برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-08-12

نویدنو 21/05/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حزب چپ ایران (فدائیان خلق) جمهوری اسلامی و در راس آن علی خامنه ای را مسئول اصلی مرگ هزاران تن از مردم ایران و وخامت اوضاع و شرائط دشوار حاکم بر کشور می داند. ما با تقدیر از فداکاری و احساس مسئولیت کادر بهداشت و درمان کشور، بر تعجیل در تدارک واکسیناسیون عمومی، از طریق تأمین واکسن از همه‌‌ی منابع مورد تأیید بهداشت جهانی تاکید داریم

 

 

هیئت سیاسی اجرائی حزب چپ ایران (فدائیان خلق):

تأمین واکسن تنها راه مقابله موثر با کروناست!

 رهبر جمهوری اسلامی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر مردم در اثر کرونا است!

کرونا بیداد می کند و حکومت جمهوری اسلامی مردم را در مقابل این ویروس کشنده بی دفاع رها کرده است.

خبرها حاکی از بروز موج پنجم کرونا در کشور است. گونه دلتای ویروس کرونا روزانه هزاران نفر را مبتلا و چند صد تن از هموطنان ما را به کام مرگ می کشد.

طبق تازه ترین آمار سازمان بهداشت جهانی تعداد مبتلایان در ایران چهار میلیون و پنجاه و هشت هزار نفر، درگذشتگان نود و دو هزار(۹۲هزار) و ۶۲۸ تن است. فقط در بیست و چهار ساعت گذشته ۵۴۲ تن جان خود را در اثر کرونا از دست داده اند. تعداد دوز واکسن ثبت شده در ایران دوازده میلیون( ۱۲ میلیون) و چهارصد هزار است.

در همین بازه زمانی گزارش ها حاکی از آنست که ترکیه با ۸۲ میلیون جمعیت ۷۳ و نیم میلیون دوز واکسن- بنگلادش با ۱۶۳ میلیون جمعیت ۱۳ میلیون و ۷۶۶ هزار دوز و اکسن- امارات متحده عربی با ۹ میلیون و هفتصد هزار جمعیت ۱۶ میلیون و ۹۸۸ هزار و ارمنستان با ۲ میلیون و۹۵۸ هزار جمعیت ۱۷۳ هزار و ۱۷ دوز واکسن ثبت نموده اند.

اکنون تعداد بیشماری از شهرهای کشور در وضعیت قرمز قرار دارند، در بیمارستان ها کمبود تخت، اکسیژن، سرم و داروهای مورد نیاز گزارش می شود. روسای چند دانشکده پزشکی نسبت به این وضعیت هشدار داده اند. کارکنان بخش درمان توان جسمی و روانی خود را برای ادامه کار از دست می دهند.

برخی از مسئولان امور بهداشت و درمان، و در تازه ترین نمونه، بنا به اطلاع آقای زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، درخواست تعطیلی کامل دو هفته ای پذیرفته نشده است. این در حالی است که برای مقابله موثر با کرونا احتیاج مبرم به واکسیناسیون سریع و سراسری همراه با تعطیلی عمومی، عدم برگزاری تجمعات و ردیابی و غربالگری و اختصاص بسته های حمایتی به مردم نیازمند وجود دارد.

این تذکرات و خواست ها به کرات توسط متخصصین بیان شده ولی متاسفانه گوش شنوائی وجود ندارد.

خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در دی ماه ۱۳۹۹( ژانویه ۲۰۲۱) ورود واکسن کرونا را ممنوع اعلام کرد و تلاش های مجامع داخلی و بین المللی برای وارد کردن واکسن به ایران را نقش بر آب نمود. این یکی از بزرگترین خیانت ها به مردم ایران است. رهبر جمهوری اسلامی مقصر اصلی افزایش مرگ و میر مردم در اثر کرونا است.

در بسیاری از کشورهای همسایه میزان واکسیناسیون به مراتب بیش از کشور ماست. مردم برای دریافت واکسن به کشورهای دیگر سفرمی کنند.

در تمامی کشورهائی که واکسیناسیون گسترده انجام شده موارد مرگ و میر به میزان زیادی کاهش یافته است. هرچند واکسن کرونا مصونیت صد در صد در مقابل ابتلا به ویروس کرونا را ایجاد نمی کند ولی شدت ابتلا، نیاز به بستری شدن و در نهایت مرگ ومیر را بشدت کاهش می دهد.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) جمهوری اسلامی و در راس آن علی خامنه ای را مسئول اصلی مرگ هزاران تن از مردم ایران و وخامت اوضاع و شرائط دشوار حاکم بر کشور می داند. ما با تقدیر از فداکاری و احساس مسئولیت کادر بهداشت و درمان کشور، بر تعجیل در تدارک واکسیناسیون عمومی، از طریق تأمین واکسن از همه‌‌ی منابع مورد تأیید بهداشت جهانی تاکید داریم. در شرایط کنونی خواست عمومی تزریق واکسن است و جمهوری اسلامی تا کنون با بی مسئولیتی تمام به این خواست که با مرگ و زندگی مردم ایران گره خورده است بی اعتنا بوده است.

برگزاری تجمعات یکی از عوامل گسترش بیماری و افزایش مرگ و میر است. اهمیت دارد مردم کشورمان شرکت در تجمعات، سفر و دید و بازدیدهای غیر ضرور خود را هر چه محدودتر کنند. حکومت برای جان مردم ارزشی قائل نیست، لازم است برای حفظ جان خود و هموطنان مان قراردادهای پیشگیری را رعایت نمائیم. همزمان باید به اشکال مختلف حکومت را برای تهیه و توزیع واکسن زیر فشار قرار داد.

 

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۸ اوت ۲۰۲۱

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست