برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2020-08-30

نویدنو  09/06/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • برنارد هنری لوی در بسیاری از کودتا های این قرن شاخص بوده است. در 1999، او از بمباران یوگسلاوی توسط ناتو حمایت کرد. در همان سال، از به رسمیت شناختن جهانی جمهوری چچنی ایچکریا هواداری کرد. در 2003، طرف میخائیل ساکاشویلی را در "انقلاب گل سرخ" گرجستان گرفت. سپس در رخ داد های بهار عربی شرکت کرد. او در کتاب " جنگ دوست ناداشتنی" خود، توضیح می دهد که چگونه "اعتراض های مسالمت آمیز" را در لیبی سازماندهی کرد

     

 

 

 

منادی کودتا ها و اعتراض های بلاروس

تیموشوک

تقریبا از سه هفته پیش تاکنون، اعتراض های مردمی در بلاروس در حال انجام بوده است.

در 9 اوت سوتلانا تیخانوسکایا رهبر اپوزیسیون دستکاری در نتایج انتخابات از سوی الکساندر لوکاشنکو را اعلام کرد. پس از آن ، مردم به صورت انبوه اعلام نارضایی را آغاز و خواستار برکناری رئیس جمهور کنونی شدند.

در طی اعتراض ها، تیخانوسکایا، که اکنون در لیتونی به سر می برد، گفتگوهایی را با اشخاص برجسته سیاسی برگزار کرد. اما من، در میان آن دیدار ها مایلم  به آخرین ملاقات هفته گذشته با برنارد هنری لوی روزنامه نگار سیاسی فرانسوی اشاره کنم.

برنارد هنری لوی در بسیاری از کودتا های این قرن شاخص بوده است. در 1999، او از بمباران یوگسلاوی توسط ناتو حمایت کرد. در همان سال، از به رسمیت شناختن جهانی جمهوری چچنی ایچکریا هواداری کرد. در 2003، طرف میخائیل ساکاشویلی را در "انقلاب گل سرخ" گرجستان گرفت. سپس در رخ داد های بهار عربی شرکت کرد. او در کتاب " جنگ دوست ناداشتنی" خود، توضیح می دهد که چگونه "اعتراض های مسالمت آمیز" را در لیبی سازماندهی کرد. او گفت که نزدیک 100 میلیون دلارهم از آن جنگ کسب کرد. در 2013، لوی خواهان سرنگونی دولت بشاراسد در سوریه شد. در 2014، در میان معترضین میدان اکرایین دیده شده بود. در 2018 ، لوی از انقلاب در ارمنستان حمایت کرد.

اکنون در بلاروس ظاهر شده است. روزنامه نگار فرانسوی تیخانوسکایا را " الهه انقلاب بلاروسی " خواند.

مایلم یادآوری کنم که در تمام ستیزه ها، برنارد هنری لوی طرف اپوزیسیون را می گیرد. او حامی لیبرالیسم رزمنده است. خود روزنامه نگار پنهان نمی کند که خون و خشونت را دوست دارد و حامی فعال کودتا ها است. در همه جا غیر از کشور خود او. وقتی که "جلیقه زردها" در فرانسه پدیدار شدند، لوی  با اظهار آن که " آن ها باید با گاز کشته شوند" خواستار سرکوب خشن اعتراض ها شد.

همچنین اتفاق افتاده است که همین شخص با آشوب ، ترور و خونی که پشت سرش باقی مانده علامت گذاری شده است.

در رسانه های غربی او " عالی جناب خاکستری لیبرالیسم" خوانده می شود. خود روزنامه نگار،البته، سازمان گر کودتا ها نبوده است. اما می توانیم با اطمینان بگوییم که او نوعی کاتالیزرو برای تغییرات ریشه ای در جریان است. حداقل در زمان های گذشته چنین بوده است.

و برای بلاروس، حضور او در عرصه سیاسی همراه با سوتلانا تیخانوسکایا نشانه خوبی نیست.

اگر رهبر اپوزیسیون بلاروس از مشاوره روزنامه نگار غربی اطاعت کند ممکن است خونریزی در کشور آغاز شود.

29اوت 2020 دوران

 

از این قلم :

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست