برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-05-01

نویدنو   8/02/1400           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

 

 

ویژه‌نامه روز جهانی کارگر 11اردیبهشت سال 1400

نویدنو ویژه نامه‌ای را به مناسبت روز جهانی کارگر تدارک دیده است که تقدیم خواننگان گرامی می‌شود . در این ویژه نامه مطالبی به شرح زیر ارائه شده است:

سرسخن

مقالات

تشکل هاوفعالین کارگری وروزجهانی‌کارگر

احزاب سیاسی وروزجهانی‌کارگر

ادبیات کارگری

علاقمندان می‌توانند با کلیک روی هر بخش در صفحه اول ویژه‌نامه به مطالب مربوطه در آن بخش دسترسی پیداکنند. با تقدیم سرسخن ویژه‌نامه امیدواریم مقبول طبع زحمتکشان قرار گیرد.

سرسخن

« چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است

با گام هائی استوار پیش به سوی گرامیداشت جشن بزرگ اول ماه مه!

هرسال، میلیون ها انسان درسرتاسر گیتی، روزاول ماه مه، روز جشن و سرور، وهمبستگی بین المللی با کارگران و زحمتکشان جهان را گرامی می دارند. این روز خجسته، دست آورد بزرگ و ماندگارِ رزم و پیکارتاریخی کارگران و زحمتکمشان جهان است.

تاریخ پررنج وشکنج مبارزات حق طلبانۀ کارگران وزحمتکشان جهان، تاریخی خونبارومملو ازدرس آموزی است. پاس داشت جشن بزرگ اول ماه مه، گرامی داشت یاد همه آن انسان های شریف و پیکارجوئی است که با خون سرخ خود، درخت ماندگار این پیکار حماسی را آبیاری کرده اند.

ازآن سپیده‌دم روزاول ماه مه 1886 که ده ها هزار نفرازکارگران و زحمتکشان کارخانه های مختلفِ شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا، به ابتکار وپیشگامی « مرکز اتحادیه های کارگری شیکاگو» با اعلام اعتصاب سراسری، درصفوفی یکپارچه ومنظم و با سردادن شعار« 8 ساعت کار در روز» به خیا بان ها آمدند، 135 سال می گذرد.

دردرازنای این 135 سال پیکار بی امان و پرافت وخیز، کارگران ایران و جهان درعرصه های گوناگون، چه درعرصه مبارزه صنفی سیاسی، چه  درعرصه مبارزه بی وقفه خود درراه  کسب حقوق سیاسی, اجتماعی و نیزدستیابی به عدالت اجتماعی درس ها گران بهای فراوانی آموخته وتجارب بی شماری کسب کرده است.

آری، کارگران و زحمتکشان جهان، در پروسه تاریخ مبارزه حماسی خود، به این تجربه گرانبها  و ذیقیمت دست یافته اند که نیروی پراکنده هیچ است و نیروی متحد همه چیز. آنان به درستی آموخته اند که قدرت آنان در یگانگی، اتحاد وهمبستگی است. آن نیروئی که این درس بزرگ تاریخی را به فراموشی بسپارد از تاریخ هیچ نباموخته است. برای رسیدن به پیروزی، هیچ راه دیگری به جز اتحاد وسازمان یابی نیست.

و بیهوده نبود که شاعربزرگ مان ابوالقاسم لاهوتی، درسروده الماس گون خود «وحدت وتشکیلات» فریاد برآورد که :

« چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است

کارگران و زحمتکشان، برای پیروزی و دست یابی به اهداف، آمال و آرزوهای به حق خویش، هیچ راه و چاره دیگری ندارند، جز تشکل، سازمان یابی وتشکیل صف متحد. وباید این کلام گهربار را آویزه گوش سازند که :

 « چاره رنجبران وحدت و تشکیلات است

تحریریه نویدنو ضمن بزرگداشت این روز پرشکوه، اول ماه‌مه را به تمام زحمتکشان ایران شادباش عرض می‌کند.

علاقمندان برای دریافت ویژه‌نامه کلیک کنند

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست