برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-07-16

نویدنو  25/04/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • لوپز اوبرادور به خبرنگاران گفت محاصره اقتصادی امریکا علیه کوبا برای کمک به مردم کوبا  بایدخاتمه یابد. « حقیقت آن است که اگرکسی می خواهد به مردم کوبا کمک کند، اولین کاری که باید انجام دهد به تعلیق درآوردن محاصره کوبااست، همان طور که اکثریت کشورهای جهان خواهان آن هستند.»

 

 

نگاهی به تحریفات در مورد رخ داد های کوبا

رئیس جمهور مکزیک در رابطه با کوبا:

رئیس جمهور مکزیک در بیانیه ای ضمن همبستگی با مردم کوبا گفت: من شاهدم که فضولی وجود دارد.مثلا دیروز،من یک پست رسانه اجتماعی را از یک گروهی که آرتیکل 19 خوانده می شود دیدم، که انجمنی از روزنامه نگارها در مکزیک است که از سوی دولت امریکا، سفارت امریکاتاسیس شد. آن ها رئیس جمهور دیاز کانل رابه خاطر دعوت به مقابله محکوم کردند.

لوپز اوبرادور به خبرنگاران گفت محاصره اقتصادی امریکا علیه کوبا  برای کمک به مردم کوباباید خاتمه یابد. « حقیقت آن است که اگرکسی می خواهد به مردم کوبا کمک کند، اولین کاری که باید انجام دهد به تعلیق درآوردن محاصره کوبااست، همان طور که اکثریت کشورهای جهان خواهان آن هستند.»

 

هشتگ #SOSCuba قواعد توئیتر را نقض می کند

نشریه اینترنتی حزب کمونیست مارکسیست -لنینیست کانادا در مقاله ای نوشته است:

رودریگز پاریلا پژوهشی را که در 8 و 9 جولای صورت گرفته بود نشان داد که آشکار می کرد اکثرکاربران پرکار هر سه هشتگ #CanalHumanitarioCuba, #SOSCuba and #SOSMatanzas اداره می کنند و از سوی مدیران پرو اکتیو میامی ProActivo Miami نیزهماهنگ می شوند.

او توضیح داد که در روز 9 جولای آن ها اقدام های هماهنگی را برای بالابردن هشتگ #SOSCuba به شیوه ای تقلبی به کارگرفتند وتلاش کردند به 16 برابر حجم هشتگ #SOSCuba دست یابند که این امر در شبکه های اجتماعی اتفاق نمی افتد، مگر آن که عملیات تعمدی طراحی شده با فن آوری بالا وجود داشته باشد.

او اظهار داشت که حقیقت آن است که این برچسبی که در شبکه هاقرار گرفته بود نتیجه اقدام آلی(غیر ارگانیک) از خاک امریکا، با حمایت ترول ها، رسانه های دیجیتال، فعالین وسیستم های خودکار برای تبدیل یک پیام به یک ترند جهانی است، که خود این کار نقض قوانین توئیتر است.

وزیر امور خارجه کوبا گفت که خط مشی تحریم ها، با ساختن تفسیری اختیاری از آن قاعده ،حساب های قانونی کاربران کوبایی را قطع می کند، از ماهواره پاک می کند اما، وقتی دستکاری توئیت ها با هشتگ #SOSCuba رخ می دهد، کاری انجام نمی دهد.

او خاطرنشان کرد که یک حساب کاربری، واقع در اسپانیا، که از امریکا اداره می شود، در روزهای 10 و 11 جولای بیش از یک هزار توئیت را با سرعت پنج توئیت در هر ثانیه منتشر کرد. او افزود که آن حساب به ستوه آوردن حساب های معتبر را هم سازماندهی کرد، راهکاری که از سوی کاربران توئیتر کوبایی محکوم شد

او اظهار کرد که، هم زمان، ده ها کاربری که به شیوه عادی متصل شده بودند، بدون آن که بدانند از سوی شرکت های امریکایی شرکت کننده در جنگ اطلاعاتی علیه کوبا دستکاری می شوند به جنگ اطلاعاتی پرداختند.

او توضیح داد که ازاین کاربران خواسته شده بود مکان جغرافیایی خود را در پرونده حسابشان تغییر دهند تا نشان دهد که از داخل کوبا عمل می کنند تا جامعه اینترنتی رافریب دهند، و زمانی که در واقعیت این توئیت ها تنها از سوی سرورهای بسیار گرانقیمت شرکت های امریکایی که برای هدف های سیاسی این عملیات دیجیتالی راحفظ می کنند رخ می داد این فانتزی را ایجاد کنند که کوبا درحال از سر گذراندن یک انفجاراجتماعی است.

وزیر خارج کوبا اظهار داشت واقعیت آن است که شرکت توئیتر سیستم های ضد هرزنامه خود را با وجود شکایت هایی که دریافت کرد هرگز به کار نینداخت، و هیچ یک از این حساب های کاربری را تا این دقیقه مسدود نکرده است.

او قاطعانه تایید کرد که کاربرانی که در این کارزار شرکت کردند در امریکا قرار داشتند و از توئیتر خواست این واقعیت را تکذیب یا تایید کند. او از توئیتر خواست براساس سیاست خود برای جلوگیری از این امر اقدام کند.

دولت کوبا در شکایت خود خاطرنشان کرد«ابزارهای مکان جغرافیایی توئیتر برای نشان دادن دروغین آن که 60 درصد از کاربران در داخل کوبا بودند دستکاری شده بود.»

اوگفت،« اغماض دولت امریکا و شرکت های ان در کارزار علیه کوبا پسندیده نیست، و از آن ها می خواهم اقداماتی را برای متوقف کردن ان انجام دهند.

به علاوه، این واقعیت را اظهار کرد که دستکاری در تصاویر، نه تنها در شبکه های اجتماعی، بلکه در برخی ایستگاه های تلویزیونی هم وجود داشت که از تصاویر مصر، آرژانتین، در هنگام رسیدن تیم فوتبال آن، یا فرودگاه کاراکاس استفاده کردند به نحوی که گویا آن ها در 11 جولای در کوبا رخ داده اند و به به اصطلاح اخبار جعلی گسترش دادند.

به عنوان بخشی از تحریف، برخی رسانه ها از تصاویر کوبایی هایی که برای حمایت از انقلاب به خیابان ها آمده بودند به نحوی استفاده کرده اند که کویا اعتراض کننده بوده اند. در تصویر پیوست جراردو هرناندز نوردلو را می توان پشت پرچم دید.( جراردو یکی از پنج کوبایی است، رزمندگان ضد تروریست کوبایی که به «جرم» مطلع کردن مقامات امریکایی از حملات تروریستی به راه انداخته شده علیه کوبا از خاک امریکا، در امریکا زندانی شدند.)

 

افشا دروغ تصویری علیه کوبا

فاروق چودری:

الیانا آپونته از آسوشیتدپرس عکسی از یک راهپیمایی حمایت از دولت انقلابی کوبا گرفت. روز راهپیمایی یکشنبه بود.

اعضا رسانه های جریان اصلی به عکس به عنوان تظاهرات ضد دولتی اشاره کردند، وآن عکس با سرعت الکترونیکی به گردش درآمد. در زیرنویس عکس نوشته است:" اعتراض کننده های ضد دولتی روز یکشنبه 11 جولای 2021 در پای مجسمه ماکسیمو گومز در هاواناگردهم آمدند. صدها اعتراض کننده در شهرهای مختلف درکوبا برای اعتراض علیه کمبودهای موادغذایی جاری و قیمت های بالای موادغذایی به خیابان آمدند. (AP Photo/Eliana Aponte)”.

زیر نوشته عکس می گوید:" اعتراض کننده های ضد دولتی در هاوانا روز یکشنبه (آسوشیتدپرس) زیرعکس نوشته دیگری می گوید:" معترضین ضد دولتی روز یکشنبه در کنار مجسمه ماکسیمو گومزدر هاوانا گرد هم آمدند. عکس : الیانا آپونته /اسوشیتدپرس. در عکس مورد استفاده با زیر نویس یک پرچم چاپ شده با عبارت "26 جولیو" دیده می شود. باید یاداوری شود که "26 جولیو" ( 26جولای) نام جنبشی است که فیدل سازماندهی و هدایت کرد و 26 جولای به انقلاب درکوبا منجرشد. دروغ افشا شده است. این مانند 26 جولای (روز انقلاب – مترجم) است که دروغ رسانه های جریان اصلی را افشا می کند.

(این مقاله در دست ترجمه است)

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست