برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-03-19

نویدنو05/11/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • ما بر اساس اصول انترناسیونالیسم پرولتاری، روابط گرم رفیقانه خود را با حزب کمونیست ونزوئلا حفظ می کنیم ، که از منافع طبقه کارگرو زحمتکشان ونزوئلا هم در برابر امپریالیست ها وهم در برابرسرمایه داری بومی که مردم را استثمار و حقوق آن ها را پایمال می کند دفاع می کند ، و از این رو خواهان شیوه خروج انقلابی از بحران سرمایه داری در کشور خود است.

     

بیانیه مشترک 39 حزب کمونیست و کارگری:

 افترا و تهدیدها علیه حزب کمونیست ونزوئلا قابل پذیرش نیستند.

همبستگی با مردم، جنبش کارگری- مردمی و حزب کمونیست ونزوئلا!

حزب های امضا کننده این بیانیه مشترک استوار در کنار مرم ونزوئلا ایستاده بوده اند و به تکرار تجاوز امپریالیستی ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، و متحدان آن ها در امریکای لاتین علیه ونزوئلا و اقدام به کودتا برای سرنگونی نیکولاس مادور رئیس جمهور منتخب را زشت شمرده و محکم کرده اند. برای ما، محکوم کردن و مخالفت با حمله های امپریالیستی علیه خلق ونزوئلا و خلق های جهان غیر قابل مذاکره اند.

ما بر اساس اصول انترناسیونالیسم پرولتاری، روابط گرم رفیقانه خود را با حزب کمونیست ونزوئلا حفظ می کنیم ، که از منافع طبقه کارگرو زحمتکشان ونزوئلا هم در برابر امپریالیست ها وهم در برابرسرمایه داری بومی که مردم را استثمار و حقوق آن ها را پایمال می کند دفاع می کند ، و از این رو خواهان شیوه خروج انقلابی از بحران سرمایه داری در کشور خود است.

ما از حق حزب کمونیست ونزوئلا، براساس استقلال ایدئولوژیکی، سیاسی و سازمانی آن، برای فاصله گیری از حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا، برای ایستادن روی آرا خود، برای انتقاد از دولت، مخالفت با سیاست های آن دفاع می کنیم ، چون دولت اقدام هایی را که روی حقوق و دست آورد های مردم تاثیر می گذارد تحمیل می کند.

پیش از انتخابات  دسامبر 2020، حزب متحد سوسیالیست ونزوئلا اقدام به افترا را به راه انداخت و حزب کمونیست ونزوئلا را محروم کرد. در ابتدا، با محروم کردن صدای حزب کمونیست ونزوئلا از رسانه های دولتی و خصوصی، تلاشی برای ساکت کردن و پنهان کردن نامزدی حزب کمونیست ونزوئلا انجام گرفت. اکنون تلاش می شود با تهدید حزب کمونیست ونزوئلا، به عنوان پیش شرط داشتن حق صحبت در مجلس ملی به یکی از دو گروه پارلمانی (دولت یا اپوزیسیون دست راستی)  بپیوندد. اخیرا، اززمانی که رئیس جمهور مادور بارها به طور ضمنی اعلام کرد که حزب کمونیست ونزوئلا بخشی از"بازوی بلند امپریالیسم امریکا" است حمله به حزب کمونیست ونزوئلا شدت گرفته است. براساس این افترا، تهدید های تعقیب ضد کمونیستی، جرم انگاری و سرکوب مبارزه های کارگری- مردمی وسازمان ها به راه افتاده است.

همان طور که مسیر طولانی و قهرمانانه مبارزه حزب کمونیست ونزوئلا علیه امپریالیسم، برای حقوق مردم ونزوئلا گواهی می دهد این اتهام غیر قابل پذیرش وافترا آمیزاست. ما هر فکر تعقیب علیه حزب کمونیست ونزوئلا و دیگر سازمان های جنبش انقلابی مردم در ونزوئلا را زشت می شماریم.

ما هر تلاشی را برای تضعیف حقوق سیاسی حزب کمونیست ونزوئلا و طبقه کارگر رد می کنیم. در این رابطه، درخواست می کنیم که دولت رئیس جمهور مادورو حمله و افترایی را که هدف آن مجرمانه کردن مبارزه حزب کمونیست ونزوئلا و کارگران ونزوئلا است متوقف کند.

حزب های ما بار دیگر همبستگی خود را با مردم ونزوئلا که قربانی حمله های امپریالیستی و مدیریت ضد مردمی بحران سرمایه داری هستند اعلام می کنند. ما به ویژه حمایت خود را از مبارزه عادلانه حزب کمونیست و جوانان کمونیست ونزوئلا ، که در همه شرایط از منافع طبقه کارگر و مردم دفاع می کنند اعلام می کنیم.

همبسگی با حزب کمونیست ونزوئلا!

پرولتاریای جهان متحد شوید!

10/2/21

حزب های شبکه همبستگی کمونیستی:

حزب کمونیست البانی،2- حزب کارگر اتریش،3- تریبون ترقی خواه بحرین،4- حزب کمونیست بنگلادش،5- حزب کمونیست بلژیک، 6- حزب کمونیست برزیلی، 7- حزب کمونیست بوهمیا و موراویا، 8- حزب کمونیست بلغارستان، 9- حزب کمونیست در دانمارک، 10- حزب کمونیست السالوادور، 11- حزب کمونیست آلمان، 12- حزب کمونیست یونان، 13- حزب کارگران مجارستان، 14- حزب کمونیست کردستان- عراق، 15- جنبش سوسیالیستی کازاخستان، 16- حزب سوسیالیست لاتویا، 17 حزب کمونیست لوکزامبورگ، 18- حزب کمونیست مالت، 19- حزب کمونیست مکزیک،- 20-حزب کمونیست نوین هلند، 21- حزب کمونیست پاکستان، 22- حزب مردم فلسطین، 23- حزب کمونیست پاراگوئه، 24- حزب کمونیست فیلیپین(پی کی پی 1930)،25- حزب سوسیالیست رومانیایی 26- حزب کارگران کمونیست روسیه، 27- اتحادیه حزب های کمونیست- حزب کمونیست احاد شوروی، 28- حزب کمونیست های صربستان، 29- حز کمونیست کارگران اسپانیا، 30- حزب کمونیست خلق های اسپانیا، 31- حزب کمونیست سودان، 32- حزب کمونیست سوریه، 33- حزب کمونیست سوئیس، 34- حزب کمونیست ترکیه، 35- حزب کمونیست اکرایین، 36- اتحادیه کمونیست های اکرایین، 37- حزب کمونیست ونزوئلا

حزب های دیگر:

1-    اتحادیه کمونیست ها در بلغارستان، 2- جبهه کمونیستی(ایتالیا)

امضا های جدید:

1- حزب کمونیست ارمنستان، 2- حزب کمونیست های بلغارستان ، 3- حزب کمونیست استرالیا

1-حزب کمونیست عراق، 2- حزب توده ایران، 3- حزب کمونیست نروژ، 4- حزب کمونیست نوین یوگسلاوی، 5- حزب کمونیست سوئد،

حزب های دیگر:

 1- حزب کمونیست انقلابی فرانسه، 2-جبهه کمونیستی (ایتالیا)

بیانیه برای امضا باز است.

 

 

 

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست