برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-02-15

نویدنو26/11/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • خواسته های دیگری که در گردهمایی های امروز بازنشستگان مطرح شد «ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان»، «برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب» و «در اولویت قرار گرفتن کارگران بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان» بود. فرهنگیان سراسر کشور امروز در گرهمایی های بازنشسگان نقش و حضور چشمگیری داشتند و خواسته های خود را هم صدا با بازنشستگان فریاد کردند.

     

 

بازنشستگان به تجمع سراسری خود در اعتراض به حقوق های پایین بازنشستگی و عدم همسان سازی حقوق ها ادامه می دهند

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی روز یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در اعتراض به حقوق پایین و عدم همسان‌سازی حقوق‌ها در تهران و شهرهای دیگر از جمله کرج، اراک، اهواز، نیشابور، ایلام، کرمانشاه، یزد, خرم آباد, کرمان, تبریز, مشهد, سنندج, اصفهان و شیراز و …تجمع کردند. خواسته های دیگری که در گردهمایی های امروز بازنشستگان مطرح شد «ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان»، «برخورداری از حق تشکل‌یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب» و «در اولویت قرار گرفتن کارگران بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان» بود. فرهنگیان سراسر کشور امروز در گرهمایی های بازنشسگان نقش و حضور چشمگیری داشتند و خواسته های خود را هم صدا با بازنشستگان فریاد کردند.

بر اساس خبر های رسیده و ویدئوها و عکس هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، گردهمایی ها در تهران و شهرهای دیگرمانند کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، شیراز، اراک، کرمانشاه، نیشابور، ایلام، یزد، خرم آباد، سنندج، کرمان، و … نیز برگزار شده است.

بازنشستگان در تجمع‌ها فریاد می زدند «خواسته اصلی ما، حقوق مثلِ تورم»، «وعده ،عید کافیه، سفره ی ما خالیه»، «بازنشسته می‌میرد، تبعیض نمی‌پذیرد»، «صندوق بازنشسته،اسیر دزدها گشته» و «کشتی بازنشسته، دیگر به گِل نشسته».

بازنشستگان اعتراض دارند که: «در شرایطی که سبد معیشت و خط فقر ۹ میلیون تومان است، دستمزد ما با احتساب مزایای همسان‌سازی، زیر سه میلیون تومان است و این به هیچ‌وجه عادلانه نیست

بازنشستگان در این گرهمایی ها اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را فریاد کردند ومعتقدند مستمری‌ها باید به اندازه هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

بازنشستگان کارگری با تاکید براجرای دور جدیدی از متناسب‌سازی حقوق ها قبل از پایان سال خواستار آن شدند که: «در اسفندماه باید متناسب‌سازی اجرایی که نواقص بسیاری دارد، برای همه بازنشستگان کارگری اصلاح شود

از خواسته های دیگر کارگران بازنشسته در این گردهمایی ها "ارائه خدمات درمانی رایگان به بازنشستگان"، "برخورداری از حق تشکل‌ یابی مستقل و خدمات رفاهی مناسب" و " در اولویت قرار گرفتن کارگران بازنشسته از سوی نمایندگان مجلس و بودجه‌ریزان" بود.

امسال بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بارها گردهمایی هایی را مقابل ساختمان‌ها دولتی مانند برنامه و بودجه ، وزارت کارو مجلس برگزار کرده‌اند

براساس داده های آماری 76 درصد از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیر خط فقر هستند.

 

 

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست