلکه از افغانستان و طالبان برای حفاظت از منافع ایالات متحده در منطقه و ایجاد خط دفاعی در برابر چین و روسیه استفاده خواهد شد.

ظهور طالبان جرقه ای است برای شعله ور شدن موج جدیدی از بنیادگرایی که نیروهای مترقی و دموکراتیک منطقه را دوباره مورد هدف قرار خواهد داد.

 حقوق شهروندان افغانستانی، حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان دوباره زیر ضربات طالبان، که قوانین اسلامی نامیده می شود، قرار خواهند گرفت.

حزب کمونیست پاکستان این رویدادها را با دقت زیر نظر دارد و ما از نیروها و احزاب مترقی در پاکستان از پیش  درخواست کرده ایم که متحد شوند تا یک نیروی قوی و جنگنده تشکیل شود.

حزب کمونیست پاکستان همچنین از همه احزاب کمونیست برادر و کارگری در جهان می خواهد تا به دولت های خود فشار بیاورند که رژیم طالبان را تا برگزاری یک انتخابات آزاد و انتخاب یک دولت دموکراتیک در افغانستان، به رسمیت نشناسند تا اطمینان حاصل شود که حقوق اساسی و شهروندی برای همه مردم افغانستان به ویژه زنان و کودکان محترم شمرده شود.

بخش بین المللی،

حزب کمونیست پاکستان

منبع: شبکه همبستگی

برگرفته از تلگرام

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست