برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-08-04

نویدنو 14/05/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در صورتی که شبکه آب لبنان دچار مشکل شود، طبق برآوردهای یونیسف هزینه تهیه آب برای خانواده‌ها در ماه ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت که این امر هزینه بسیار سنگینی را متوجه بسیاری از خانواده‌های ضعیف در این کشور خواهد کرد.

 

 

هشدار یونیسف نسبت به بحران آب در لبنان

 

یونیسف نسبت به خطر نبود امکان دسترسی به آب آشامیدنی در لبنان همزمان با وخامت سریع بحران اقتصادی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: بیش از چهار میلیون تن از جمله یک میلیون پناهجو در لبنان در معرض خطر از دست دادن امکان دسترسی به آب آشامیدنی قرار دارند، همزمان نیز بحران اقتصادی، کمبود بودجه، نبود سوخت و امدادهای اولیه همانند کلر و قطعات یدکی در این کشور با سرعت رو به وخامت است.

یونیسف تخمین زد، بیشتر ایستگاه‌های پمپاژ آب در مناطق مختلف این کشور ظرف چهار تا شش هفته آتی به صورت تدریجی متوقف خواهند شد.

یوکی موکو، نماینده یونیسف در لبنان اظهار کرد: بخش آب در لبنان به دلیل بحران اقتصادی فعلی این کشور ویران شده و به دلیل عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های نگهداری قادر به ادامه فعالیت نیست و در کنار آن شبکه برق نیز دچار مشکل شده و خطر افزایش هزینه‌های سوخت وجود دارد، نبود دسترسی به شبکه آب عمومی احتمال دارد خانواده‌ها را مجبور کند تصمیمات بسیار سختی درباره نیازهای اساسی خود از جمله آب، بهداشت و نظافت بگیرند.

موکو در ادامه بیانیه گفت: در صورتی که شبکه آب لبنان دچار مشکل شود، طبق برآوردهای یونیسف هزینه تهیه آب برای خانواده‌ها در ماه ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت که این امر هزینه بسیار سنگینی را متوجه بسیاری از خانواده‌های ضعیف در این کشور خواهد کرد.

همچنین او تاکید کرد: طبق ارزیابی که یونیسف بر اساس داده‌های به دست آمده از چهار موسسه اصلی آب در این کشور در ماه‌های مه و ژوئن ۲۰۲۱ انجام داده، بیش از ۷۱ درصد از مردم در گروه بسیار آسیب‌پذیر و حساس طبقه‌بندی می‌شوند و تقریبا ۱.۷ میلیون نفر روزانه تنها ۳۵ لیتر آب دریافت می‌کنند که در مقایسه با سهمیه آب هر فرد پیش از سال ۲۰۲۰ که حدود ۱۶۵ لیتر بود، نزدیک به ۸۰ درصد کاهش داشته است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: قطع کلی برق و سوخت سیستم‌های آبی را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد و این امر به توقف تصفیه، پمپاژ و توزیع آب منجر می‌شود و طبق برآوردها به دلیل نقص در نگهداری و انشعاب‌های غیرقانونی، کمبود آب حدود ۴۰ درصد است.

موکو در ادامه هشدار داد: شبکه عمومی آب در لبنان هر لحظه در آستانه فروپاشی است و اگر اقدامات فوری در پیش گرفته نشود، بیمارستان‌ها، مدارس و خدمات عمومی تعطیل خواهند شد و بیش از چهار میلیون تن مجبور به استفاده از آب گران و غیر ایمن خواهند شد و همین مساله سلامت و نظافت کودکان را به خطر خواهد انداخت، این تحول منفی نیز تاثیر منفی و زیان بزرگی را به سلامت عمومی وارد خواهد کرد، لبنان با افزایش بیماری‌ها مواجه خواهد شد و بهداشت شخصی زنان و دختران جوان نیز  به خطر خواهد افتاد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست