برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-07-07

نویدنو   16/04/1400         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در شرایطی چنین خطیر، همراه با همه‌ی کسانی که دل در گرو سعادت مردم و زحمتکشان دارند، پشتیبانی از همبستگی، اعتراض و اعتصاب کارگران نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر زحمتکشان، از جمله کشاورزان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و ... را وظیفه‌ی عاجل خود می‌دانیم و هرگونه نادیده گرفتن، کارشکنی‌، اخراج، بازداشت، اعمال خشونت و سرکوب را علیه زحمتکشان‌ و معترضان، محکوم می‌کنیم!

 

 

بیانیه دریافتی

گروه آذرنگ: اعتراض، اعتصاب، تشکل،حقی اساسی است!

 

هموطنان آزاده و مبارز!

شرایط کنونی میهنمان دشوار و پیچیده است.

حاکمان جمهوری اسلامی ایران طی چهاردهه، شرایطی را برای مردم سرزمینمان فراهم آورده‌اند که به بحران‌های عمیق در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، زیست‌بومی و ... انجامیده‌ و  به تدریج هریک به توفان‌های سهمگین تبدیل شده است!

پیروی حاکمان‌ جمهوری اسلامی از سیاستها و برنامه‌های نئولیبرالی صندوق‌ بین‌المللی پول‌ و بانک جهانی، در این چند دهه، نتیجه‌ای جز فقر و فلاکت برای مردم میهنمان نداشته است؛ و بیشترین آسیب و فشار، متوجه کارگران، کشاورزان و دیگر اقشار زحمتکش و فرودست جامعه شده است. به ویژه که این حکومت، نه تنها آنان را از کاراترین ابزار دفاعی‌شان، یعنی تشکل‌های مستقل، برخلاف قانون، محروم ساخته‌، بلکه - باز هم غیرقانونی- وکلای مستقل و شجاعی (مانندخانم فرزانه‌ زیلابی) را که دفاع از کارگران بازداشت‌ شده را برعهده گرفته‌اند، محکوم به حبس و محروم از وکالت کرده است!

از یک سو سرکوب فزاینده‌ی آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، مدنی و صنفی در برابر هرگونه دادخواهی و تظاهرات حق‌طلبانه، و از سوی دیگر فشارهای روز افزون اقتصادی و معیشتی، به اعتراض و اعتصاب در سال‌های اخیر دامن زده است؛ ازجمله اعتراض و اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه، فولاد خوزستان، ماشین‌سازی‌ اراک، و اعتراضات خیابانی دی ماه ۹٦ و آبان ۹۸ که کشتار صدها معترض را به دنبال داشت.

اکنون اوج‌گیری بزرگترین اعتصابات کارگری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و گسترش آن به سایر صنایع و واحدهای تولیدی، و کانون‌های صنفی و ... ، نشان می‌دهد که  کارگران و زحمتکشان، برای دستیابی به خواسته‌های‌ برحق خود، به‌پا خاسته‌اند.

در شرایطی چنین خطیر، همراه با همه‌ی کسانی که دل در گرو سعادت مردم و زحمتکشان دارند، پشتیبانی از همبستگی، اعتراض و اعتصاب کارگران نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر زحمتکشان، از جمله کشاورزان، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و ... را وظیفه‌ی عاجل خود می‌دانیم و هرگونه نادیده گرفتن، کارشکنی‌، اخراج، بازداشت، اعمال خشونت و سرکوب را علیه زحمتکشان‌ و معترضان، محکوم می‌کنیم!

 

       گروه آذرنگ

         تیر ۱۴۰۰

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست