برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-03-17

نویدنو   26 /12/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • رئیس دانا شخصیتی چندوجهی داشت و رد پای او در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دیده می شد. اما او کانون را خانه ی اصلی خود می دانست. دوستان کانونی به یاد دارند که او حتی در شرایط دشوار بیماری هیچگاه از همراهی و همکاری با کانون سر باز نزد. خانه و زندگی و همه ی امکانات اش را بی دریغ در اختیار کانون می گذاشت. پای ثابت تمام نشست ها و مراسم کانون بود.

     

 

 

ویژه نامه کانون نویسندگان ایران؛ در بزرگداشت دکتر فریبرز رئیس دانا

 

 ۲۶ اسفند، با نخستین سالگرد درگذشت دکتر فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان، پژوهشگر و مبارز سوسیالیست ایران هم زمان است،  به همین مناسبت کانون نویسندگان ایران نشریه اینترنتی  بیان آزاد شماره 8 خود را به یکمین سالگرد درگذشت دکتر رئیس دانا اختصاص داده است . نویدنو با گرامی داشت یاد رفیق فریبرز رئیس دانا، ویژه نامه کانون نویسندگان ایران را تقدیم خوانندگان گرامی می کند.

کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران در مقدمه ی «بیان آزاد» ویژه ی یکمین سالگرد درگذشت دکتر رئیس دانا از جمله نوشته است:

«یک سال از درگذشت فریبرز رئیس دانا گذشت. اغراق نیست اگر بگوییم در این یک سال بیش از هزار صفحه مطلب، مقاله، شعر، خاطره و… در بزرگداشت او نوشته شد. در فضای مجازی و محافل خصوصی ده ها مراسم یادبود برای او برگزارشد. گروه های گوناگون اجتماعی، از تشکل های کارگری، دانشجویی، روزنامه نگاری گرفته تا شاعران و نویسندگان، دانشگاهیان، اقتصاددانان، هنرمندان و… از او سخن گفتند و به نیکی یاد کردند.

رئیس دانا شخصیتی چندوجهی داشت و رد پای او در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دیده می شد. اما او کانون را خانه ی اصلی خود می دانست. دوستان کانونی به یاد دارند که او حتی در شرایط دشوار بیماری هیچگاه از همراهی و همکاری با کانون سر باز نزد. خانه و زندگی و همه ی امکانات اش را بی دریغ در اختیار کانون می گذاشت. پای ثابت تمام نشست ها و مراسم کانون بود. در مراسم سالگرد مختاری، پوینده و شاملو، قامت رشید و سر و وضع آراسته اش همیشه جلب توجه می کرد. با سخنان پرشور خود در نشست های جمع مشورتی، همگان را به ایستادگی در برابر سانسور، سرکوب و ستم دعوت می کرد. عضو متعهد و مسئولیت پذیر کانون بود. در یک کلام، او برای کانون هیچ کم نگذاشت.

دریغا فریبرز رئیس دانا را در شرایطی از دست دادیم که نتوانستیم بزرگداشتی برای او برگزار کنیم. اکنون در نخستین سالگرد درگذشت او، با انتشار این ویژه نامه ی مختصر که شتابزده و در فرصتی اندک فراهم شده است؛ یادش را گرامی می داریم

برای دریافت فایل PDF ویژه نامه کلیک کنید

 

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست